Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Grande Punto 1.3 multijet - Nie zapala po naprawie rozrządu.

13 Jan 2020 21:18 495 5
  • Level 10  
    Witam.
    Posiadam Grande Punto 1.3 multijet. Zerwał mi się łańcuszek rozrządu. Do wymiany były 2 dźwigienki zaworowe i dwa zawory. Tłoki nie był uszkodzone. Głowica została kompleksowo zregenerowana. Rozrząd składałem na blokadach (wału korbowego oraz wałków rozrządu). Po złożeniu obróciłem wałem 2x - wszystko wyglądało ok. Niestety po złożeniu auto nie odpala, Zapala jedynie na Plaku więc wydaje mi się, że rozrząd jest dobrze złożony. Świeci się kontrolka "check engine". Również zauważyłem, że po przekręceniu stacyjki (na zapłonie) akumulator bardzo szybko mi się rozładowuje, jakby coś kradło prąd. Niestety nie mogę się podłączyć przez interfejs diagnostyczny - wyskakuje błąd komunikacji. Z góry dziękuje za wskazówki.
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    Level 14  
    Witam. To że nie możesz się połączyć przez interfejs to nie jest wina auta tylko interfejsu a szkoda, bo to by wiele wyjaśniło. Jak już zapali na plaka to silnik pracuje poprawnie? Jeździłeś nim, ma moc? Przed awarią były jakieś problemy? Co do akumulatora to po prostu kończy swój żywot.
  • Level 10  
    Udało mi się podłączyć interfejs. Były stare błędy m.in o walkach rozrządu (pewnie przy zerwaniu łańcucha się zapisał). Po wykasowaniu zero błędów. Chciałem sprawdzić sprawność interfejsu, więc odłączyłem egr. Interfejs wykazał błąd egr, więc jest sprawny. Podejrzewam, że uszkodzone lub zapowietrzone są wtryskiwacze Common Rail. Były strasznie zapieczone, wybijałem je przez zawór dopływowy kilka dni. Oddałem dzisiaj samochód do gościa od regeneracji wtrysków, mam nadzieje że tam właśnie leży problem.
  • Level 14  
    Ja wtrysków common rail nigdy nie odpowietrzałem podczas kręcenia zawsze auto zapaliło więc to nie to. Uszkodzone ale wszystkie??? Ale jeżeli dobrze rozumiem że wtryski wybijałeś od spodu to z pewnością są uszkodzone. Jak dojdziesz z autem do ładu to daj znać.
  • Level 10  
    Wybijalem je mlotkiem inercyjnym za dopływ paliwa do wtrysku.
  • Level 10  
    2 wtryskiwacze byly uszkodzone. Dokladnie obudowy. Po regeneracji silnik działa bardzo dobrze.