Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy można podłączyć falownik jednofazowy tak, aby prąd rozdzielić na trzy fazy ?

13 Sty 2020 21:56 537 16
  • Poziom 2  
    Witam grupowiczów.

Mam takie pytanie, nie jestem ekspertem od elektryki.
    Pewno większość z was jest już zorientowana w temacie mocy falowników oraz przepisów.
    W ostatnim czasie złożyłem dokumenty do ENEI o podłączenie do sieci mojej elektrowni.
    Ku mojemu zdziwieniu dowiedziałem się, że falownik, który posiadam, jednofazowy, Kaco 9600, posiada za dużą moc,
    otóż maksymalną moc którą można wpiąć w sieć na jednej fazie to max 3,68 kW.

Moje pytanie, czy jest możliwość rozdzielenia prądów na trzy fazy?
    Ewentualnie, może ktoś już rozwiązał taki problem.

Nie chciał bym pozbywać się fajnego falownika i szukać czegoś od nowa.

Dodam, że instalację montowałem samemu więc nie mogę złożyć zażalenia do firmy montażowej :)

Czy można podłączyć falownik jednofazowy tak, aby prąd rozdzielić na trzy fazy ? [/b]
  • Poziom 10  
    Nie da się nic z tym zrobić (chyba że zrobić instalację off grid, ale to z reguły jest bez sensu i lepiej kupić inny falownik). Do sieci takiego falownika się nie podepnie.
  • Poziom 2  
    A jeżeli zgłoszę go jako 3,6 kW i podłączę do niego 3,6 kW paneli?
  • Poziom 10  
    Właśnie nie wiem jak to jest. Szansa jest, ponieważ np. Tauron (inne ZE chyba też) liczy moc paneli jako moc instalacji... ale pewności nie mam czy przyjmą.
  • Poziom 36  
    Choć technicznie jest to możliwe to w Twoim wypadku odpowiedź brzmi: nie. Po prostu wątpię by ZE przyjął takie rozwiązanie. Zapewne musiałbyś się wykazać dodatkowymi certyfikatami dla falownika, który zamieniłby 1F na 3F.

Co do szczegółów możesz sobie poczytać tutaj -> https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3486739.html
  • Poziom 10  
    Na zamianę przez falownik 1 F na 3 F nie ma szans,