Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes B klasa W245 180 CDI - spadające obroty biegu jałowego

13 Sty 2020 22:31 81 4
  • Poziom 11  
    Dotyczy samochodu Mercedes w245 180 CDI, 109 KM, 2009, automat.
    Na zimnym silniku kilka-kilkanaście sekund po uruchomieniu obroty silnika zaczynają falować pomiędzy 600-700 obr/min w dość regularnym cyklu 1 sekunda spadku - kilka sekund przerwy. Jeśli w momencie największego spadku obrotów zrobi się dohamowanie (trzeba dobrze trafić) to obroty spadną tak nisko, że auto zgaśnie.
    Problem występuje zarówno na luzie jak i na załączonym biegu.
    Wraz z nagrzewaniem się silnika problem zanika.

    Podłączyłem się za do ECU. Błędów brak. Natomiast w momencie spadku obrotów widać w parametrach:
    - spadek MAF
    - spadek ciśnienia paliwa w szynie CR (wahania w granicach 10-20 barów, ciśnienie ok. 320 bar)
    - odczyty z pozostałych czujników wydają się ok (mam dostęp do komputera w razie potrzeby).

    Czy ktoś przerabiał taki problem?
  • Poziom 3  
    Wygląda mi to na skrzynie i ilość oleju w niej, albo defekt sprzęgła hydrokinetycznego. Coś hamuje silnik jak olej jest gęsty (zimny), dodatkowo fakt ten potwierdza gasniecie przy hamowaniu- dodatkowo oprócz skrzyni i oleju w niej, silnik jest hamowany przez koła, ktore hamują skrzynie i pogłębiają efekt.

    Jaką masz tam skrzynie? Jak spadają obroty to powoli przechodz z P przez R N do D, później zmień tryb skrzyni i z powrotem. Napisz czy to samo.

    Żeby wykluczyć padnięta przepływke, odlacz ma pracującym silniku przepływke, zobacz czy się uspokoi.

    Drugi strzał to EGR. odłącz EGR, może zasyfiony i się nie domyka. Btw. Kiedy go czysciles? Oczywiście musisz mieć kompa żeby później skasować błędy.
  • Poziom 11  
    Cześć. Skrzynia to CVT. Wydaje mi się, że to nie ona ponieważ problem występuje też na P i N. Jeżdżę jakieś 10 lat automatami i wg mnie pracuje bez zastrzeżeń. Ale sprawdzę olej jak sugerujesz.
    Co do EGR - nie czyściłem go nigdy. Obecnie autko ma ok. 260.000 km przebiegu (prawdziwy - pierwszy właściciel).
    Przepływomierz był moim pierwszym tropem, odłączyłem go - problem występuje nadal.
    Kompa mam także jak mogę coś jeszcze sprawdzić to nie ma problemu.
  • Poziom 11  
    EGR jeszcze nie rozbierałem, odpiąłem go na próbę i bez zmian.
    Tak wyglądają bieg jałowy:
    1. Obroty:
    Mercedes B klasa W245 180 CDI - spadające obroty biegu jałowego

    2. Dawka paliwa:
    Mercedes B klasa W245 180 CDI - spadające obroty biegu jałowego

    3. Regulacja paliwa:
    Mercedes B klasa W245 180 CDI - spadające obroty biegu jałowego

    Ciśnienie paliwa przy przygazowaniu na postoju:
    Mercedes B klasa W245 180 CDI - spadające obroty biegu jałowego

    logi z 0-100 km/h
    Mercedes B klasa W245 180 CDI - spadające obroty biegu jałowego