Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Co powoduje drżenie silnika Z16XEP?

14 Jan 2020 12:07 630 9
  • Level 4  
    Witam. Od czasu kupna auta zauważyłem, że chodzi ono nierówno. Silnik wpada w rezonans i dostaje wibracji, drgań. Tzn. Obroty na obrotomierzu nie falują, ale już z danych odczytanych na ELM, da się wyczytać, że się wachają od 770 do ok 800. Odrazu po odpaleniu na zimnym chodzi równo. Problem zaczyna się po przejściu tzw. Ssania. Jeżeli jest zagrzany i przegoniony po trasie (temp. Ok 105°) to chodzi w porządku. Błędów żadnych... mocowo, myślę, że jest tak jak powinno być, jak na 105km to jedzie. Nigdy mi się nie zdarzyło, żeby zgasnął sam z siebie. Na wyższych obrotach jest wzorowo. Nawet leciuteńkie wciśnięcie gazu ok 900 obrotów jest prawidłowo. Już nie ma tego rezonansu. Nie ma takiego efektu, że przy trzymaniu pedały gazu obroty falują. Trzyma te 900 I chodzi. Tak samo po odpaleniu. Po pierwszych 3 sekundach jest ok. Kiedy silnik stabilizuje obroty zaczyna się rezonans, trzęsienie. Tak jakby był problem z wystabilizowaniem obrotów jałowych... Co to może być? Przepustnica oczyszczona. Na odłączonym EGR to samo. Sonda przed katem wymieniona. Podczas wysprzęglania obroty czasem lubią zejść z wysokich np. 2000,które trzymałem jadąc do 500 i się podnieść na 750. Nie wiem czy tak powinno być. Jeżeli chodzi o tłumik to czuć, że pali na 4 gary przekładając rękę, Ale co jakiś czas slychac i czuć takie wypadnięcie zapłonu, takie prychanie, strzał mocniejszy ..
  • Level 25  
    Może to być wina świec, cewek, przewodów WN, wtryskiwaczy, wydechu, sondy, złych nastaw sterownika i pewnie jeszcze 100 innych rzeczy. Ja na twoim miejscu nic bym nie poprawiał jeśli to jedyny problem żeby sobie gorszej biedy nie narobić.
  • Level 4  
    Osobiście myślę nad którymś z wtrysków lub lewe powietrze. Dodam,że po ściągnięciu rury do przepustnicy, przykrywając ją tym co miałem pod ręką(rękawiczką Ale czystą) i dociśnięciu ręką z dużą siłą silnik dusi się, spadają obroty do granicy zgaśnięcia , i podnoszą lekko na zmiane Ale motor nie gaśnie. Po tej próbie obroty lekko się podnoszą na chwilę i pracuje rowniotko Ale po chwili znowu poduapadaja i to samo.

    W sumie nie ma żadnych szarpań ani nic z tych rzeczy, pali za pierwszym, Ale nie chce żeby w wyniku tego uszkodziła się jakaś inną część.
  • Level 25  
    Napewno nic Ci się od tego nie uszkodzi.
  • Level 4  
    Wymienione świece na orginalne Bosch FQR8LEU2 zalecane przez producenta. Ściągnąłem cały dolot, aż po głowicę. (Przepustnica, kolektor, listwa z klapami.) Wszystko poczyszczone. Jeden kanał od EGR dochodzący do cylindra numer 2 był zatkany przy samym wejsciu, na takiej zwezce. Rura idaca od egra, do kolektora wyczyszczona. Wyczyszczony sam EGR. Zaslepiony PODWOJNIE. Przy Egrze i na wyjsciu do kolektora. Sprawdzony rozrząd. Jest idealnie na znakach(górne dwa koła i dolne). Po tej akcji z czyszczeniem kanałów nie ma efektu żabkowania po przypałowaniu na 1 do odciny i przepieciu na dwoje. Wczesniej po takiej akcji troche sie dlawil. Sciagniety kolektor wydechowy. Jak na przebieg 220tys jest tam czysto. Z gory lekko kat jest uszkodzony ale przy wyjsciu na plecionke caly. Przy okazji dolozylem 2 sruby do kolektora bo brakowalo. Zawory dolotowe czysciotkie, az sie swieca. Nie widac z perspektywy gory od kolektora zadnych wypalen i dziur. Ktos juz wczesniej ten kolektor podwojny czyscil, bo jest zlozony na jakis sylikon lub paste. Ale o tak bylo w nim pelno substancji podobnej do.oleju. Nie chcialem go robierac, bo nie mialem takiej pasty zeby go potem zlozyc. Wyplukalem benzyną. Ta substancja chyba sie wziela od zaworu par paliwa. Ogolnie po tych czynnosciach silnik lepiej wkreca sie na obroty. Teraz lekko sie mu da i juz ma 2 tys obrotow , wczesniej bylo gorzej. Ale na jałowych dalej to samo.
    Mam kilka pytań.
    Czy w tym silniku wystepuje regulator cisnienia paliwa i gdzie sie znajduje? Na listwie wtryskowej chyba go nie ma. A we wszysykich programach diagnostycznych typu Elm przy punkcie cisnienie paliwa nic nie ma....Tak jakby nie bylo danych z tego czujnika.
    Czy do wyciagniecia szklanek potrzeba zdejmowac walki? Czy isnieje mozliwosc wyciagniecia ich poprzez np. Podwazenie czyms?

    A i zostaly sprawdzone tez wtryski. Po podpieciu ich na krotko pod 12v daja mgielke. Po zaplonie, gdy pompa pompuje, leją równo.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Ogolnie wczesniej oglądałem film Bogdana z Forum Wiedzy(może ktoś kojarzy), ktory posiada astre G z silnikiem podobnym do z16Xep. Jest to x16xel. Na tym filmie testowal od techem zawor EGR. Dokladnie symulował jego otwarcie na biegu jałowym. Silnik reagował na to właśnie nierówną pracą i strzelaniem w wydech. Pomyslałem, że pewnie u mnie sie EGR nie domyla i wali spaliny na jałowym do cylindrow. Na tym filmie padlo zdanie, że STEROWNIK WYDŁUŻA CZAS WTRYSKOW, żeby utrzymać jako taką prace silnika. Ale u mnie po podwojnym zaslepieniu i tak jest to samo, tak wiec to nie EGR. Ale na cylindrze numer 2 mam kompresje ok 10 bar a na pozostalych po 14-16. Kiedys pamietam ze mierzylem luz zaworowy i na 2 cylindrze mialem wartosci 0.18 dla ssacego. Powinno byc maks 0.21. Na programach diagnostycznych mam korekte wtrysku -20%. Czyli za bogato. Czy sterownik ratuje sie i podlewa paliwem cylinder nr 2 zeby utrzymac jego prace, ktora jest slaba przez zawory? Czy przez podparte zawory ssace na tym cylindrze moge miec odczucie, ze auto slabo ciagnie powyzej 4.5k obrotow? Istnieje jakas apka na elm ktora pokazuje konkretne wartosci poszczegolnych korekt na cylindrach? Bo op comem niest3ty nie dysponuje...
  • Level 24  
    Zainteresuj sie ta kompresja na 2. Zbyt duza rozbieznosc miedzy pozostalymi. Proba olejowa i bedzie cos wiadomo czy zawory czy pierscienie zapieczone.
  • Level 24  
    No luz jest wiec nie podparte jeszcze.
  • Level 4  
    Interesuje mnie ta ujemna korekta wtrysku... Wyczyściłem czujnik wałka rozrządu z oleju. Bez zmian. U niektorych spalanie w tym silniku na jałowym wynosi po 0.6l na h. U mnie to 0.9.. co ciekawe jak lekko dodam gazu to nawet po 0.8.. a jak puszcze to zwieksza sie. Brak pomyslow. Pewnie bede kombinowal cos z cewka lub czujnikiem map. Dzis na goracym silniku korekty dalej byly obecne ale silnik pracowal idealnie. Jednostajne wylatywanie spalin z tłumika.

    Jeżeli chodzi o ten cylinder nr 2, to pamietam, że po kupnie auta robiłem taką próbę. Po zalaniu olejem cylindra skala na mierniku sie skonczyla. A po zapaleniu silnik jeszcze przez 5 minut dymil i wypalal ten olej. Chyba mi sie troszke przelało.

    Jest jakiś sposob zeby sprawdzic poprawnosc zamontowania walka rozrzadu? Mam wrazenie ze jak ustawilem walki znakami naprzeciw siebie to krzywki ssacego delikatnie kieruja sie do wewnatrz silnika. I tak powinno byc. Nawet piszą o tym w ksiazce sam naprawiam do tego motoru. Natomiast wydechowe nastawione są jeszcze bardziej do wewnątrz. Nie powinny być pod takim samym kątem co ssące, przy takim ulozeniu wałków? Wiem że koła mają taki wpust, który wymusza prawidlowe ustawienie go do walka, wiec raczej tak powinno byc.
  • Level 4  
    Okazalo sie, ze mam w domu cewke ze starszego typu tego silnika z astry 2. Jedynie wtyczka nie pasuje. Wie ktos moze jaki pin podłączyć we wtyczce do jakiego w cewce? Chce to zrobic na krotko aby wyeliminowac cewke. Zadziala takie cos?