Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Alternator seicento - podłączenie do traktorka sam

14 Sty 2020 14:22 330 16
  • Poziom 23  
    Witam. Zainstalowałem do traktorka z silnikiem S301d alternator od seicento, kontrolka ładowania nie gaśnie, na mierniku też brak wzrostu napięcia. Coś podłączyłem żle, czy alternator uszkodzony. Do "dużego" zacisku alternatora podłączony kabel do rozrusznika, do "małego" zacisku kabel poprzez kontrolkę z żarówką 2W + po stacyjce. Żarówka świeci,ładowania brak. Koła pasowe 1do 3,15 więc alternator ma ponad 3xwięcej obrotów niż silnik, czyżby za mało? czy alternator uszkodzony?
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia).
    Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
  • Poziom 23  
    Czy regulator i diody prostownicze to 1 element czy dwa? Czy mogło to ulec uszkodzeniu poprzez podanie napięcia po stacje bez kontrolki?
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    marek49ae napisał:
    Czy mogło to ulec uszkodzeniu poprzez podanie napięcia po stacje bez kontrolki?

    Czy przy takim podłączeniu uruchamiałeś silnik?
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    marek49ae napisał:
    Czy regulator i diody prostownicze to 1 element czy dwa? Czy mogło to ulec uszkodzeniu poprzez podanie napięcia po stacje bez kontrolki?


    Regulator jest osobnym elementem i umieszczony jest z tyłu na zewnątrz. Natomiast diody są wewnątrz alternatora i do ich wymiany trzeba go rozebrać.
    Brak kontrolki nie może spowodować uszkodzenia.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    marek49ae napisał:
    Czy mogło to ulec uszkodzeniu poprzez podanie napięcia po stacje bez kontrolki?
    Podłącz wsókę pod + akumulatora i zobacz jaki prąd płynie.
  • Poziom 23  
    Każda kombinacja podania wzbudzenia nie powoduje wzrostu napiecia.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Jeżeli uruchamiałeś silnik przy takim podłączeniu jak w poście 3, to prawdopodobnie uszkodziłeś diody wzbudzenia. W poście 4 pytałem ale jakoś trudno Ci odpowiedzieć.
  • Poziom 23  
    Tak podłączyłem z pominięciem kontrolki. Przywiozłem drugi alternator sprawny z jeżdżącego samochodu, bez zmian. Nie wiem o co chodzi.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Daj zdjęcie. Pas musi być tak napięty żebyś ręką chwytająć za wentylator alternatora obrócił trochę silnik.
  • Poziom 23  
    Reasumują dotychczasowe kombinacje--- do zacisku B+ podłączony jest kabel do rozrusznika przekrój 6mm2, dalej kręcony na zacisku rozrusznika z akumulatorem. Ze stacyjki wychodzi kabel 1,5mm2 poprzez kontrolkę z żarówką 2W podłączony jest do zacisku D+ alternatora. Przy uruchomionym silniku w każdym zakresie obrotów żarówka świeci, napięcie na zacisku D+ jest stałe i wynosi 2,25V, na zacisku B+ jak i na klemach akumulatora wynosi 12,50V. Masa na alternatorze podana z akumulatora. Jutro zawiozę obydwa alternatory do sprawdzenia, czy aby na pewno dobre. Zmieniłem miejsce zamontowania alternatora, napęd podany bezpośrednio z wału, i przełożenia są prawie 1do 1. Kierunek obrotów elektrycznie nie wpływa na działanie?
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Pokaż zdjęcia montażu i podłączenia tego alternatora.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    koczis_ws napisał:
    Kierunek nie ma znaczenia bo to prądnica prądu przemiennego.

    Ale ma znaczenie dla chłodzenia, wentylator jest przewidziany do obrotów w prawo.
  • Poziom 26  
    abart64 napisał:
    koczis_ws napisał:
    Kierunek nie ma znaczenia bo to prądnica prądu przemiennego.

    Ale ma znaczenie dla chłodzenia, wentylator jest przewidziany do obrotów w prawo.


    Ale tu chodzi o to, że narazie nie dział alternator, a tu kierunek nie ma znaczenia.
  • Poziom 23  
    Wziąłęm alternatory do zakładu do sprawdzenia, okazały się sprawne. Problemem okazały się zbyt niskie obroty podawane na alternator. Po zdjęciu koła pasowego z alternatora i puszczeniu na samej ośce wirnika kontrolka zgasła i ładowanie jest na poziomie 14,40V. Ten silnik S301d to chyba maksymalnie osiąga z 1000 obrotów na minutę. Teraz trzeba dobrać nowe koła. Dziękuję za pomoc.
  • Poziom 23  
    Wziąłęm alternatory do zakładu do sprawdzenia, okazały się sprawne. Problemem okazały się zbyt niskie obroty podawane na alternator. Po zdjęciu koła pasowego z alternatora i puszczeniu na samej ośce wirnika kontrolka zgasła i ładowanie jest na poziomie 14,40V. Ten silnik S301d to chyba maksymalnie osiąga z 1000 obrotów na minutę. Teraz trzeba dobrać nowe koła. Dziękuję za pomoc.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zbyt niskie obroty alternatora przekazywane przez przekładnie pasowe.