Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R420 hpi 2005 usterka EMS 53253 T1742309

14 Sty 2020 15:30 129 3
  • Poziom 2  
    witam, mam mały problem z moja scania R420 HPI 2005r.,zrobiła się bardzo mułowata ,i duże spalanie, kod błędu z licznika to EMS 53253 poniżej przy tym błedzie jest T 1742309, może ktoś mi podpowiedzieć co może być nie tak i co oznacza ta literka T z tymi cyframi,jaka część generuje ten błąd
  • Poziom 31  
    Zbyt niskie ciśnienie zasilania , zajrzyj do filtra paliwa być może zapchany .
  • Poziom 2  
    filtr był wymieniany, może to być stary jakiś bład, tylko martwi mnie podniesione spalanie,co by można sprawdzić w związku z tym?
  • Poziom 21  
    Ciśnienie zasilania EMS 53253 T1742309
    Opis
    Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych.
    Przyczyna
    Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników:
    • Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie.
    • Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty.
    • Filtr paliwa jest zapchany.
    • Powietrze w paliwie lub brak paliwa.
    • Uszkodzona pompa podająca.
    • Znaczna nieszczelność układu paliwowego.
    Uwagi
    Aby został zarejestrowany kod usterki, ciśnienie zasilania musi być niższe niż dozwolone przez co najmniej 7 s. Limit czasu został ustawiony tak, by kod usterki nie został zarejestrowany w wypadku chwilowego wahania ciśnienia nie spowodowanego usterką.
    Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zakres, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną wartość.
    Maksymalny moment obrotowy silnika jest zmniejszony o ok 40%, dopóki usterka jest aktywna.
    W przypadku usterki tymczasowej kod może stać się nieaktywny.
    Usterka ta wpływa na poziom emisji tlenków azotu (NOx) i dlatego w zestawie wskaźników zapala się lampka ostrzegająca o wysokim stężeniu substancji szkodliwych w spalinach. W pojazdach z kontrolą emisji tlenków azotu pojawi się również komunikat tekstowy.
    Pojazdy z układem kontroli emisji tlenków azotu
    Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z jednostki sterującej. Po usunięciu usterki jednostka sterująca musi sprawdzić, czy usterka faktycznie ustąpiła, aby kod stał się nieaktywny.
    Czynności zaradcze
    W celu uzyskania pomocy w zakresie diagnostyki układu paliwowego zapoznaj się z informacjami w Podręczniku warsztatowym > TI 03-07 02 16, Diagnostyka i renowacja układu paliwowego Scania HPI.
    1. Upewnij się, że jest paliwo i odpowietrz układ paliwowy.
    2. Sprawdź, czy zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty.
    3. Sprawdź, czy filtr paliwa nie jest zapchany.
    4. Sprawdź pompę podającą.
    5. Upewnij się, że układ paliwowy jest szczelny.
    Jeśli kod usterki jest generowany ponownie podczas hamowania silnikiem, tj. podczas zjazdu ze wzniesienia ze zwolnionym pedałem przyspieszenia, sprawdź zapisane dane robocze na zakładce Ciśnienie zasilania. Kiedy odchylenie ciśnienia zasilania wynosi -1,0 bar lub więcej przez określony czas, filtr paliwa zaczyna się zapychać. Jeśli odchylenie ciśnienia zasilania jest tylko nieznaczne, może to oznaczać, że zawór przelewowy się zatarł.
    Weryfikacja
    Uruchom silnik i poczekaj co najmniej 15 sekund. Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny. Skasuj kod usterki.
    Wyłącz i włącz zapłon 3 razy z rzędu z 10-sekundowymi przerwami, aby wyłączyć lampkę ostrzegawczą.