Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 308 eHDi - P2565 Check silnika po rozgrzaniu

14 Sty 2020 21:53 297 17
  • Poziom 12  
    Witam, od pewnego czasu gdy mniej używam auta (raz na 2-3 dni) dopada mnie dziwna sytuacja. Po odpaleniu rano auta i rozgrzewaniu go podczas jazdy, gdy temperatura dojdzie do 60-70 stopni nagle pojawia się check silnika i w pamięci komputera zapisuje się błąd P2565 (wiem ze to chodzi o gruszkę kopiowania turbiny) ale auto nie traci na mocy a także parametry turbo bardzo ładnie idą w parze. Spotkał się ktoś z taka sytuacja ? Dołączam logi w którym widać kiedy łapany jest błąd. Zastanawiam się czy jest to błąd czujnika kopiowania turbiny (zintegrowany wraz z gruszką) czy może zaworek coś się zawiesza ale to chyba byłby inny błąd i brakowałoby ciśnienia w kolektorze.)
  • Poziom 17  
    Można sprawdzić czy lekko chodzi sztanga turbosprężarki.
  • Poziom 12  
    Dziś to sprawdzałem i wszystko jest okey. Auto nie ma problemu z przyspieszaniem czy doładowaniem. Problemem jest jedynie skakanie czujnika kopiowania turbo, wtedy gdy silnik osiągnie pewnien próg temperaturowy, tak jakby cewka traciła swoje właściwości.
  • Poziom 15  
    1.6 Hdi? jeżeli tak to umyj map sensor przy przepustnicach w dolocie - olej go zakleja.
  • Poziom 12  
    Ma to jakoś wpływ na czujnik położenia turbo ?
  • Poziom 15  
    Pośrednio tak bo to jest odczyt ciśnienia doładowania.
  • Poziom 12  
    Ale tak jak mówię ciśnienie doładowania idzie bardzo równo z zadanym jedynie to wartość z czujnika położenia turbiny skacze i zastanawiam się czy szukać nowej gruszki (500zl) czy sam czujnik czy próbować ten wyczyścić tylko nie wiem czy da się go zdemontować bo ciasno tam trochę
  • Poziom 28  
    Oscyloskop prawdę Ci powie jak się zachowuje potencjometr na gruszce. Odczyt sygnału i zasilania jednocześnie i najlepiej przy EDC
  • Poziom 15  
    Sam czujnik kup bo z gruszka będzie Ci ciężko ustawić sztangę.
  • Poziom 12  
    Tylko tutaj jest problem bo ten sam czujnik za bardzo nie występuje i sa jakies chinczyki za 200zl (cena gruszki 550zl..). Moze ktos ma jakies dojscia do takich rzeczy ?
  • Poziom 15  
    Chińczyki są ok lub kup z używanej turbiny. Bo jak kupisz gruszkę to trzeba ja wyregulować za co zapłacisz tez pewnie z 200.
  • Poziom 12  
    A orientujesz się czy ten czujnik jest tam tylko zaprasowany (zagięty blaszkami) czy jakoś wklejony ? Chcę być pewny bo nie chce uziemić auta na parę dni
  • Poziom 28  
    Na trzy śrubki jest przykręcany. Wystarczy regulacja sztangi jeśli czujnik ma dobrą bieżnie, no i oczywiście instalacja jest ok. Nie raz się zdarza że pęka kostka na zgięciu zależy od historii auta.
  • Poziom 28  
    No to lipa jedynie dobrze sprawdzić ścieżki ale to tylko oscyloskop, lub kosztowniejsza wymiana sztangi. Kontrola wakupompką gdyż czasem może zacinac się w którymś miejscu.
  • Poziom 12  
    A może mi ktos wyłumaczyć sytuacje oco chodzi z ciśnieniem doładowania do momentu nagrzania sie auta ? Gdyż w parametrach auta podczas jazdy rano, gdy staje w korku to ciśnienie doładowania pokazuje na poziomie 750-800mbar, a wymagane jest ponad 1000mbar, wartosc sie ta zmienia podczas przyśpieszania i noramlnie wyrównują sie, tak samo ma sytuacja miejsce gdy auto juz sie nagrzeje i wszystko idzie równo w parze. Zauważyłem ze podczas spadania wartości tego ciśnienia, otwiera się jakiś airmixer w parametrach, również FAP szybko łapie temerature ponad 300 stopni, gdzie potem gdy ciśnienia sie wyrównują to temperatura spada do 200 i sie trzyma na tym pozimie. Oco to chodzi z robieniem jest jakies podciśnienia podczas nagrzewania ?
  • Poziom 28  
    No to lipa jedynie dobrze sprawdzić ścieżki ale to tylko oscyloskop, lub kosztowniejsza wymiana sztangi. Kontrola wakupompką gdyż czasem może zacinac się w którymś miejscu.