Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Citroen Jumper 3,0 - Brak sygnału dźwiękowego.

16 Sty 2020 21:31 204 6
  • Poziom 2  
    Witam. Problem mój to brak sygnału dźwiękowego. Sprawdziłem taśmę pod kierownicą, przekaźnik, bezpiecznik, wszystko jest w porządku. W miejscu gdzie przychodzi masa do sterowania przekaźnika wpiąłem na krótko i klakson zadziałał. Czy mogła paść skrzynka bezpieczników czyli tzw. moduł bsi, a jeżeli tak to czy jest to naprawialne. Pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 27  
    Wprawdzie inne auto bo Citroen XSARA ale miałem podobny problem. Tyle, że u mnie klakson działal gdy wyłączyłem zapłon i wyjąłem kluczyk ze stacyjki. W trakcie jazdy jak trzymałem wciśnięty przycisk to klakcon nieregularnie rzadko popiskiwał. Moim zdaniem głupotą było puszczenie klaksonu multipleksem przez komputer (BSI).
    Zamocowałem sobie pilota radiowego na kierownicy a odbiornikiem sterowałem przekaźnik klaksonu. Z taką prowizorką jeździłem pewien czas, aż kiedyś musiałem odkręcić kierownicę bo miałem problem z zacięciem się blokady stacyjki. Po przykręceniu kierownicy z powrotem o dziwo klakson zaczął działać normalnie. Nie wiem co spowodowało tą samoistną naprawę bo nic przy prądzie nie robiłem.
    Może był problem z masą kierownicy. W XSARZE przewód od styku klaksonu wchodzi bezpośrednio na nóżkę układu scalonego w przełączniku zespolonym pod kierownicą. Zła masa mogła przy włączonym zapłonie podnosić pozim napięcia i układ scalony nie widział zera logicznego.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 2  
    Witam ponownie. Rozmawiałem z elektrykiem samochodowym i może się podjąć się naprawy ale niestety chcę zablokować mi auto na dwa dni. W tygodniu samochód cały dzień pracuje, ale w sobotę będę miał więcej czasu i tak jak podpowiadasz spróbuje się dostać do przełącznika zespolonego. Może przewody z taśmy nie idą bezpośrednio do BSI tylko przez przełącznik. Dam znać po weekendzie. Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Robiłem to ostatnio kilka lat temu, ale pamiętam, że w Citroenach problem leżał często gęsto nie w taśmie ani bliżej BSI a samym styku airbaga (klaksonu) z masą kierownicy. Rozbierz to jeszcze raz i przyjrzyj się kabelkom między poduszką a masą.
  • Poziom 27  
    naser napisał:
    Robiłem to ostatnio kilka lat temu, ale pamiętam, że w Citroenach problem leżał często gęsto nie w taśmie ani bliżej BSI a samym styku airbaga (klaksonu) z masą kierownicy. Rozbierz to jeszcze raz i przyjrzyj się kabelkom między poduszką a masą.


    No właśnie. Jak zdejmowałem kierownicę to odpinałem kable. Potem połączyłem spowrotem i prawdopodobnie poprawił sie styk.

    PS.
    Przewody z taśmy nie idą bezpośrednio do BSI tylko przez przełącznik zespolony. Wyjątkiem są przewody poduszki.
  • Poziom 2  
    Dzięki za podpowiedzi. Zlokalizowałem styki klaksonu wychodzące z taśmy pod kierownicą, podpiąłem miernik ustawiony na obwód zamknięty i tu jest wszystko sprawne. Problem jest na odcinku taśma a skrzynka BSI po warunkiem ,że przewody z taśmy nie są wpięte do przełącznika zespolonego, ale jeszcze nie sprawdziłem . Podobną przygodę miałem już z ABS-em, wyskakiwał błąd czujnika prawego tylnego koła. Wymieniłem czujnik i dalej nic, okazał się wypalony jeden z kabli na tylnej belce /podobno częsty przypadek w tych samochodach/. W sobotę szukam dalej.
  • Poziom 2  
    Problem rozwiązany-upalony kabel tuż przy obudowie skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika /moduł BSI/. Do taśmy pod kierownicą przychodzi 10 kabelków. Dwa są odpowiedzialne za sygnał dźwiękowy, czarny jako masa przychodząca a brązowo zielony masa wychodząca do BSI i to ten był przepalony.