Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A6 2.4 V6 automat 2005r. - falujące niskie obroty

VeB-Dawid 16 Jan 2020 22:47 465 9
  • #1
    VeB-Dawid
    Level 4  
    Dzień dobry,
    przeszukałem różne fora i nie mam jednoznacznej odpowiedzi .

    Zakupiłem go w de i wracając 1,1k km po 900km zaczął dziwnie chodzić na niskich obrotach. Przy prędkości 70-80 km/h obroty mam w ok. 1500 i skakają do 1750. Przy obrotach wyższych i wyższych prędkością 100km/h obroty w ok. 2100, jest ok.
    Jest to automat Tiptronik jeśli się nie mylę. Po zakupie przejechałem jakieś 50km z ikoną mało oleju, potem dolałem i było ok. Mocy nie brakuje. Wydaje mi się, że skrzynia pracuje/pracowała prawidłowo ale tu się nie wypowiem, bo to mój pierwszy automat. Kupiłem go z przebiegiem autentycznym 133 tys. km. Niedawno wymienione kable wysokiego napięcia. Wspominał, że pasek rozrządu pasowałoby wymienić. Katować na trasie go nie katowałem ani jakichś specjalnych zrywów też nie robiłem, aczkolwiek 2-3 razy po 4k obrotów zakręciłem go. Tyle mi się nasuwa istotnych rzeczy.
    Doradźcie coś, zanim udam się do specjalisty ;/
  • #2
    VeB-Dawid
    Level 4  
    Aktualizacja skrzynia to multitronik 01j.
    Podjechałem do kilku specjalistów i w sumie nie wiem nadal nic. Był błąd od sterownika skrzyni po usuniecie i przejechaniu 150km nie wrócił.
    Jeden "spec" zrobił jedna adaptacje jak kolwiek to brzmi . W sumie błędów nadal zero . Na ciepłym silniku problem nadal ten sam. Spec od BMW mówi że to nie wina skrzyni lecz auta . Cała reszta mechaników 5-6 twierdzi że wina leży po stronie automatu. Za tydzien jade na wymiane oleju w skrzyni. MAcie jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić?
  • #3
    uveone
    Level 11  
    Nic nie sprawdzaj porostu jeździj jak będziesz jechać pod malom gurke to obroty się podniosą jak z górki to też bedom hamować dasz troszkę gazu tez tak ma być dbaj wymieniając olej i filtr jak masz bo nie w kazdej był wymienny i jeździj
  • #4
    VeB-Dawid
    Level 4  
    To się nie dzieje jak jadę pod górkę tylko na prostej drodze równej drodze , mogę udostępnić filmik. Przejechałem nim 900km od kupna i było ok. A jak mi tak faluje to takie delikatne lekkie szarpnięcie jest od czasu do czasu choć szarpnięcie to może złe słowo nie wiem jak to opisać . Gdyby to była skrzynia to było tak na każdym biegu , a tu jest tylko jak trafi na w danym momencie falowania obrotów. Byłem u kolejnego gościa i nie wie co się dzieje . Podsunął mi myśl o przepustnicy ew.silnik krokowy . Chyba podjadę do kielc do serwisu audi .
  • #5
    stil
    Level 13  
    Stawiałbym na przepływomierz powietrza (najpierw wyczyścić) albo przepustnicę (też najpierw wyczyścić). Przede wszystkim sprawdzić czy autko ma zapiane jakieś kody błędów.
  • #6
    VeB-Dawid
    Level 4  
    Wykonana byla u drugiego speca 1 adaptacja skrzyni ale zaznaczył od razu że to nie ma wpływu na te obroty. Co więcej nie ma błędów w silniku . Co pojechałem do mechanika to był podpinany pod komputer i czysto niema nic. Wręcz przeciwnie chwalili że silnik w bdb stanie i że ja szukam dziury w całym. Ale po przebyciu drogi z Niemiec do Polski wiem jak chodził i czuję jak chodzi teraz i nie jest okey. Wyczyszcze to pewnie w nd albo w piątek jak będą mi olej wymieniać . Poprosiłem o dynamiczna wymianę oleju żeby cały wymienić .
  • #7
    uveone
    Level 11  
    Nie wymieniaj dynamicznie Bo pogorsys dynamiczne wycofujemy zaduzo uszkodzeń było a jak robili ci tom adaptacje
  • #8
    VeB-Dawid
    Level 4  
    Ale co ma pogorszyć będzie nowy olej przecież.
    Adaptacje robił przez program jaki to nie wiem, stwierdził że to jedna adaptacja ale żadnej różnicy .
  • #9
    uveone
    Level 11  
    Adaptacja polega na jeździe do przodu i tyłu zgodnie z procedurami łatwiejszym popełnić blont czy jest ruznicowy na ciepłym czy zimnym silniku
    A jak by coś było w silniku nie tak to byś miał blont tak samo w skrzyni
  • #10
    VeB-Dawid
    Level 4  
    Różnica między ciepłym a zimnym hmm wydaje mi się że na zimny nie falują tylko jak pochodzi 5-10min . Z tym że przed /po adaptacji różnicy nie widzę. Po "tej adaptacji" przejchalem 200kilosow i bled ze skrzyni się nie pokazał jak go znowu podpielismy . Choć jak stwierdzić to nie był jakiś istotny błąd . Ale jaki błąd i czy był faktycznie to nie wiem bo mi nie pokazał.