Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 C6 3.0TDI - Logi dynamiczne do oceny --słaby dół -lag

18 Sty 2020 19:06 258 10
  • Poziom 10  
    Proszę o ocenę i analizę logów dynamicznych w Audi A6 C6 3.0 TDI 225PS.Czy wszystko jest w porządku? Silnik pracuje prawidłowo, nie mam z nim żadnych problemów. Jedynie co mnie trochę irytuje to to że odczuwalny moment obrotowy zaczyna się dopiero od ok. 2000-2200 obr/min. Wrażenie jest takie że turbo "późno wstaje" jak dla mnie. Słyszałem opinie że te silniki tak mają? Wcześniej jeździłem A4 1.9tdi PD 115PS i tam moment obrotowy było czuć od samego dołu. Dlatego piszę tego posta.
    Proszę o ocenę:
    http://vaglogi.pl/log-003_008_011_lUlaq.html

    http://vaglogi.pl/log-011_009_010_ifZ0a6D.html

    Jak możecie to dajcie swoje logi do porównania
  • Poziom 28  
    Masz automat?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jezdzilem tym autem w automacie bez klap i dpf na sport imial taka na poczatku czkawke. Auto klienta do programowania mmi i akumulatora tylko. Nic nie dlubane w mocy.
  • Poziom 10  
    Skrzynia manualna. Oryginalny fabryczny soft.Farycznie bez DPF-a, klapy wirowe są.
  • Poziom 28  
    W 11 grupie turbo wyrównuje przy 2500obr. Ogólnie logi dziwne do tych obrotów 2500. Czy egr masz sprawny?
  • Poziom 10  
    Na logach z pierwszego posta EGR jest fabryczny, nic nie kombinowane wydaje mi się że EGR jest sprawny.

    Dziś dla testów zaślepiłem egr zaślepką przy klapie gaszącej. Moje subiektywne odczucie jest takie że silnik minimalnie lepiej wkręca się z dolnych obrotów(co zresztą potwierdzają logi dynamiczne z gr. 003 i 011. Turbo pompuje więcej w zakresie do 2100 obr ok 100-150mBar-ów (może nie dużo ale to zawsze coś).Jest to nawet logiczne gdyż silnik pracuje na czystym powietrzu bez spalin. Znaczy to też to że EGR u mnie raczej prawidłowo pracuje bez zaślepki.
    Logi dynamiczne z zaślepionym EGR-em:
    http://vaglogi.pl/log-011_003_x4BPg.html
    http://vaglogi.pl/log-011_008_022_ji4vL9.html

    Logi satyczne:
    http://vaglogi.pl/log-013_014_022_42taMz.html
    http://vaglogi.pl/log-022_023_001_pHjq2j.html
    http://vaglogi.pl/log-072_073_074_5aBq2.html
    http://vaglogi.pl/log-075_076_9I4OZI.html

    Log Basic setings turbiny
    http://vaglogi.pl/log-033_Ix0rkOT.html
  • Poziom 28  
    Dalej kulawo z zaślepką. Ja bym zrobił eksperyment naukowy i wypłaszczył egra na mapie i zobaczył.
  • Poziom 10  
    miroslaw wielki napisał:
    Dalej kulawo z zaślepką. Ja bym zrobił eksperyment naukowy i wypłaszczył egra na mapie i zobaczył. A wtryski sprawdzałeś?

    Niestety sam tego nie zrobię, nie mam takiej możliwości.
    Ale ta ząslepka egr pokazuje że egr jest sprawny.Bo nie ma wielkich różnic. Wcześniej myślałem że egr jest gdzieś podparty nagarem i przepuszcza w pozycji zamkniętej ale tak nie jest.
    Przyczyna musi leżeć gdzieś indziej. A może należało by wyczyścić zmienną geometrie.
  • Poziom 28  
    Jaki masz kod silnika?
  • Poziom 10  
    3.0 tdi BMK 225PS 2005r
  • Poziom 10  
    Zastanawiam się czy jest możliwość żeby katalizator się przytkał sadzą ze spalin i ograniczał przepływ? Czy można to wykluczyć? Szczerze mówiąc to nie słyszałem żeby komuś katalizator się zapchał, co innego DPF ale ja go nie posiadam taka wersja. Bo gdyby tak było objawy moje by występowały.