Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A6 C6 3.0TDI - Logi dynamiczne do oceny --słaby dół -lag

gozdzik77 18 Jan 2020 19:06 2400 13
  • #1
    gozdzik77
    Level 10  
    Proszę o ocenę i analizę logów dynamicznych w Audi A6 C6 3.0 TDI 225PS.Czy wszystko jest w porządku? Silnik pracuje prawidłowo, nie mam z nim żadnych problemów. Jedynie co mnie trochę irytuje to to że odczuwalny moment obrotowy zaczyna się dopiero od ok. 2000-2200 obr/min. Wrażenie jest takie że turbo "późno wstaje" jak dla mnie. Słyszałem opinie że te silniki tak mają? Wcześniej jeździłem A4 1.9tdi PD 115PS i tam moment obrotowy było czuć od samego dołu. Dlatego piszę tego posta.
    Proszę o ocenę:
    http://vaglogi.pl/log-003_008_011_lUlaq.html

    http://vaglogi.pl/log-011_009_010_ifZ0a6D.html

    Jak możecie to dajcie swoje logi do porównania
  • #3
    gozdzik77
    Level 10  
    Skrzynia manualna. Oryginalny fabryczny soft.Farycznie bez DPF-a, klapy wirowe są.
  • #5
    gozdzik77
    Level 10  
    Na logach z pierwszego posta EGR jest fabryczny, nic nie kombinowane wydaje mi się że EGR jest sprawny.

    Dziś dla testów zaślepiłem egr zaślepką przy klapie gaszącej. Moje subiektywne odczucie jest takie że silnik minimalnie lepiej wkręca się z dolnych obrotów(co zresztą potwierdzają logi dynamiczne z gr. 003 i 011. Turbo pompuje więcej w zakresie do 2100 obr ok 100-150mBar-ów (może nie dużo ale to zawsze coś).Jest to nawet logiczne gdyż silnik pracuje na czystym powietrzu bez spalin. Znaczy to też to że EGR u mnie raczej prawidłowo pracuje bez zaślepki.
    Logi dynamiczne z zaślepionym EGR-em:
    http://vaglogi.pl/log-011_003_x4BPg.html
    http://vaglogi.pl/log-011_008_022_ji4vL9.html

    Logi satyczne:
    http://vaglogi.pl/log-013_014_022_42taMz.html
    http://vaglogi.pl/log-022_023_001_pHjq2j.html
    http://vaglogi.pl/log-072_073_074_5aBq2.html
    http://vaglogi.pl/log-075_076_9I4OZI.html

    Log Basic setings turbiny
    http://vaglogi.pl/log-033_Ix0rkOT.html
  • #8
    gozdzik77
    Level 10  
    miroslaw wielki wrote:
    Dalej kulawo z zaślepką. Ja bym zrobił eksperyment naukowy i wypłaszczył egra na mapie i zobaczył. A wtryski sprawdzałeś?

    Niestety sam tego nie zrobię, nie mam takiej możliwości.
    Ale ta ząslepka egr pokazuje że egr jest sprawny.Bo nie ma wielkich różnic. Wcześniej myślałem że egr jest gdzieś podparty nagarem i przepuszcza w pozycji zamkniętej ale tak nie jest.
    Przyczyna musi leżeć gdzieś indziej. A może należało by wyczyścić zmienną geometrie.
  • #10
    gozdzik77
    Level 10  
    3.0 tdi BMK 225PS 2005r
  • #11
    gozdzik77
    Level 10  
    Zastanawiam się czy jest możliwość żeby katalizator się przytkał sadzą ze spalin i ograniczał przepływ? Czy można to wykluczyć? Szczerze mówiąc to nie słyszałem żeby komuś katalizator się zapchał, co innego DPF ale ja go nie posiadam taka wersja. Bo gdyby tak było objawy moje by występowały.
  • #12
    zbycho01
    Level 11  
    Witam
    Widze ze masz bardzo podobny problem do mojego. Turbo pelna moca wstaje ok 2600obr, i dopiero wtedy wciska w fotel. Mam dwa takie same auta tylko jedno 204 automat bez dpf , drugie 233 manual dpf. Te 204 konne od 2000 idzie pelna moca, a 233 dopiero od 2600. Podmienialem: przeplywki , sterowniki turbo, turbiny ale dalej bez zmian. Udalo sie rozwiazac moze rozwiazac problem?
    Prosze o info bede wdzieczny.
    Pozdrawiam Zbyszek
  • #13
    gozdzik77
    Level 10  
    zbycho01 niestety nie rozwiązałem tego problemu. Ja fabrycznie nie nie mam DPF-a. Czy w obu masz takie same turbiny? Bo wychodziły KKK i Garrett w tych silnikach 3.0. Ja mam wrażenie czy nie jest problem z fabryczną mapą w sterowniku że ona jest tak bardzo bezpiecznie dla silnika napisana(takie moje przemyślenia ale mogę się mylić).Po zamianie turbiny nie odczułeś żadnej różnicy? Czy oba auta mają Quattro? Czyściłeś w którejś turbine zmienną geometrię?
  • #14
    lukorzech
    Level 1  
    Szanowni Forumowicze,
    proszę o pomoc. Nie znam się kompletnie na naprawie samochodów i dodatkowo wydałem już mnóstwo kasy i straciłem sporo nerwów.
    Mechanicy rozkładają ręce.
    Co temu samochodowi dolega.
    3,0TDI BUG 233KM
    Poniżej logi.
    Dziękuję z góry za wszelaką pomoc.