Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Czy dopuszczalny jest jeden uziom na dwa budynki?

Radek444 19 Jan 2020 11:30 531 11
    Radek444
    Level 3  
    Witam, jestem początkującym elektrykiem, mam zasilanie doprowadzone do garażu kablem YKY 4x10mm2 skąd następnie 40 m kablem YKY4x6mm2 i bednarką ocynkowaną okrągło, Teraz pojawia się problem czy mogę przewody PE z garażu połączyć do tej bednarki i po drugiej stronie tej bednarki przewody PE z domu, obydwa obwody mają wyłączniki RCD a następnie wyłączniki nadprądowe.
    Pytanie czy takie podłączenie jest dopuszczalne? Jeśli za słabo opisałem proszę o pytania chętnie odpowiem.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
    Radek444
    Level 3  
    Bednarka leży na głębokości około 1 m, na 30 metrach długości przewodu YKY 4x6 mm2.

YKY jest kablem, a nie przewodem. [retrofood]
    GK
    Level 24  
    Radek444 wrote:
    Kable są miedziane yky

Kable są miedziane YKY 4x6mm² i YKY 4X10mm²
    Radek444
    Level 3  
    Kabel YKY 4x10 mm2 ma długość 30 metrów idzie od głównego wyłącznika nadprądowego C32a w pierwszym budynku, następnie wchodzi do drugiego i do rozetki gdzie odchodzą już dwa kable jeden krótki do rozdzielni w drugim garażu natomiast drugi kabel około 40 m YKY 4x6mm2 do rozdzielni w domu

Kable yky istnieją jako kable ziemne

Kable yky nie istnieją! Istnieją za to kable YKY. Nie istnieją też "wyłączniki C32a". Istnieją za to C32A . [retrofood]
    CYRUS2
    Level 42  
    Jeden uziom na dwa budynki ?
    Radek444 wrote: