Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] VW/Bora/1.6 105KM - Jednoczesne zapalenie kontrolek EPC,ESP,Check Engine

19 Sty 2020 17:04 345 5
  • Poziom 10  
    VAG-COM

    Control Module Part Number: 036 906 034 DR
    Component and/or Version: MARELLI 4MV 5957
    Software Coding: 00031
    1 Znaleziony:
    17912 - Intake Air System: Leak Detected
    P1504 - 35-10 - - - Intermittent

    Witam serdecznie forumowiczów.
    Pacjent:Bora 1,6 105km bez instalacji gazowej.
    Wymieniony czujnik ciśnienia powietrza(nie tani zamiennik).Przepustnica wyczyszczona(była brudna).EGR odblokowany (stał podobno).Rozrząd nowy.Obroty nie falują.Silnik pracuje równo.

    Jadąc np 50km/h i włączając np 4 bieg oraz dynamiczniej naciskając pedał gazu czasami,lecz nie zawsze zapalają mi się jednocześnie 3 kontrolki EPC,Check Engine oraz ESP.Przy czym obroty nie spadają,nie falują.Po zgaszeniu i odpaleniu pozostaje tylko Check Engine,który też znika po kilku godzinach czy odpaleniach silnika.Błąd z Vaga przedstawiłem powyżej.Wcześniej auto potrafiło słabnąć(miękki pedał gazu i brak reakcji na dodawanie gazu).Po wyczyszczeniu,adaptacji przepustnicy oraz wymianie czujnika ciśnienia powietrza(ten obok bagnetu oleju) auto już mocy nie traci,lecz kontrolki zapalają się nadal.Wydaje mi się,że częściej lub prawie zawsze na rozgrzanym już silniku.

    Byłem u mechanika w tamtym tygodniu ,który diagnozując profesjonalnym sprzętem wykazał również ten sam problem.Dlatego tez wymieniony został czujnik dolotu,ciśnienia powietrza.2 dni był spokój choć przyznaję,że jeździłem jak z jajkiem.

    Bardzo proszę o pomoc,poradę co może być jeszcze przyczyną takiego zachowania? Co wymienić?Może ktoś spotkał się z podobnym problemem?
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Nieszczelności za przepustnicą. Najczęściej przewody odmy silnika.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Może być nieszczelność wokół korpusu przepustnicy bądź gdzieś za nią. Plak/samostart w rękę i psikaj w okolicy przepustnicy, gdy obroty zaczną się zmieniać to wykryłeś nieszczelność.
    Zostaje Ci jeszcze adaptacja przepustnicy bądź jej wymiana.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Nieszczelność w dolocie. Sprawdź system odprowadzania par paliwa. Podłączony gdzieś w okolicach kolektora ssącego.
  • Poziom 10  
    Bardzo serdecznie dziękuje za zainteresowanie się tematem i chęć pomocy. Jutro będzie działanie. Oczywiście dam znać co i jak.
  • Poziom 10  
    Witam.
    Mechanik posprawdzał przewody ,po swojemu podokręcał przepustnice ,EGR i niby od kilku dni spokój. Pokazałem mu Wasze podpowiedzi. Auto pali dobrze,obroty trzyma,reaguje płynnie na pedał gazu. Błędy się nie zapalają. Raz tylko przy cofaniu pod górkę pojawił się napis „alternator ... coś tam”,ale po chwili zgasł wiec nawet nie doczytałem drugiego słowa.

    Jeszcze raz bardzo dziękuje wszystkim za okazaną pomoc.