Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Regulator Vaillant eRelax - port 25050

20 Sty 2020 14:22 255 6
  • Poziom 4  
    Witam.
    Posiadam regulator pracy kotła Vaillant eRelax, który steruje kotłem Vaillant EcoTec pro. Ponieważ nie znam się na tym kompletnie a mam pewne wątpliwości czy sterownik ten funkcjonuje prawidłowo i dlatego chciałem zapytać odnośnie dostępu modułu łączności do portu 25050 UDP/TCP. Znalazłem taką informacje, że aby moduł sterownika mógł się komunikować w czasie rzeczywistym z serwerami musi mieć dostęp do portu 25050 UDP/TCP.
    I teraz pytanie jak to sprawdzić czy faktycznie ma ten dostęp do portu 25050? Czy samo to, że moduł pobiera inf. o temperaturze zewnętrznej wskazuje na to że połączanie jest ok i router nie blokuje ww portu?
    Wygląda na to, że moduł łączy się z internetem, ponieważ pobiera informacje o temperaturze zewnętrznej.
    Moduł łączy się przez wifi z internetem przez router Funbox 3.0 Orange.
    Pomyślałem, że zanim podejmę jakieś kolejne kroki to sprawdzę co mogę stąd moje pytanie.
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 4  
    jdubowski napisał:
    M.J.89763 napisał:
    I teraz pytanie jak to sprawdzić czy faktycznie ma ten dostęp do portu 25050?

A adresy tych serwerów znasz?

Nie. Nie ma takiej informacji nigdzie w dokumentacji sterownika.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    No to jest kilka dróg - w logach routera trzeba spojrzeć czy jest komunikacja po wspomnianym porcie, a jesli nie ma to czy router ją blokuje czy też kocioł w ogóle nie próbuje się komunikować.
    Ponadto możesz sobie postawić na zewnątrz jakąś usługę (webserwer, proxy) na tym porcie i zobaczyć czy z sieci jest dostępna.