Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B6 2.0 Tdi Cr 103kW - Biało szary dym, duże spalanie

ganc_89 22 Jan 2020 22:41 5166 67
Texa Poland
  • #31
    ganc_89
    Level 10  
    świerszcz.UK wrote:
    No to jak nie chcesz wydawać pieniędzy to
    1 korekcję wtrysków
    2 temp spalin przed i za DPF
    3 logi w czasie rzeczywistym
    4 wszystkie parametry silnika
    W tedy ktoś z nas może cze nakierować/pomóc w którym "kierunku iść" bez podstawowych danych to my tylko zgadujemy i nasze zgadywanie bez tych parametrów może cię kosztować kolejne 1400zl a i z autem dalej będzie problem


    Pieniędzy na naprawy to chyba nikt nie lubi wydawać :) Postaram się jutro zamieścić tutaj wszystkie parametry pracy silnika

    Dodano po 5 [minuty]:

    świerszcz.UK wrote:
    Jeżeli ukł wydechowy był sprawdzony przez specjalistów i masz 100% że wszystko z nim w porządku zostaje 3 pierwsze punkty do zrobienia


    Warsztat ma dobrą opinie, czyszczą chemicznie, kasują 500 za regeneracje + 300 za montaż i demontaż. Czekałem tydzień na wolny termin na maszynie. Nie skasowali mnie za to nic. Tylko za czujnik ciśnienia spalin i wymianę
  • Texa Poland
  • #32
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Korekcja wtrysków
    Temp I cisnienie spalin
    I spróbować wymusić wypalanie DPF żeby w ogóle spr czy on się wypala bo że komputer pokazuje że jest ok to nie oznacza że faktycznie wszystko jest w porządku z DPF
    Do tego resztą podstawowych pomiarów

    Dodano po 5 [minuty]:

    Aa
    To oni nie diagnozowali auta/usterki tylko sam filtr DPF?

    Dodano po 5 [minuty]:

    A diagnostykę przeprowadzasz sam? Czy musisz jechać na warsztat?
  • Texa Poland
  • #33
    ganc_89
    Level 10  
    świerszcz.UK wrote:


    Aa
    To oni nie diagnozowali auta/usterki tylko sam filtr DPF?


    Zaprowadzilem samochód z przekonaniem że dpf wymaga czyszczenia. Znam się na tym jak wilk na gwiazdach, naczytałem się na forach a objawy na to wskazywały. Sprawdzili i dpf był ok. Wymieniony został ten czujnik i kolektor dolotowy z nastawnikiem klapek bo był niesprawny a kolektor cały w brudach

    Dodano po 9 [minuty]:

    świerszcz.UK wrote:


    A diagnostykę przeprowadzasz sam? Czy musisz jechać na warsztat?


    Zrobię z kolegą bo ma sprzęt ale też nie jest mechanikiem

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tak to wyglada w realu

    https://drive.google.com/file/d/1LGKsWrfp6RapHD7VeBYi5F1s6SIDVGrT/view?usp=drivesdk
  • #34
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Hmm
    Objawy tego dymu wskazują na lejące wtryski tak to wygląda na 1y rzut oka.
    Jutro porobisz logi i może coś się wyklaruje

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ewentualnie nieszczelność w ukł dolotowym ale mało to prawdopodobne jeżeli auto ma moc i nie wchodzi w tryb awaryjny
  • #35
    ganc_89
    Level 10  
    Spadków mocy nie ma i nigdy nie miałem. Średnia z poprzedniego tankowania 11 litrów/100km a z jeszcze wcześniejszego 6,7 ale całość w trasie. Oba tankowania po 20 litrów. Teraz walił z wydechu jak na filmie a wcześniej może raz zakurzył
  • #36
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Ja obstawiam uszkodzone wtryski
    Spowodowane słabą jakością paliwa
    Jutro się wszystko dowiemy po zrobieniu diagnostyki
  • #37
    ganc_89
    Level 10  
    Paliwo głównie z Orlenu. Od czasu do czasu na innej stacji. Effecta diesel
  • #38
    ganc_89
    Level 10  
    Sprawdziłem dziś parametry, efekty poniżej.
    Pomiar na rozgrzanym silniku. Samochód bardzo mocno kopcił w trakcie pomiarów (na biegu jałowym). Nie wiedziałem jak zmienić jednostkę z mg/H na mg/suw ale mam nadzieję że z tą jednostką też wiecie czy jest prawidłowo czy nie. Zrobiłem łącznie dwa pomiary. Załączam dwa pliki pdf ze wszystkimi parametrami silnika. Pomiar 1 był na nierozgrzanym silniku - auto kopciło gdy dojechałem na miejsce ale w chwili pomiarów przestało. Pomiar dwa był na rozgrzanym silniku, auto cały czas kopciło, dym był biało szary bardzo gryzący

    Passat B6 2.0 Tdi Cr 103kW - Biało szary dym, duże spalanie

    Passat B6 2.0 Tdi Cr 103kW - Biało szary dym, duże spalanie
  • #39
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Wygląda w porzadku im bliżej 0 tym lepiej
    Korekty wyglądają b.dobrze
  • #40
    ganc_89
    Level 10  
    Zapomniałem zrobić wypalanie dpf. Jak próbowałem za pierwszym razem to silnik nie był jeszcze wystarczająco rozgrzany i nie chciało się rozpocząć a później zapomniałem. Mogę zrobić to jutro. Parametry sadzy są chyba też ok. Nie wiem jak z temperaturą spalin? Gdy samochód przestał kopcić przejechałem na drugim biegu przy około 2300 obr/min 1km i zaczęło dmuchać dymem. Skoro korekty są ok to czy wtryski mogą lać?
  • #41
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Mało prawdopodobne ale nie niemożliwe.
    Robiłeś jeszcze jakieś inne logi?
    Ilość zasysanego pow. Ciśnienie doładowania ciśnienie w ukł dolotowym etc?
    Spróbuj wymusić wypalanie DPF
    Ewentualnie jeszcze odepnij wtyczkę od przepływomierza.
    Mogłeś jeszcze zrobić korekty np przy 2.000obr

    Dodano po 8 [minuty]:

    I sprawdzić wszystkie podciśnienia czy wężyki nie popękane czy są na miejscu itd

    Dodano po 4 [minuty]:

    Bo EGR sprawdzony? Sprawny?
    Ewentualnie wypiąć od niego wtyczkę najwyżej wpadnie w tryb awaryjny ale spr czy kopci w tedy czy nie
  • #42
    ganc_89
    Level 10  
    Korekcje przy 2000 obr nie różniły się zbytnio od tych ktore zamieściłem (900obr). Były bardzo podobne. Zamieściłem wyżej 3 pliki pdf są tam wszystkie dane do ktorych miałem wgląd. A ciśnienie o którym piszesz załączam w tym poście. Nie wiem czy o to chodzi?
  • #43
    ganc_89
    Level 10  
    świerszcz.UK wrote:


    Bo EGR sprawdzony? Sprawny?
    Ewentualnie wypiąć od niego wtyczkę najwyżej wpadnie w tryb awaryjny ale spr czy kopci w tedy czy nie


    Egr jest zaślepiony i wyłączony programowo przez poprzedniego właściciela. Wtyczke mam odpięta i nie ma żadnego błędu

    Dodano po 13 [minuty]:

    świerszcz.UK wrote:


    Bo EGR sprawdzony? Sprawny?
    Ewentualnie wypiąć od niego wtyczkę najwyżej wpadnie w tryb awaryjny ale spr czy kopci w tedy czy nie


    Egr jest zaślepiony i wyłączony programowo przez poprzedniego właściciela. Wtyczke mam odpięta i nie ma żadnego błędu
  • #44
    świerszcz.UK
    Level 22  
    AA to zmienia postać rzeczy, gdyż pytałem wcześniej czy auto jest po czipie no i okazuje się że jest. Spróbuj wymusić wypalanie DPF
    Po 2 może będzie trzeba wgrywać nowa mapę
    Na razie nic więcej nie przychodzi mi do głowy bo jeżeli wszystko sprawne to zostaje tylko mapa silnika

    Dodano po 52 [minuty]:

    No to możesz jeszcze sprawdzić klapy wirowe bo jeżeli po podmianie dolotu objaw ustal więc może klapy wirowe się zawiesiły?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Ewentualnie dolać do baku LiquiMoly diesel spulung nie zaszkodzi a może pomoze
  • #45
    ganc_89
    Level 10  
    Porównałem dane z dwóch pomiarów - gdy kopcił i nie kopcił. Zamieszczam poniżej te parametry które najbardziej się od siebie różnią.
    Gdy kopcił silnik był w pełni rozgrzany 89* a gdy nie kopcił to jeszcze nie zdążył się w pełni rozgrzać 74* niemniej jednak kopcił przez pewien czas od uruchomienia ale w pewnej chwili przestał. Największe różnice w parametrach związanych z uruchomieniem wtrysku dodatkowego oraz tłumikiem szmerów ssania.

    Passat B6 2.0 Tdi Cr 103kW - Biało szary dym, duże spalanie
  • #47
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Zawór regulacji ciśnienia paliwa podaje różne wartości
    Na zimnym masz 256bar (czyli jest ok)
    Min wartość wymagana jest 250bar
    Po rozgrzaniu motoru ta wartość spada do 240bar
    Przyjąłbym się zaworowi cisnienia
  • #48
    ganc_89
    Level 10  
    Spróbuję po pracy wymusić wypalanie dpf i zrobię pomiary raz jeszcze na rozgrzanym silniku gdy będzie kopcił i na rozgrzanym gdy nie będzie kopcił. Czytałem gdzieś o tym zaworze regulacji ciśnienia paliwa i gdy jest poniżej 250 bar auto powinno być mułowate. Tak jak mówiłem wcześniej spadków mocy nie ma żadnych no chyba że są tak małe że ich nie wyczuwam
  • #49
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Nie jest to koniecznym objawem że będzie mulowate jeżeli są spadki ciśnienia gdyż one są nie wielkie w twoim przypadku
  • #50
    ganc_89
    Level 10  
    świerszcz.UK wrote:
    Zawór regulacji ciśnienia paliwa podaje różne wartości
    Na zimnym masz 256bar (czyli jest ok)
    Min wartość wymagana jest 250bar
    Po rozgrzaniu motoru ta wartość spada do 240bar
    Przyjąłbym się zaworowi cisnienia


    Sprawdziłem te wartości zarówno na cieplym i zimnym silnikuskacze w przedziale 230-280. Tyle udało mi się Zaobserwować. Częstotliwość około 3 razy na sekunde inna wartość.
    Wymusiłem wypalanie dpf. Proces rozpoczął się. Pięknie kopciło przez 6 minut i nie wiem czy zakończyło się czy co ale wyskoczył komunikat

    Passat B6 2.0 Tdi Cr 103kW - Biało szary dym, duże spalanie
    Nie wiem czy tak powinno być czy nie. Nacisnąłem ok i wyskoczył komunikat że proces zakończony. Przejechałem może z 1km i znowu zaczął kopcić. Chcialem jeszcze raz wymusić wypalanie ale już nie poszło. Był taki komunikat

    Passat B6 2.0 Tdi Cr 103kW - Biało szary dym, duże spalanie
  • #51
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Po mojemu zawór ciśnienia jest uszkodzony
    Ewentualnie elektro zawór na pompie
    W najgorszym przypadku opiłki z pompy zablokowały zawór ten w pompie w tedy pompa do rozebrania

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zawór na pompie jest od wydatku paliwa
    Często w tych silnikach się zdarza że opiłki z pompy poprostu blokują ten zawór
    Więcej pomysłów mi brak
  • #52
    ganc_89
    Level 10  
    świerszcz.UK wrote:
    Po mojemu zawór ciśnienia jest uszkodzony
    Ewentualnie elektro zawór na pompie
    W najgorszym przypadku opiłki z pompy zablokowały zawór ten w pompie w tedy pompa do rozebrania


    Ale dlatego że tak skacze ta wartość? Skacze zarowno wtedy jak kopci i nie kopci
  • #53
    świerszcz.UK
    Level 22  
    2gi raz DPF nie wypalisz raz za razem jeżeli procedura przebiegła pomyslnie

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Tak dla tego
  • #54
    ganc_89
    Level 10  
    A jaka powinna byc6maksymalna odchyłka?

    Dodano po 30 [minuty]:

    zaciekawiły mnie jeszcze te wartości. Pierwsza jest zmierzona zaraz po wypalaniu dpf. Samochód nie kopcił

    Passat B6 2.0 Tdi Cr 103kW - Biało szary dym, duże spalanie

    a to gdy kopcił

    Passat B6 2.0 Tdi Cr 103kW - Biało szary dym, duże spalanie
    Passat B6 2.0 Tdi Cr 103kW - Biało szary dym, duże spalanie
  • #55
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Rozumiem że klapy wirowe sprawdzone działają?
    Po odpięciu przepływu wyraźne pogorszenie pracy silnika?
    Ja obstawiam zablokowany zawór w pompie
  • #56
    ganc_89
    Level 10  
    Klap nie sprawdziłem bo byłem sam. Przepustnice postaram się wypiąć jutro. Dziś późno zacząłem z tym wszystkim a jutro nie idę już do roboty

    Dodano po 3 [minuty]:

    świerszcz.UK wrote:
    Rozumiem że klapy wirowe sprawdzone działają?
    Po odpięciu przepływu wyraźne pogorszenie pracy silnika?
    Ja obstawiam zablokowany zawór w pompie


    Obawiam się że z klapami będzie wszystko ok. Bo zanim wymieniłem kolektor i nastawnik gdy klapy nie działały to odrazu wywalało błąd p2015 a teraz nic nie ma. Na wszelki wypadek sprawdzę jutro
  • #57
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Jak wcześniej wspomniałem po sprawdzeniu tego wszystkiego jeżeli problem nie ustapi
    Zawór na pompie i pompa do sprawdzenia
  • #58
    ganc_89
    Level 10  
    świerszcz.UK wrote:
    Jak wcześniej wspomniałem po sprawdzeniu tego wszystkiego jeżeli problem nie ustapi
    Zawór na pompie i pompa do sprawdzenia


    Jeżeli pompa to i wtryski?
  • #59
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Nie koniecznie
    Ale też nie jest powiedziane że wtryski też nie
    W pompie masz zawór od wydatku paliwa jeżeli w pompie są opiłki te opiłki blokują ten zawór i nie może się on domknąć, czasami sam ten zawór ulega uszkodzeniu/nie koniecznie przez opilki

    Dodano po 15 [minuty]:

    Pompa na stół do sprawdzenia
    Zawór w pompie
    Puzniej tylko wtryski zostaja