Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W212 - Szarpanie przy zmianie biegow.

20 Sty 2020 19:22 525 3
  • Poziom 14  
    Witam.
    Mam problem ze skrzynia G7 w Mercedesie w212 ,2011r.silnik 2200Dizel-170Ps.
    Jak jest zimna to jest dosc mocne szarpniecie jak przezuca na trzeci bieg,po rozgrzaniu jest duzo lepiej ale nie calkiem dobrze.
    Prz zatrzymywaniu tez czuc jak redukuje biegi a to nie jest normalne.
    Doradzcie cos prosze.
  • MetalworkMetalwork
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Olej w skrzyni do wymiany wraz z olejem w sprzęgle hydrokinetycznym.
    W zeszłym tyg mialem X3 z podobnymi objawami:
    Szarpanie podczas ruszania
    "Uderzenia" podczas zwalniania i ruszania
    Wyczuwalna redukcja/zmiana każdego biegu
    Za to odpowiedzialny jest olej w sprzęgle hydrokinetycznym
    Co bym radził to wymiana oleju w całym układzie napedowym
    Nie wiem jak jest w 212 ale w X3 żeby zmienić olej w sprzęgle trzeba zrzucać skrzynie
    Zmiana oleju w samej skrzyni za wiele nie da, winowajcą jest zużyty olej w sprzęgle hydrokinetycznym
    Wymiana oleju w sprzęgle, skrzyni, moście, do tego na pewno łącznik elastyczny wału będzie już do wymiany isprawdzic podporę walu

    Dodano po 20 [minuty]:

    Może być to jeden z wielu zaworów na płycie. Ktoś musi ci powiedzieć który to dokładnie jest od sterowania sprzęgłem. Wymiana jest prosta i tania.
    Jeśli chcesz być pewny ze to zawór to jedź do ASO niech zrobią test. Wsiadają z laptopem do auta i w czasie jazdy mogą wyłączyć ten zawór razem ze sprzęgłem i wtedy powinno przestać szarpać.

    Wnioski:
    szarpanie może spowodować:
    - zabrudzenie kanalików płytki sterującej elekrozaworów
    - zła praca elektrozaworu - wadliwy elektrozawór
    - zabrudzenie czujników na płytce sterującej
    Do tego adaptacja i nowy soft skrzyni
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 14  
    Dziekuje,wymienie olej,sprzeglo ma korek spustowy albo maszyna do wymiany oleju.Jak olej jest zuzyty to dlaczego czuc to niabardziej na trzecim biegu?
  • Poziom 22  
    Odpowiedź powyżej
    Elektrozawory