Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Leon 1p 2.0 TDI 170 CR - Korekcje wtryskiwaczy i regulator ciśnienia

Epcia 20 Jan 2020 21:38 1242 4
Bosch
  • #1
    Epcia
    Level 4  
    Witam,
    Problem mam taki że jakieś 3 tygodnie temu samochód na biegu jałowym miał lekko odczuwalne drgawki, błędów brak.
    Od około tygodnia czasu wszystko się uspokoiło i jest oki.
    Natomiast często podczas jazdy mam takie pojedyncze uderzenie zwykle jak mocniej wcisne pedał gazu.
    Dziś dopiero podłączyłem vcds'a żeby posprawdzać parametry które zamieszczam w załączniku.

    Z tego co zauważyłem to skaczące ciśnienie na szynie common rail i wysoką wartość korekcji na drugim cylindrze w porównaniu do reszty wtryskiwaczy.

    Dziś podczas jazdy przy prędkości 145km/h samochód zgasł, odpaliłem ponownie bez jakiegokolwiek problemu a błąd jaki zapisał się w sterowniku to:
    P2146 zasilanie zaworu/zaworow wtryskowych grupy A
    przerwa-sporadyczny


    Prosiłbym o ocenę korekcji wtryskiwaczy i pracy regulatora ciśnienia paliwa na szynie common rail oraz o udzielenie mi porady co jeszcze warto sprawdzić.


    Co zostało wymienione:
    4x wtryski bosch(piezoelektryczne) fabrycznie regenerowane kupione w Gładysek Bosch Service
    Dwumas Sachs Performance
    Filtr paliwa
  • Bosch
  • #2
    jacek074
    Level 28  
    Jakie jest oznaczenie (kod literowy) silnika ? W Leonie 1P 2.0 170 CR ?
  • Bosch
  • #3
    Epcia
    Level 4  
    jacek074 wrote:
    Jakie jest oznaczenie (kod literowy) silnika ? W Leonie 1P 2.0 170 CR ?


    CEGA
  • #4
    jacek074
    Level 28  
    Taki błąd powoduje uszkodzony wtryskiwacz albo wiązka, w tym przypadku sterownik odłącza sterowanie wszystkich wtryskiwaczy . Skaczące ciśnie na listwie może być winą zaworu i bez jego wymiany nie będzie pewności. Żeby sprawdzić czy korekta to wina wtrysku najlepiej zamienić je miejscami.
  • #5
    Epcia
    Level 4  
    jacek074 wrote:
    Taki błąd powoduje uszkodzony wtryskiwacz albo wiązka, w tym przypadku sterownik odłącza sterowanie wszystkich wtryskiwaczy . Skaczące ciśnie na listwie może być winą zaworu i bez jego wymiany nie będzie pewności. Żeby sprawdzić czy korekta to wina wtrysku najlepiej zamienić je miejscami.


    W takim razie wrzucę nowy regulator cisnienia ale z tymi wtryskami to jakoś nie jestem pewien, dopiero co założone, z wydrukami ze stołu probierczego wszystko było w idealnym stanie, procedura wymiany też była zachowana.
    Sprawdzę najpierw wiązkę czy nie ma gdzieś przetarć bo ponownie błąd już nie wystąpił a zrobiłem około 500km od tego momentu