Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Skoda Octavia 2 1,6 MPI - Brak możliwości odpalenia ciepłego silnika

lriuqs 03 Lut 2020 17:15 1191 44
  • #31
    mateklos
    Poziom 17  
    Witam

    ten błąd to problem z odczytem poziomu paliwa w zbiorniku

    drugi do idntyfikacji

    16845 - Fuel Level Sensor Circuit: Implausible Signal
    P0461 - 000 - -


    po naszemu

    16845 - Obwód czujnika poziomu paliwa: sygnał nieprawdopodobny


    (Mam nadziej że kolega nie jeździ na rezerwie :D )

    1) Trzeba by zobaczyć co z tym wskaźnikiem poziomu wiązka lub sam czujnik uwalony. Sprawdzić jaki są oporności podczas zmiany poziomu tu pmoże multimetr .

    -zacina mechanicznie trzeba majstrować ręcznie
    -wysiadł
    -problem z wiązką

    Jeśli siadł trzeba będzie rozebrać osłonę pompy wyciągnąć zestaw pompy odpiąć czujnik wymienić .

    Wszystko trzeba wtedy robić zgodnie z zaleceniami vaga i sprawdzić przed włączeniem

    Ewentualne może być przyczynną stacyjka i kostką bo tam idzie sygnał od pompy i do imm... może występować jakieś niedomaganie obwodów i odcina na ciepłym zapłon


    2)
    Czujnik wału korbowego , wałka rozrządu ,wyczujesz przekręcisz za kolo pasowe na ciepłym i jak odpali to to też czujnik do niego ,omomierz jak koledzy piszą i jakąś opalarkę.

    Na zimnym zmierzysz i na ciepłym i masz przyczynne u mnie też tak było czujnik parę dyszek.
    Błąd może wystąpić sporadycznie za jednym razem się nie zapisze ale jaka to się powtórzy to może być też 1 z przyczyn.


    Cewki to zapłon by wpadał Tobie całkiem , przewody też by pokazywało a tu masz jaka na razie tylko odwód poziomu.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #32
    lriuqs
    Poziom 3  
    @mateklos
    Błąd czujnika poziomu paliwa wykasowałem już jakiś czas temu i póki co się nie pojawił ponownie.
    Jeżdżę z reguły od rezerwy do rezerwy. Nigdy też wskaźnik poziomu paliwa mi nie świrował. Będę sprawdzał co jakiś czas czy błąd powraca. Na dniach powinna mi sie zapalić rezerwa, to sprawdzę czy cos tam wskoczy.

    mateklos napisał:
    Ewentualne może być przyczynną stacyjka i kostką bo tam idzie sygnał od pompy i do imm... może występować jakieś niedomaganie obwodów i odcina na ciepłym zapłon

    A to nie odcięło by dopływu paliwa, a iskra by i tak szła na świece, ewentualnie w ogóle by nic nie kręciło?

    mateklos napisał:
    Czujnik wału korbowego , wałka rozrządu ,wyczujesz przekręcisz za kolo pasowe na ciepłym i jak odpali to to też czujnik do niego ,omomierz jak koledzy piszą i jakąś opalarkę.

    A sprawdzę to pewnie jutro jak nie będzie chciał odpalić.

    Dzięki za wskazówki.

    Dodano po 35 [minuty]:

    Jeszcze dla pewności sie zapytam, bo z różnym nazewnictwem się spotkałem.

    Czujnik położenia wału korbowego - chodzi o ten czujnik?

    https://www.skodaczesci.pl/sklep/3738/Czujnik..._Fabia_Octavia_I_II-06A906433L_Q_06A906433G_Q

    Skoda Octavia 2 1,6 MPI - Brak możliwości odpalenia ciepłego silnika

    I czy wymiana tego czujnika polega na wejściu pod samochód i odkręceniu 1 śruby? Czy moze jest on gdzieś wciśnięty i coś trzeba jeszcze zdemontować i lepiej pojechać z tym do mechanika?

    Kupować oryginał, czy może coś tańszego jak Valeo, Meyle?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #33
    carrot
    Moderator Samochody
    Tak to jest czujnik położenia wału. Wymienić możesz od góry, trzeba tylko odkręcić filtr oleju.
    Obstawiał bym uszkodzony czujnik gdyby nie to, że sterownik widzi obroty wału w momencie gdy nie chce zapalić
  • #34
    lriuqs
    Poziom 3  
    @carrot
    Ok, sprawa wygląda tak.
    Zdechł mi dziś samochód stojąc w korku... Kiedy nie mogłem odpalić wziąłem tą diodę i podłączyłem pod wtyczkę od wtrysku. Dioda się zaczęła świecić. Kiedy próbowałem odpalić wtedy dioda gasła. To samo później robiłem pod domem. Dioda się świeci, kręcę i ona gaśnie, samochód nie odpala.
    Kabla ze świecy nie ściągałem i nie sprawdzałem czy jest iskra bo byłem sam.

    Zakładając, że nie ma iskry to ta dioda powinna się świecić, a przy kręceniu gasnąć?

    Wychodzi na to, że to ten czujnik?
  • #35
    carrot
    Moderator Samochody
    Ściągasz wtyczkę z wtryskiwacza i wpinasz diodę ?
    Tak, jak sam zauważyłeś nic nie sprawdzisz. Musisz wziąć dwie szpilki, umocować na końcach kabli diody i wcisnąć je do wtyczki od strony przewodów, przez te czerwone gumki. Wtyczka oczywiście zapięta na wtryskiwaczu.
    Dioda powinna migać w takt kluczowania wtryskiwacza, możesz z nią jeździć parę dni, jak "rzuci palenie" to zobacz czy miga przy kręceniu, jak nie to pada czujnik wału, a jak dioda mruga a nie odpala, to cewkomoduł
  • #36
    jurekk55
    Poziom 36  
    Skuteczniejsza od LED będzie żarówka 0.6-0.8 W.
    Druga sprawa , czujnik wału/ wałka nie musi mieć przerwanego obwodu ,wystarczy że powstanie przesunięcie sygnału poza tolerancję zapisana w mapie wtrysku.

    Do autora: znajdź w okolicy dzielnego człowieka z dwukanałowym oscyloskopem. To pozwoli sprawdzić dwa parametry - synchronizację sygnałów z czujników wału/ wałka i wypełnienie sygnałów.
  • #37
    mateklos
    Poziom 17  
    Proszę zrobić diagnostykę OBD i wykazać co na niej odczytano.
  • #38
    lriuqs
    Poziom 3  
    @carrot
    Dioda podczas kręcenia kiedy auto nie chce odpalić miga. Wychodzi w takim razie, że to cewka. Czy to potwierdza w 100%, że to ta cewka? Auto coraz częściej nie chce odpalić, a wczoraj to mi już sam zgasł jak stojąc w korku próbowałem ruszyć.

    jurekk55 napisał:
    Do autora: znajdź w okolicy dzielnego człowieka z dwukanałowym oscyloskopem. To pozwoli sprawdzić dwa parametry - synchronizację sygnałów z czujników wału/ wałka i wypełnienie sygnałów.

    Pytanie czy poszukiwania są jeszcze potrzebne jeśli rady @carrot się sprawdziły.

    mateklos napisał:
    Proszę zrobić diagnostykę OBD i wykazać co na niej odczytano.

    Mam kabel od Fabii 1. Jak wcześniej wspomniano mogę się tylko pod silnik podłączyć. Ani VCDS-Lite ani VAG-COM, które posiadam nie wykazują błędów. U mechanika też błędów na jakimś ich programie nie pokazywało.
  • #39
    carrot
    Moderator Samochody
    Wychodzi na to że cewka. Skoro są impulsy kluczujące wtryskiwacze, to sterownik widzi obroty wału korbowego i impulsy z czujnika płożenia wałka rozrządu.
    Poprzednim razem gdy nie chciał zapalić sprawdziłeś, ze nie ma iskry, wszystko wskazuje zatem na cewkomoduł
  • #40
    mateklos
    Poziom 17  
    To wypadają mu zapłony dziwne że program tego nie chwycił jako błąd.
    A świece i cewka zapłonowa w jakim są stanie
  • #41
    lriuqs
    Poziom 3  
    Jak mi wypadał zapłon w Fabii, kiedy jeździłem na LPG to było to czuć. Autem nie dało się jeździć. Od razu wywalało kontrolkę silnika, a VAG pokazywał wypadanie zapłonu. W tej Octavii nie ma problemów z jazdą, obroty w normie, brak szarpań, kontrolka silnika się nie świeci. VAG nic nie pokazuje.

    Świec nie wyciągałem, @carrot stwierdził, że nie ma co ich ruszać. Robiłem diagnozę idąc za jego wskazówkami. Wezmę się w takim razie za wymianę tej cewki.
  • Pomocny post
    #42
    carrot
    Moderator Samochody
    W sytuacji gdy występuje przebicie na cewce, raz na czas ginie iskra sterownik widzi fluktuacje obrotów wału korbowego i wtedy zarejestruje wypadanie zapłonów. Ale takie zdarzenia muszą występować przy pracującym silniku.
  • #43
    lriuqs
    Poziom 3  
    No ale ten błąd by chyba wisiał, a u mnie jedyny błąd jaki był to ten z czujnikiem poziomu paliwa. Po jego wykasowaniu, przy każdym moim sprawdzeniu błędów brak. Chyba, że VCDS-Lite i VAG-COM + ten mój kabel jakoś nie działają jak należy.
  • #44
    lriuqs
    Poziom 3  
    No to cewkę wymieniłem. Nie było to wcale trudne. Rozgrzałem silnik, poczekałem aż temperatura spadnie do 75 stopni i ponownie odpalił. Jutro będę jeździł po mieście to będzie test. Oby nie było problemów z odpaleniem. W tym tygodniu to potrafił mi sam zgasnąć przy próbie ruszenia na światłach.

    Zdam relację za jakiś czas.
  • #45
    lriuqs
    Poziom 3  
    Ok, samochód jeździ, odpala za każdym razem. Winna była cewka.

    Skoda Octavia 2 1,6 MPI - Brak możliwości odpalenia ciepłego silnika

    Jak widać na załączonym zdjęciu jej plastikowa obudowa jest pęknięta.

    Dzięki wszystkim za rady, a w szczególności Tobie @carrot za łopatologiczne wyjaśnienie co i jak należy sprawdzić.

    Podsumowując dla innych mających podobny problem.

    Usterka
    W moim przypadku auto nie wykazywało żadnych problemów w pracy silnika. VAG nie pokazywał żadnych błędów. Przy rozgrzaniu auta potrafiło samo zgasnąć, a później nie chciało odpalić. Po schłodzeniu możliwość odpalenia powracała.

    Diagnoza
    1. Sprawdzenie czy idzie iskra na świecę - przy problemie z rozruchem. Ściągnięcie kabla ze świecy, wciśnięcie do niego śruby lub gwoździa i zbliżenie do bloku silnika kabla i próba rozruchu.
    2. Podłączenie do wtyczki wtryskiwacza diody led 12 V. Kable diody przyczepione do szpilek i wsadzone od góry do wtyczki. Przy kręceniu sprawdzanie czy dioda miga.

    W moim przypadku dioda migała, a iskry nie było.

    Naprawa
    Wymiana cewki. Wykręcenie pompy powietrza (3 śruby) i jej stelaża (4 śruby) i potem cewki (kolejne 3 śruby)

    Parę złotych się dzięki temu zaoszczędziło.