Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bernard 434 - za małe oborty - Problem z obrotami talerza.

21 Sty 2020 18:45 219 11
  • Poziom 9  
    Witam.
    Jestem nie tyle początkujący co zastany w temacie. Postanowiłem po skończeniu Zodiaka DSS 402 reaktywować swój Gramofon Bernard GS 434 który kupiłem w 1987 roku.
    Wyczyściłem wszystko co możliwe - łożysko ślizgowe talerza - kręci się idealnie, bardzo delikatnie nasmarowałem górne hmmm łożysko silnika ( kropla "oleju' jeżeli to w ogóle coś dało ), pasek napędowy jest sprzed kilku lat o czym później, wyczyściłem fotorezystory RPP - są dwa - brak oznak wewnętrznej korozji, wymieniłem je miejscami z autostopem, przeczyściłem żarówki, odświeżyłem potencjometr od regulacji obrotów - działa prawidłowo.
    Problem dalej istnieje - mianowicie brakuje mu kilku obrotów. Na żarówce strobo przy talerzu ewidentnie kręci za mało i to obojętnie czy to 33 czy 45. Nie wiem co jest grane....czy może to być wina paska ? Kupiłem go z 5 lat temu - organoleptycznie jest sprawny , nie popękany, jak nowy. Zaznaczam, że pracowałem przy nim bez miernika.
    Na płytce sa 3 potencjometry - nie dotykałem ich...czy może któryś z nich jest odpowiedzialny lub mógłby dodać troche więcej napięcia na potencjometr od obrotów ?
    Czy silnik może niedomagać ?
    Gdzie może leżeć przyczyna ?
  • Poziom 9  
    Bardzo dziękuję. Jutro zawalczę :-)
    Mam jeszcze jedno pytanie, które mnie męczy. Czytałem o przeróbce tego gramofonu z DIN na RCA. Wiem jak to zrobić. Docelowo chcę go podłaczyć do Technicsa do wejścia od magnetofonu czy może CD - jeszcze nie wiem. Czy orientujesz sie może czy będzie to współpracowało ?
  • Poziom 43