Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Actros MP4 euro 5 - Słabe ogrzewanie kabiny

szyniu 21 Jan 2020 21:58 2625 5
  • #1
    szyniu
    Level 20  
    Witam wszystkich mam kilka pytań odnośnie ogrzewania a mianowicie wyżej wymieniony pacjent prawie w ogóle nie ogrzewa kabiny leci ledwo letnie powietrze.Przy ogrzewaniu postojowym jest nieco lepiej ale szybko łapie temperaturę płynu i zwalnia.
    Płyn chłodniczy jest brudny, a auto jest wyposażone w retarder. Wiem że jest problem z zanieczyszczaniem układu przez te retrdery tylko pytanie się rodzi czy wymiana nagrzewnicy pomoże jeśli tak to na jak długo, czy od razu naprawiać retarder tylko jak to zrobić ?
    Proszę o pomoc może ktoś już ten temat przerabiał i podpowie jak to najlepiej rozwiązać.
    A i jeszcze jedno pytanie czy duży problem z demontażem tej nagrzewnicy.
  • #2
    hubert04
    Level 24  
    Zamian wymienisz nagrzewnice musisz maprawic retarder bo inaczej jeszcze raz będziesz wymieniał nagrzew. Co do retardera jeśli Ci na nim zależy i chcesz aby żadnego błędu nie było to trzeba wymieniać cały na sprawny ale to bardzo duży koszt. Opcja 2 rozkręcić retarder przykręcić dobrze koło turbiny bo napewno śrubki na nim nie ma poskładać przepłukać układ nowy płyn i gotowe ale może zaswiecac się błąd od retardera
  • #3
    Bulos5
    Level 11  
    Jak kolega wyżej. Możesz wymienić samą nagrzewnice i przepłukać układ, ale problem zaraz powróci. Zalecalbym wymianę na sprawny retarder.
  • #4
    szyniu
    Level 20  
    Rozumie a jak z demontażem nagrzewnicy trzeba rozebrać mocno kabinę?
  • #6
    Gerri
    Mercedes specialist
    szyniu wrote:
    wyżej wymieniony pacjent prawie w ogóle nie ogrzewa kabiny leci ledwo letnie powietrze

    W przypadkach jak opisany rzeczywiście (wg zaleceń producenta) powinien być wymieniony kompletny retarder. Trzeba jednak zwrócić w tym momencie uwagę, że nagrzewnica może być po prostu zapowietrzona, a procedura odpowietrzania (z użyciem komputera SD) trwa dosyć długo. Obroty silnika rosną, maleją, są wysterowywane zawory w układzie chłodzenia, ciśnienie też rośnie do maksymalnego, potem jest upuszczane. Taka jest procedura. Jaki to ma wpływ na ogrzewanie kabiny? Nie wiem. Jakiś pewnie ma, bo zanieczyszczony płyn na pewno skuteczność ogrzewania obniża.