Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] podtrzymanie napięcia nawigacji blow sirocco 720 w samochodzie

23 Sty 2020 12:51 285 5
  • Poziom 2  
    Witam . Problem jak w temacie a mianowicie chodzi o to że mam nawigacje i przy odpalaniu auta nawigacja gaśnie i muszę wszystko ustawiać od nowa . Nawigacje wbudowałem na stałe w auto, podtrzymanie napięcia nawigacji blow sirocco 720 w samochodzie z racji tego że ma ona się włączać po zapłonie i wyłączać sama w chwili gaszenia samochodu bateria została wymontowana i teraz sama się włącza i wyłącza . Chodzi mi o to że gdy odpalam auto ona się wyłącza na ten czas czyli jakieś 3 do 5 sek , a chciałbym żeby w tym czasie się nie restartowała .... Stworzyłem mały układ tj. kondensatory łącznie 9000 uf i dałem przed nie diodę podłączyłem ten układ przed ładowarka ale to nic nie dało zastanawiam się czy nie dać takiego układu za ładowarka czyli na kablu usb czy wtedy będzie mogło pomoc i jeżeli tak to czy te kondensatory 24v 105s nadadzą się na zasilanie 5v czy dać kondensatory o mniejszym voltarzu np.5,5v i ile ich dac na podtrzymanie tego prądu tak około 5 sek ??? Bardzo proszę o pomoc w stworzeniu jakiegoś konkretnego takiego układu bym nie musiał już się martwic ze znów się wyłączy przy odpalaniu auta nie ukrywam ze jest to wkurzające . Dodam jeszcze że ładowarka to 3,1 a 5v Auto Mazda 6 gg a nawigacja zabudowana w windzie fabrycznej nawigacji ... https://obrazki.elektroda.pl/3779782200_1579780244.jpg
    I jeszcze pytanie czy mozna w miejsce bat. wstawic dupercap 1f 5,5v czy jest to nie wskazane i czy moze lepiej zastosowac taki kondensator 1f na kablu usb z dioda shockiego np ???ktora z tych wszystich opcji bedzie najlepszai najpewniejsza???
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Myślę, że układ czasowy lepiej zrealizować dla małego prądu, na przykład wykorzystując tranzystor, który załączy jakiś klucz prądowy.
    Może być wskazane zastosowanie dodatniego sprzężenia zwrotnego.
  • Poziom 2  
    krzysiek_krm napisał:
    Myślę, że układ czasowy lepiej zrealizować dla małego prądu, na przykład wykorzystując tranzystor, który załączy jakiś klucz prądowy.
    Może być wskazane zastosowanie dodatniego sprzężenia zwrotnego.

    Aż tak się nie znam , szczerze to jestem laikiem w elektronice i kombinuje tak to co znajde na forach to próbuje ... zastanawiam sie nad daniem supercapów np . 2 x 2f 5,5v na kablu usb i przed nie wlutować jakas diode shockiego lub wpiąć się w piny gniazda baterii dać te kondki tylko nie wiem czy tam mozna i zobaczyc wtedy czy da rade.....

    Dodano po 1 [minuty]:

    speedy9 napisał:
    piotrupc napisał:
    9000 uf

    To całe nic. Najpierw musisz zmierzyć pobór prądu przez nawigację. Wtedy będzie można obliczyć potrzebną pojemność kondensatorów.

    za 2 godzinki będę przy aucie to zmierze pobór i dam znać

    Dodano po 2 [godziny] 44 [minuty]:

    speedy9 napisał:
    piotrupc napisał:
    9000 uf

    To całe nic. Najpierw musisz zmierzyć pobór prądu przez nawigację. Wtedy będzie można obliczyć potrzebną pojemność kondensatorów.

    Wiec tak na mierniku pokazało mi prąd 0,14 A dotykając styków od gniazda baterii plusa i minusa czy może mi ktoś wyliczyć teraz jakie kondensatory by były potrzebne na podtrzymanie zasilania około 5 sek?? będę bardzo wdzięczny
  • Poziom 2  
    Poradziłem sobie inaczej :) wlutowałem spowrotem baterie , minus od baterii zrobiłem mechanicznie przy otwieraniu windy dopiero stykają się styki od baterii ze stykiem z nawigacji i tym sposobem mam tak ze nawigacja sie wlacza przy zaplonie , otwieram nawigacje styki się stykają i przechodzi w stan baterii i ładowania nie wyłącza się już z chwila rozruchu auta. Temat zamykam :)
  • Moderator Radia Samochodowe
    Rozwiązano. Zamykamy.