Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Projekt - Prosument 10kW

23 Sty 2020 16:16 1383 26
  • Poziom 10  
    Witam Wszystkich Forumowiczów

Na wstępie chciałbym powiedzieć że w temacie Fotowoltaiki jestem zielony ,dopiero od 3 dni zacząłem zbierać potrzebne mi informacje więc proszę o wyrozumiałość gdy palnę jakąś głupotę.

Mój plan to instalacja naziemna z panelami ułożonymi w jednym rzędzie pionowo ewentualnie dwa panele poziomo z wiadomych względów nie przekraczająca 10kW ,
    ze względów finansowych rzecz jasna chcę ograniczyć wydatki do minimum z tego powodu chciałbym wykonać część najprostszych prac własnoręcznie .

Was poproszę głównie o doradztwo w sprawie potrzebnych elementów ewentualnie innych kosztach które będę musiał ponieść .

Oto sprzęt jaki wstępnie wybrałem :

Stelaż : https://www.solarne.info/stelaze-konstrukcje-zestawy-montazowe-c-22.html
    Finanse przeznaczone na stelaże to 4500zł aczkolwiek wiem że może być wyraźnie drożej przy porządnym stelażu.

Falownik: Growat 10000 TL3-S myślałem również o Fronius Symo 10.0-3-M z tym że obawiam się o długo wieczność systemu chłodzenia składającego się z 3 małych wysoko obrotowych hałaśliwych wentylatorów .
    Ogólnie rzecz ujmując potrzebuje Falownik do 10kW z łącznością Wi-Fi bez zbędnego chłodzenia mechanicznego.
    Finanse przeznaczone na falownik to maks 7000zł

Panele: Selfa SV120M (320W) http://www.selfa-pv.com/moduly-fotowoltaiczne...monokrystaliczny-serii-sv120m-o-mocy-do-320wp
    Finanse przeznaczone na panele to maks 17000zł

Dodam na koniec że chciałbym wykonać montaż stelaży oraz zamontować na nich panele po czym znaleźć firmę która wykona elektrykę , tym samym proszę o info jaki może być koszt takiego przyłączenia ?
  • Poziom 35  
    Bemx2k napisał: