Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Wycena mojej wartości na rynku pracy po 6 latach w PLC

23 Sty 2020 19:43 795 13
  • Poziom 2  
    Cześć,

Chciałbym zapytać czy wg was zarabiam odpowiednio do moich umiejętności

Od ok 6 lat pracuję jako programista PLC/HMI/SCADA

- PLC głównie Siemens 200,300,400,1200,1500 wraz z "F" jeśli jest to potrzebne w projekcie. Języki LAD, SCL, STL, FBD, kiedyś Hi-Graph. Czasami są też jakieś inne PLCki, ale to rzadkość
    - HMI/SCADA Siemens WinCC, WinCC flexible, WinCC Runtime + proste skrypty w Visual Basicu
    - komunikacja z urządzeniami zewnętrznymi za pomocą Profinetu/Profibusa/Profisafe, TCP, I/O 24VDC, RS232
    - drobne korekty w Robotach ABB IRC 5 w Robotstudio (naprawdę drobne typu dodanie jakiegoś sygnału wysyłanego z PLC, zmiana prędkości itd.)
    - w systemac sterowania miałem falowniki, skanery kodów 1D/2D, roboty, drukarki przemysłowe, kamery do inspekcji jakości, wkrętarki, enkodery - te urządzenia zewnętrzne sam oczywiście programuję
    - nie zajmuję się ciągnięciem kabli, ale umiem używać woltomierz i zrobić prostą szafkę czy podłączyć czujnik do PLC. Te "umiejętności" wykorzystuję najczęściej w celach diagnostyki gdy "coś nie działa" a w monitoringu widzę, że PLC wystawia sygnał

W pracy zajmuję się głównie:
    - Robienie nowych projektów automatyzacji produkcji - od fazy koncepcyjnej poprzez programowanie do uruchomienia systemu sterowania. W pierwszym etapie koordynuję działania elektromonterów i mechaników, później programuję, testuję i uruchamiam maszynę. System safety projektuję, programuję, uruchamiam sam i moja firma dostaje finalnie CE na maszynę. Są to duże projekty - cele zrobotyzowane - koszt to kilkaset tys zł.
    - modyfikacje oprogramowania maszyn które mamy na zakładzie (zmiana logiki, dołożenie czujnika/skanera kodów, zmiana czegoś w HMI/SCADA)