Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak podlaczyc pasek led ws2812b

23 Jan 2020 20:38 573 2
  • Level 1  
    Witam,
    Chciałbym ozdobić swoje biurko ledami i myslalem nad paskiem led WS2812B, tylko że w tym temacie jestem kompletnie zielony i nie wiem jaki zasilacz i kontroler potrzebuje aby ledy działały. Długosc paska led miałaby mieć około 3 metry.
  • Helpful post
    Level 39  
    Menti69 wrote:
    Witam,
    Chciałbym ozdobić swoje biurko ledami i myslalem nad paskiem led WS2812B, tylko że w tym temacie jestem kompletnie zielony i nie wiem jaki zasilacz i kontroler potrzebuje aby ledy działały. Długosc paska led miałaby mieć około 3 metry.

Kontroler moim zdaniem dowolny, o ile obsługuje standard 5 V. Natomiast zasilacz dla 3 metrów paska WS2812B o mocy 50 W i napięciu 5 V. Wynika to z tego, że ta taśma potrzebuje 18 W i 3,5 A na każdy metr długości. Zatem jest to dość prądożerna taśma i należy zwrócić uwagę na odpowiednie przekroje przewodników. Taka taśma ma 60 LED na metr. Zatem dla 3 metrów będziesz miał 180 LED'ów. Przykładowo Arduino UNO "uciągnie" do 500 LEDów. Zatem taki kontroler powinien obsłużyć temat.

Pozdrawiam!
  • Level 9  
    Spotkałem się z paskami, które mają 30, 60 i 144 WS2812b na metr. Kolejne sprawa jest taka, że spotkałem co najmniej dwie różniące się prądem noty katalogowe WS2812b. Jedna mówi o 12mA a druga o 16mA jak się domyślam na diodę danego koloru, więc każdą WS2812b trzeba pomnożyć przez 3. Daje to max około 50mA na jedną sztukę WS2812b. Ale moze być inaczej. Dla przykładu odcinek 1,5m, z którym teraz pracuję ma 216 x WS2812b (to jest 144 WS2812b/metr) i przy wysterowaniu na maksymalne "świecenie" całość zużywa około 7 A, co daje ok 30mA na WS2812b.