Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai Santa Fe II_nie odpala - Seria usterek: nie odpala na ciepłym silniku lu

Magdalena Anna 24 Jan 2020 17:01 4356 22
Texa Poland
  • #1
    Magdalena Anna
    Level 5  
    Witam,

    od 2ów miesięcy bezskutecznie próbuje zdiagnozować usterki w aucie, mechanicy wymieniają części i problem wraca.

    Zaczęło się 2 miesiące temu od załadowania akumulatora. Po włożeniu akumulatora, auto zaczęło mieć problem z zapaleniem, ale tylko na rozgrzanym silniku. Gdy ostygł normalnie palił. Kontrola CHECK wykazała błąd przepływomierza i czujnik wału korbowego (nieciągły).

    Został wymieniony akumulator. Auto zaczęło normalnie odpalać na ciepłym silniku, na zimnym też nie było problemu (a były już przymrozki).
    ALE podczas jazdy lekko go dusiło na wolnych obrotach i np. stojąc w korku/lekko się tocząc, gasł. Zapalała się kontrola akumulatora i od razu odpalał.

    Wymienili przepływomierz.
    Auto przestało gasnąć w trakcie jazdy, ALE WRÓCIŁA POPRZEDNIA USTERKA, nie chciało zapalić na rozgrzanym silniku, za zimnym paliło idealnie.

    Wymieniony czujnik wału korbowego.
    Auto zaczęło zapalać na ciepłym silniku, ALE NIE CHCE ZAPALIĆ NA ZIMNYM już przy temp. ok 0 st. Kręcę go z 8 razy i zapala. Zapala się CHECK, który po 1 jeździe gaśnie (wcześniej nawet po wyjęciu akumulatora nie gasł). Sprawdziłam ten check- przepływomierz i czujnik wału korbowego (które zostały wymienione).

    CZY KTOŚ MOŻE MI POMÓC W TYM DZIWNYM PRZYPADKU, BO MAM JUŻ DOŚĆ!!??
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tak, kabloteka do sprawdzenia.
  • Texa Poland
  • #3
    Lokalny bimbrownik
    Level 12  
    Jaki silnik benzyna czy diesel bo jeśli klekot to mam pomysł
  • #4
    Magdalena Anna
    Level 5  
    diesel 2.2 crdi
  • Helpful post
    #5
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Świece żarowe
    Pomimo że nie wali błędami od świec zapewne padły częstą przypadłość crdi , sprawdzić świece manualnie.
    Jeżeli świece ok sprawić napięcie i ciągłość kabli do podanych czujników powyzej
  • #6
    Magdalena Anna
    Level 5  
    Świece biorę pod uwagę.
    Zastanawiam się teraz czy podczas wyciągania akumulatora (poprzedni właściciel włożył za duży, który nie mieścił się w oryginalnych przegródkach), nie przetarł się kabel od przepływomierza, bo są zlokalizowane blisko siebie. Czasem przy dodawaniu gazu lekko szarpnie...

    Dodano po 25 [minuty]:

    a jeszcze brałam pod uwagę czujnik wałka rozrządu, ale że jestem BABĄ żaden mechanik mnie nie słucha;) Jak myślicie?
    Tutaj podobny wątek
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3648974.html

    Dodano po 5 [godziny] 48 [minuty]:
  • #7
    Lokalny bimbrownik
    Level 12  
    Pierścień impulsowy czujnika połozenia wału zabrudzony. W jakim stanie jest dwumasa bo jeśli się tlucze to sypneła opiłkami. Podłączyć oscyloskop i będzie widać co jest grane
  • #8
    Magdalena Anna
    Level 5  
    Nic się nie tłucze, ale od jakiegoś czasu słyszę lekkie przerywane szuranie przy dodawaniu gazu (a jest to automat).
    Wczoraj mechanik znalazł jedną przyczynę - duże zapowietrzanie, ponoć mocno się pocił, wymienił węże.
    Zostaje problem przepływki, ponoć przy co drugim uruchomieniu silnika wywala błąd przepływomierza. Wymieniony przepływomierz był oryginalny z Bosha, więc raczej powinien być sprawny.
  • #9
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Jak przepływa wymieniona to spr instalacje i kostkę od przepływomierza, ciągłość, napięcie etc
  • #10
    Magdalena Anna
    Level 5  
    świerszcz.UK wrote:
    Jak przepływa wymieniona to spr instalacje i kostkę od przepływomierza, ciągłość, napięcie etc


    Ok dzięki, przypomniało mi się, że dawno temu wywaliło błąd kostki przepływomierza,
    może teraz mechanicy to źle interpretowali i chodziło od początku o to, a sama przepływka była ok..
  • #11
    Magdalena Anna
    Level 5  
    Mechanik znalazł przetarte kable od przepływki, wymienione.
    Ale rano nie odpalił, twierdzi, że akumulatorowi brakło mocy, tyle, że był wymieniany miesiąc temu. Sprawdził świece, ponoć napięcie mają.
  • #12
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Co to za mechanik co wymienia części przed diagnoza?🤔🙄 Zgaduj zgadula? Mierzy się parametry testerem diagnostycznym i w tedy masz pewność w 100% czy ta część jest wadliwą ehh.
    No to niech naładuje baterie, a co to on kabli nie ma żeby na kable go ruszyć lub prostownika z funkcją startu?🙄🤔😩

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ja nie rozumie tych mechaników
    Pojechałaś z usterka/problemem że nie zapala,ma problem z zapalaniem
    Wymienili dobre części na dobre, usterki nie usuneli-za to nie powinnaś płacić niech sobie weźmie ta część bo to kable były problemem nie przeplywomierz.
    Dodatkowo uczysz ich co mają sprawdzić i naprawić.
    A teraz na sam koniec akumulator rozładowany? Jaka była tego przyczyna?? Dowiedz się, bo jeżeli się rozładował poprostu sam z siebie to masz dodatkową usterkę uciekającego prądu czyli zwarcie w instalacji...
    Zabierz czym prędzej od nich to auto bo jak na razie to widzę że to ty ich uczysz przy tak błachej sprawie i jeszcze za to płacisz,😩😱
  • #13
    Magdalena Anna
    Level 5  
    świerszcz.UK wrote:
    Co to za mechanik co wymienia części przed diagnoza?🤔🙄 Zgaduj zgadula? Mierzy się parametry testerem diagnostycznym i w tedy masz pewność w 100% czy ta część jest wadliwą ehh.
    No to niech naładuje baterie, a co to on kabli nie ma żeby na kable go ruszyć lub prostownika z funkcją startu?🙄🤔😩

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ja nie rozumie tych mechaników
    Pojechałaś z usterka/problemem że nie zapala,ma problem z zapalaniem
    Wymienili dobre części na dobre, usterki nie usuneli-za to nie powinnaś płacić niech sobie weźmie ta część bo to kable były problemem nie przeplywomierz.
    Dodatkowo uczysz ich co mają sprawdzić i naprawić.
    A teraz na sam koniec akumulator rozładowany? Jaka była tego przyczyna?? Dowiedz się, bo jeżeli się rozładował poprostu sam z siebie to masz dodatkową usterkę uciekającego prądu czyli zwarcie w instalacji...
    Zabierz czym prędzej od nich to auto bo jak na razie to widzę że to ty ich uczysz przy tak błachej sprawie i jeszcze za to płacisz,😩😱


    Wiem, że to idiotyzm;)
    to co opisałam w poście nr 1 wymieniał poprzedni warsztat, teoretycznie sprawdzali to na kompie, wywalało błędy i wszystko się zgadzało.
    Pierwszy raz w życiu mam taki przypadek i sama jestem w szoku, że mechanicy elektronicy (o dobrej renomie) nie potrafią dojść do przyczyny...

    Jeśli chodzi o mechanikę jestem totalnym laikiem. Przestudiowałam już cały internet;) i mam wrażenie, że gdybym miała jakieś pojęcie i wprawę, to sama bym to szybciej zlokalizowała.
  • #14
    świerszcz.UK
    Level 22  
    No z pomocą tutaj na forum było by to szybciej i taniej,😂

    Dodano po 2 [minuty]:

    A w końcu problem rozwiązany?
  • #15
    Magdalena Anna
    Level 5  
    świerszcz.UK wrote:
    No z pomocą tutaj na forum było by to szybciej i taniej,😂

    Dodano po 2 [minuty]:

    A w końcu problem rozwiązany?


    Właśnie mechanik sprawdza świece HELP! Chociaż na początku mówił, że jakieś napięcie mają.
    Dzisiaj jako tako zapalił, akumulator wyeliminował, chociaż wczoraj twierdził, że do wymiany hehe.

    Jeśli się to sprawdzi, to ze świecami i kablami od przepływki trafiłeś w dziesiątkę:)

    Sama od początki to sugerowałam, ale jakoś opornie szło to sprawdzanie...
  • #16
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Bo jesteś kobietą taki tego powód
    A może oni za bardzo dumni żeby kobiety słuchać lub poprostu"wiedza" lepiej😂
  • #17
    Magdalena Anna
    Level 5  
    Auto naprawione (MAM NADZIEJE, BO JESZCZE DO KOŃCA W TO NIE WIERZĘ), odpala normalnie i jeździ ;)
    Świece były ok. Okazało się, że przepływka wymieniona u poprzedniego mechanika nie jest sprawna. Możliwe, że uszkodziły ją przetarte kable, albo po prostu na taką trafiłam.
    Dzięki za pomoc :)
  • #18
    Magdalena Anna
    Level 5  
    Witam ponownie hehe,
    wznawiam temat,
    auto ok. półtora tyg. po "naprawie" było 100% sprawne (wyżej opis).
    Wczoraj padło na środku drogi i zabrała je laweta. Dławienie i szarpanie w trakcie jazdy, kontrolka akumulatora i gaśnie.
    Objawy podobne do poprzednich, zaczęło się od wibracji w trakcie jazdy, mocniej na wolnych obrotach.
    Jak wyżej, wymieniona przepływka, kable do przepływki, węże bo się zapowietrzał, czujnik wału korbowego, akumulator.
  • #19
    Aleksander_01
    Level 42  
    Robiłem identyko autko z identyczną usterką (objawami). Wymiana czujników położenia wału nic nie dawała lub było jeszcze gorzej. Dopiero wymiana czujnika na oryginalną używkę rozwiązało problem. Zapytaj jaki czujnik poł. wału masz zamontowany ? Montuj tylko oryginał, może być używka.
  • #20
    Magdalena Anna
    Level 5  
    Aleksander_01 wrote:
    Robiłem identyko autko z identyczną usterką (objawami). Wymiana czujników położenia wału nic nie dawała lub było jeszcze gorzej. Dopiero wymiana czujnika na oryginalną używkę rozwiązało problem. Zapytaj jaki czujnik poł. wału masz zamontowany ? Montuj tylko oryginał, może być używka.


    a możliwe jest, że czujnik wału nie wywala błędów?? Bo na kompie nic nie ma
  • #21
    Aleksander_01
    Level 42  
    Zakładałem nówki sztuki zamienniki i nawet samochód nie chciał odpalić, a błędów w komputerze nie było.
  • #22
    piotrkulinski92
    Level 1  
    Witam mam identyczny problem. Czy udało się naprawić?
  • #23
    Magdalena Anna
    Level 5  
    piotrkulinski92 wrote:
    Witam mam identyczny problem. Czy udało się naprawić?


    Witam, po kilku miesiącach tułania się po mechanikach, okazało się, że NIE DOMYKA SIĘ EGR. Po usunięciu usterki auto śmiga ;)