Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

WV Polo 9n Tdi 101km axr 2004r - Grzejący się kabel skrzynka bezpieczników akumu

Dominik116 24 Jan 2020 18:54 1131 5
  • #1
    Dominik116
    Level 7  
    Witam wszystkich, panowie są dwa problemy w skrzynce bezpieczników taśmowych akumulatora jak poniżej na foto auto WV Polo 9n Tdi 101km axr 2004r. Pierwszy problem grzeje się kabel nr. 2 od lewej o bezpieczniku 110A od czego on jest i dlaczego się przegrzewa na zapalonym aucie że aż wytopiło plastik. Jeśli ktoś by mógł mi napisać od lewej za co odpowiadają poszczególne bezpieczniki byłby wdzięczny bo drugi problem to przerwanie bezpiecznika 40A nr. 4 tego co wskazuje palcem na foto (jest przerwany może słabo widać ale jest) auto jeździ normalnie nie pali się żadna kontrolka. Pytanie czy tam ma być 40sci Amper czy 50 Amper bo znalazłem coś jakby opis tych bezpieczników i tam jest 50tka. Także podsumowując dlaczego grzeje się nr. 2 i prosiłbym o opis wszystkich kabli bezpieczników który od czego i jaki ma być bezpiecznik jeśli ktoś wie. Zakupiłbym także taką skrzynke bezpieczników jeśli ktoś ma ze względu na wytopienie się 2jki.
  • #2
    pioart
    Level 38  
    Od lewej
    S162 Alternator, 110 A
    S163 Przedział pasażerski, 110 A
    S164 Układ kierowniczy ze wspomaganiem, 80 A
    S176 Świeca żarowa, Przekaźnik, sterownik zarządzania silnikiem, 50 A
    S177 Wentylator chłodnicy, 40 A
    S178 Sterownik ABS/ASR/ESP, 40 A
  • #3
    Dominik116
    Level 7  
    Czyli kolego jednak 50A zamiast 40tki. Moze dlatego strzelil po srodku ten 40A. Tylko dziwne ze auto pali bezproblemu. Szybko dogrzewa swiece wedlug spirali kontrolki na liczniku i zaden blad nie wyskoczyl. Ok jutro przykrece 50tke nowa. A co myslisz/cie odnosnie tej 2jki 110A czemu sie grzeje? Nie mam nic dodatkowego podlaczone moze poprostu jest zasniedziala ta koncowka tego bezpiecznika gdzie sie grzeje. Co do opisu poszczegolnych bezpiecznikow jestes pewien tak 100% ?
  • #4
    pioart
    Level 38  
    Informacje zaczerpnięte ze schematu i wydaje mi się że są poprawne. To że kontrolka od świec informuje o ich grzaniu wcale nie świadczy że tak jest. Sprawdź czy faktycznie na świecach pojawia się zasilanie. Co do grzania się przewodów to za zwyczaj przyczyną jest słaby styk ,który powoduje iskrzenie co jest przyczyną wysokiej temperatury.
  • #5
    carrot
    Moderator of Cars
    Ostatnio wymieniałem w skodzie 3 bezpieczniki, nie dlatego, że się przepaliły, tylko popękały od drgań. Skrzynka jest z miękkiego, badziewnego plastiku, a kable dość grube i sztywne, dlatego też nakrętki luzują się i styk zaczyna się grzać tak jak u Ciebie.
    Reasumując, wymień tą skrzynkę na nową
  • #6
    Dominik116
    Level 7  
    Będe działał w przyszłym tyg. to opisze efekty bo zamuwiłem nową tą skrzynke bezpieczników. Panowie jeszcze takie pytanie gdzie znajde prąd po zapłonie pod maską w tym moim aucie polo 9n tdi???? Chce się wpiąć z swiatlami dziennymi bo po co przez scianke grodziowa sie przeciskac z kablem, czytałem gdzieś na forum że z czujnika biegu wstecznego można zabrać pytanie co o tym sądzicie nie będzie żadnych zakłuceń na ledach i wstecznym podczas cofania (wlączania biegu wstecznego) hmm??

    Dodano po 1 [godziny] 37 [minuty]:

    carrot wrote:
    Ostatnio wymieniałem w skodzie 3 bezpieczniki, nie dlatego, że się przepaliły, tylko popękały od drgań. Skrzynka jest z miękkiego, badziewnego plastiku, a kable dość grube i sztywne, dlatego też nakrętki luzują się i styk zaczyna się grzać tak jak u Ciebie.
    Reasumując, wymień tą skrzynkę na nową


    Też tak myśle kolego, już zamuwiona ładna używka także zrobi się lux i podziele sie info czy pomoglo