Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Matiz - Zapala się Check - kody błędów

galante 24 Jan 2020 19:53 747 7
  • #1
    galante
    Level 23  
    Matiz rocznik 2000. Pierwszy właściciel przejechane 145tyś. Auta praktycznie stoi albo używane do kościoła.
    Po kilku kilometrach jazdy włącza się kontrolka Check i pali nonstop do zgaszenia silnika.
    Po odpaleniu następnego dnia włącza się ponownie po kilku kilometrach.
    Auto jeździ bez problemu choć na luzie np. na stojąc światłach miejskich jakby miał przygasać i znowu nabiera obrotów.
    Sprawdziłem kody błędów przez liczenie mignięć (pierwszy raz w życiu i czynność bezproblemowa).
    Wyszły:
    0115 - CTC - wysoki sygnał
    1500 -obwód termistora parownika (układ A/C) - przerwa w obwodzie.

    Proszę o info, co to za usterki?
  • #2
    marfur30
    Level 25  
    Kolego pierwszy 0115-sygnal cts dotyczy czujnika temperatury silnika.
    Drugi klimatyzacji której raczej nie masz.
  • #3
    helmud7543
    Level 43  
    Ten drugi występuje właśnie jak Matiz nie ma klimy - ten typ tak ma.
  • #4
    galante
    Level 23  
    OK """"""""""""" czujnik temperatury silnika""""""""""""
    Co z tym? To się naprawia, wymienia? Jaka przyczyna? Chłodnica? Przewody chłodnicy?
  • #5
    helmud7543
    Level 43  
    Może sam czujnik, ewentualnie jego instalacja, dopiero potem szukać dalej.
  • #6
    galante
    Level 23  
    Tak jak pisałem auto jeżdżone do kościoła. Ostatnio stało dłużej bez akumulatora.
    Wyczytałem w necie, że przy moim błędzie 0115 - CTC - wysoki sygnał
    na początek odpiąć na 10min. klemę - to wyczyści komputer z błędów, później podpiąć z powrotem klemę i ponownie odczytać kody błędów - może wtedy 0115 się nie pojawi. Zrobię to ale...

    Ktoś napisał "po resecie zaprogramuj kompa" - tego nie rozumiem...
    Inny napisał "po resecie zaprogramowałem obroty biegu jałowego" - tego też nie rozumiem...

    Czy tak powinienem zrobić zawsze po odpięciu/wyjęciu/ładowaniu aku?????
    """""""""""po odpięciu klem (y) lub wyjęciu bezpieczniuka ECM trzeba zakodować wolne obroty do aktualnych parametrów (powinno to sie robić po wymianie świec,filtra powietrza,czyszczeniu silnika krokowego),odłączenie klem na parę minut powoduje skasowanie zapamiętanych błędów napływajacych z czujników w aucie i tak:
    -silnik zimny
    -podłączony ponownie akumulator
    -włączyc zaplon na 10 s
    -wyłączyć zapłon
    -obrócić rozrusznikiem wał korbowy (ewent. bardzo krótkie uruchomienie silnika jest dopuszczalne)
    -uruchomić silnik
    -nie dotykac pedału gazu!!
    -silnik chwilę popracuje i można zgasić
    """""""""""""""""""""""""""""""""""""
  • #7
    marfur30
    Level 25  
    Możesz kolego spróbować odłączyć aku , ale to raczej pomaga jak występuje ten błąd a autko nie stwarza żadnych problemów.
    W twoim przypadku obstawiam na czujnik.
  • #8
    galante
    Level 23  
    Witam. Po kilku dniach odpaliłem matiza. Auto jeździ jakby bez problemu. Kontrolka Check się nie zapaliła ale za to wskaźnik temperatury silnika po przejechaniu 20 km ani drgnął.