Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo C30 1.8 LPG - Odpala i gaśnie

25 Jan 2020 22:28 552 11
  • Level 3  
    Cześć wszystkim!
    Mam mały problem z samochodem, mały, a zarazem ogromny :c
    Kupilem przed świętami Volvo C30, 1.8 F w benzynce, 125 kucykow.
    Jeździł super, palił o strzała, wszystko elegancko, byłem zachwycony.
    Zaprowadzilem po jakimś tygodniu samochód do gazownika, została założona nowa instalacja gazowa i od tamtej pory zaczął się dramat. (nie oceniacie proszę od razu gazownika, bo to może nie jego wina)
    2 albo 3 dni po założeniu instalacji, podchodzę rano do samochodu, strzelam w bendiks, odpalił i... Zgasł.
    Zgasł tak, że już nie odpalił, pozalewane świece itd.
    Przyjechał mój zaufany mechanik, zabrał go na lawete. Następnego dnia miał go już spychac z lawety, ale szok. Odpalił mu.
    Stał u niego tydzień czasu, jeździł nim codziennie, wymienili tylko termostat, bo nie wskakiwal zbytnio na temperature ten mój samochodzik.
    I dzisiaj mam go odebrać, palę przy tym mechaniku, gówno, znowu to samo jak wtedy, nie zapalił.
    Wykrecilismy świece, zalane w bród.
    Dzisiaj będzie podejście do odlaczenia butli, żeby sprawdzić czy na samej benzynie może zapali.
    Mechanik twierdzi, że gaz jest źle założony, gdzieś się ulatnia, skrapla się w przepustnicy, a przy strzale w bendiks do zapłonu leci paliwo wraz z gazem, co powoduje to, że dlawi się samochód i gaśnie.
    Iskra za pierwszym razem była, teraz powiedział mi że taki dostaje strzał paliwa, że nawet iskry nie ma.
    Może ktoś z was miał podobny przypadek?
    Czy to 21 tysięcy utopione?


    (mały update) Mechanik dziś po 2 dniowym przeglądzie samochodu, stwierdził, że dostaje ogrom paliwa przy zapaleniu, zalewa świece i dlatego gaśnie. W poniedziałek mają wołać jakiegoś speca od komputerów i ustalić gdzie jest przyczyna zalewania i tak dużej dawki paliwa.
    Czy to wina sterownika, czy może gdzieś są przerwane kable, skoro butla została zakładana.
    Ps: swoją drogą ciekawi mnie jak oni to sprawdzili, że auto dostaje zbyt duża dawkę wahy :)
  • Level 37  
    Jak iskra jest a czuć niespalone paliwo to zostaje albo iskra jest w złym momencie, albo za dużo paliwa . Ja w takim wypadku jak nie chce odpalić i mam podejrzenie zalania gazem wykręca świece i najlepiej pozbyć się na chwilę przepustnicy i na krótko kręcę rozrusznikem . Jak zalany gazem to taka operacja to przewietrzy i po złożeniu wszystkiego powinien odpalić. Potem tylko szukanie którędy uchodzi gaz np przez wadliwy wtrysk LPG.
  • Level 3  
    No właśnie, pozostają 3 opcje tak naprawdę :
    - ulatnianie się gazu, trzeba znaleźć którędy.
    - uszkodzony sterownik paliwa, przez co podaje paliwa na potęgę
    - a może któryś kabel został przetarty przez mechanika przy zakładaniu butli?

    Dodano po 1 [minuty]:

    No właśnie, pozostają 3 opcje tak naprawdę :
    - ulatnianie się gazu, trzeba znaleźć którędy.
    - uszkodzony sterownik paliwa, przez co podaje paliwa na potęgę
    - a może któryś kabel został przetarty przez mechanika przy zakładaniu butli?
  • Level 1  
    Witam udało się komuś rozwiązać ten problem? U mnie jest identycznie po założeniu LPG auto zaczęło tak sypać paliwem że ciągle go zalewa ... Wyjąłem wtryski i przy kręceniu leje

    Dodano po 5 [minuty]:

    Witam udało się komuś rozwiązać ten problem? U mnie jest identycznie po założeniu LPG auto zaczęło tak sypać paliwem że ciągle go zalewa ... Wyjąłem wtryski i przy kręceniu leje
  • Level 11  
    Udało się rozwiązać problem lub komukolwiek? Mam taką samą przypadłość. Może ktoś ma sugestie?
  • Level 11  
    Gaz to Stag qbox basic ma 6-7lat ale jest sprawna gazownik nic nie widzi. Na niej działa auto bez kłopotu. Zakręcenie zaworu i odparowanie gazu nie zmienia stanu rzeczy. Czujniki podmieniane i są ok, a pozostałe parametry tez w normach.
  • Level 11  
    Takie zabiegi nie przynoszą zmian niestety. Czyżby sterowanie silnika? Problem powstał niemal z dnia na dzień.
  • Level 14  
    Piszesz że po zakreceniu butli to samo , czyli coś w instalacji pokićkane , gazownicy wpinaja się w czujnik temperatury płynu silnika- odczyt z niego do sprawdzenia i inne parametry , emulator wtrysków do rozpięcia i sprawdzenia jeśli go posiadasz
  • Level 11  
    No nic dopiero we wtorek zrobię już może sam podejście bo jutro do pracy i się odezwę. Dziękuje za wskazówki dotuchczasowe
  • Level 11  
    Przepraszam to na początku powinienem był wspomnieć: v50 1.8FF 125KM LPG Stag Qbox Basic.
    Emulatora brak a odczyty temperatur z różnicą 1st.C od temp. otoczenia a tym co pokazuje AutoCom.
    Żadnych błędów ani w komputerze gazowym ani w silnikowym nie ma. Pozostałe parametry w normie wg twierdzenia mechanika. Jak zaciśniemy na przewodzie paliwowym tuż przed listwa szczypce to jest ok.