Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilacz Yihua 305D-IV 30V 5A DC - proszę o opinie.

26 Sty 2020 01:26 255 1
  • Poziom 17  
    Witam.
    Czy posiada ktoś tą wersję zasilacza?

Yihua 305D-IV 30V 5A DC

Proszę o opinie na jego temat. Głownie chodzi mi o to, czy jest to konwencjonalny zasilacz liniowy czy jest tam zasilacz impulsowy. Po danych katalogowych na temat jego wagi, podejrzewam, że nie ma tam transformatora 50Hz.
  • Poziom 1  
    Na pewno jest impulsowy. Jeżeli chodzi o plastiki i spasowanie obudowy to szału nie ma ale też specjalnie nic zarzucić nie można. Zadawanie wartości napięcia ma pewien bezwład. Tragedii jednak nie ma - myślę, że to w ogóle cecha tej klasy regulatorów (nie mam za dużego doświadczenia w tej materii). Dołączone przewody pomiarowe z krokodylkami to typowe dziadowskie chińczyki - za krótkie i z twardego PCV. Do wyrzucenia od razu.

Natomiast co do amperomierza .....W opisie sprzedawców w Internecie przy tym modelu napisane jest np. "Możliwość pracy z ograniczeniem prądowym do 990mA ( wskazania z dokładnością 1mA ) i 5A ( wskazania z dokładnością do 10mA) " i rzeczywiście 4 pozycje zer (3 miejsca po przecinku) na wyświetlaczu w zasilaczu za 250 zł zrobiły na mnie wrażenie. Niestety, jak zacząłem zasilać nim moje i syna zabawki na Arduino, tak do 100-120mA to ten amperomierz pokazywał ciągle zero. Zrobiłem więc prosty test zwarciowy. Rezystor 100Ω 1W + wpięty szeregowo multimetr i zacząłem zwiększać napięcie od 0 do 12-13V (teoretycznie przy takim doborze rezystora powinienem zatrzymać się w okolicy 10V). Wynik na załączonym obrazku. Wg mnie jeżeli ktoś rekalmuje urządzenie o takiej precyzji jak wspomniałem wcześniej, to jednak różnica rzędu wielkości we wskazaniach to kicha.