Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hydraulika zewnętrzna c360 (tur)

26 Sty 2020 12:06 621 21
  • Poziom 3  
    Witam otwieram ten temat ponieważ nie znalazłem żadnego podobnego do mojego przypadku.

    Mianowicie mam zamiar założyć hydraulikę zewnętrzną na wał z przodu pod filtrem powietrza
    -W turze jest rozdzielacz Hydrauliczny o przepływie 40l/min z agricoli
    -Będzie zamontowany filtr olejowy a olej będzie zasysane korkiem spustowym oleju a powrót tam gdzie bagnet od kontroli oleju
    i teraz pytanie jaką pompę wybrać aby to wszystko fajnie chodziło.
    Rozważam nad pompami NSZ, 16 czy 32
    16 ma wydajność przy 1500 obr/min 24 l/min a maksymalna 40 l/min
    a 32 przy 150 obr/min 54 l/min a maksymalna 70 l/min
    czy z pompą 16 tur będzie pracował przyzwoicie?
    Bo moim zdaniem 32 jest za duża o wiele na rozdzielacz 40l/min.
    Czy ktoś z was robił taką modyfikację ? Jeżeli tak to proszę o pomoc. Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 8  
    Witam, podstawowe pytanie to jakie ciśnienie liczone w barach wytwarza ta pompa?
  • Poziom 3  
    Obydwie pompy ciśnienie nominalne 16 MPa a maksymalne 21 MPa
  • Poziom 8  
    To jest bardzo mało, minimum powinno być 250 bar, aby to zaczęło pracować!
  • Poziom 3  
    250 bar ? nie chodzi mi tutaj o siłę podnoszenia bo jest spora a chodzi o szybkość pracy.
  • Poziom 8  
    A jaka jest konstrukcja pompy? Membranowa,czy tłokowa?
  • Moderator Samochody
    ekoservice napisał:
    A jaka jest konstrukcja pompy? Membranowa,czy tłokowa?
    Bladego pojęcia nie masz ani o hydraulice siłowej, ani o traktorach, tak że może znajdź sobie inną piaskownicę. NSZ16 powinna dać sobie radę, szczególnie z takim małym rozdzielaczem i TUR-em na cienkich siłownikach - w oryginale wewnętrzna pompa hydrauliki sobie znakomicie radzi - pod warunkiem że jest sprawna. Przy NSZ32 musisz mieć większy rozdzielacz.
  • Poziom 3  
    Dzięki za podpowiedź tematu jeszcze nie zamykam może znajdzie się jeszcze osoba co robiła podobną modernizację w c 360
  • Poziom 26  
    Witam.
    Temat nie jest o rozwarzaniach który rodzaj pompy hydraulicznej wybrać. Temat tyczy się odnośnie hydrauliki do tura.
    oscak napisał:
    teraz pytanie jaką pompę wybrać aby to wszystko fajnie chodziło.

    Ja u siebie w turze (co prawda inny ciągnik) mam pompę PZ18AT która ma niecałe 16cm3 i z siłownikami pogrubionymi radzi sobie całkiem dobrze. Max udzwig to około 600kG przy ustawionym max ciśnieniu na pompie 120bar. Przy ciśnieniu nominalnym jakie wytwarza pompa nsz16 będziesz miał troszkę więcej udzwigu, lecz to zależy jakie siłowniki masz zastosowane, nurnikowe czy dwu stronnego działania. W siłownikach nurnikowych tłokiem jest tłoczysko.
    Jeśli zastosujesz pompę nsz32 będziesz miał szybko działającego tura lecz rozdzielacz musi być o przepustowości 80l/min ponieważ 40l/min będzie za mały (będzie się grzał olej a pompa zużyje ci się w niecałe 3 miesiące).
  • Poziom 3  
    Mam u siebie w turze siłowniki dwustronnego działania grzać się olej nie powinien bo jednak w skrzyni c 360 się trochę oleju mieści i jest całkiem spora.
    No ale jednak pompa nsz 32 jest za duża do tego rozdzielacza.
  • Poziom 26  
    oscak napisał:
    Mam u siebie w turze siłowniki dwustronnego działania grzać się olej nie powinien bo jednak w skrzyni c 360 się trochę oleju mieści i jest całkiem spora.

    No to ci się pompa szybko zużyje i nic z tego nie będzie.
    To tak samo jak byś chciał wylać w ciągu 10 sekund całą cocacole z butelki 2litrowej przez dziurkę od igły średnicy 1mm. Uszkodzisz butelkę a nie wylejesz tego.
  • Poziom 12  
    Trochę minęło ale
    oscak olej będzie zasysane korkiem spustowym oleju a powrót tam gdzie bagnet od kontroli oleju.
    Niezbyt dobre miejsce poboru, bo u brata w czasie pracy została zgnieciona rura pod spodem dobrze że nie zerwał bo olej by uciekł.
    Został wywiercony otwór z boku w bloku skrzyni uszczelnione oringiem dociśniętym płaskownikiem fazowanym,można i śrubą drążoną a pompę ma większej wydajności teraz też z przodu i na mniejszych obrotach świetnie to chodzi.
    Jak było zakładane to internetu jeszcze nie było a części ?
  • Poziom 3  
    Nie wiesz może jaka to pompa rozdzielacz, masz może jakieś fotki tego?
  • Poziom 32  
    Rozdzielacz hydrauliczny 2RBS-16 z wózka widłowego, pompa też może być z wózka z silnikiem C330 i do tego sprzęgło łączące z kołem pasowym.
    Czesi robili wózek widłowy z silnikiem zetora 4 cyl. Desta, ciekawe jak tam rozwiązali napęd pompy i czy by to pasowało do silnika ursusa.
  • Poziom 37  
    Na wale nie zakłada się żadnych pomp bo nie jest on do tego przystosowany. Może jakąś NSZ10 do wspomagania i tyle. Ostrówek miał napęd pompy z wału ale wał i koło na wielowypuście. Zetory jak i również ostrówek miał drugą pompę w pokrywie rozrządu napędzaną z koła pompy wtryskowej. W nowszych modelach pakowali tam pompy dwusekcyjne ale pokrywa rozrządu była inna, nie wiem jak środek.
  • Poziom 26  
    bearq napisał:
    Na wale nie zakłada się żadnych pomp bo nie jest on do tego przystosowany. Może jakąś NSZ10 do wspomagania i tyle. Ostrówek miał napęd pompy z wału ale wał i koło na wielowypuście.

    Prawda. Wał nie jest do tego przystosowany. Mimo to znam wiele przypadków gdzie ludzie stosują pompy hydrauliczne napędzane z wału i nic się nie dzieje. Max pompę jaką tam można zastosować to NSZ32. Widziałem kilka przypadków z zamontowaną tam pompą NSZ50 lecz dwa z tych po prostu nie wypaliły gdyż ścięło klin na wale.
    Megawe napisał:
    Rozdzielacz hydrauliczny 2RBS-16 z wózka widłowego, pompa też może być z wózka z silnikiem C330 i do tego sprzęgło łączące z kołem pasowym.

    Ogólnie rzecz biorąc rozdzielacze rbs są bardzo dobre lecz trzeba zwrócić uwagę na ich wycieki, mogą cieknąć niemal wszędzie. Sam mam takiego który cieknie przy zaworze przelewowym, kołpaku przednim, oraz tylnym. Niby kwestia uszczelnień ale brak czasu na to.
  • Poziom 3  
    Dawno tego tematu nie poruszałem. Tak więc znalazłem u siebie pompę bodajże od c 385 myślę że lepiej się nada niż nsz 16 Hydraulika zewnętrzna c360 (tur)
    Objętość geometryczna: 19, 5cm3/ obr.

    Wydajność: 31 l/min (1600 obr.)
    Spełnia wymagania rozdzielacza.
    Więc to chyba to 🤗
  • Poziom 26  
    oscak napisał:
    Objętość geometryczna: 19, 5cm3/ obr.

    W porównaniu do NSZ16 jest delikatnie większa. Myślę, że przy pracy turem niezauważalnie większa.
  • Poziom 3  
    LENIWIEC_PL napisał:
    oscak napisał:
    Objętość geometryczna: 19, 5cm3/ obr.

    W porównaniu do NSZ16 jest delikatnie większa. Myślę, że przy pracy turem niezauważalnie większa.


    No teraz właśnie dochodzę do wniosku że pozostanie raczej nsz16 ponieważ przystawka z pewnej znanej firmy która zajmuje się hydraulika jest tylko na pompy nsz chodzi dokładniej o rozstaw śrub i frez pompy. Cena napędu do pompy nsz 16 wynosi 250 zł
  • Poziom 26  
    oscak napisał:
    Cena napędu do pompy nsz 16 wynosi 250 zł

    Przy odrobinie wiedzy, intyligencji i umiejętności napęd do takowej pompy zrobisz za cenę około 70zł (koszt łożysk, tokarza, materiału).
  • Poziom 37  
    LENIWIEC_PL napisał:
    oscak napisał:
    Cena napędu do pompy nsz 16 wynosi 250 zł

    Przy odrobinie wiedzy, intyligencji i umiejętności napęd do takowej pompy zrobisz za cenę około 70zł (koszt łożysk, tokarza, materiału).

    Jak masz takiego tokarza co Ci to zrobi za 70zł minus materiał to ja zamawiam od razu kilkanaście sztuk.
  • Poziom 3  
    A więc już wszystko zrobiłem, postawiłem na gotowy zestaw znanej firmy, a pompę która zamontowałem to nsz 32 ( wiem wiem trochę za duża)
    Ale turem pracuje na wolnych obrotach
    A trochę przemyślałem i wstawiłem zawór którym ustawiam sobie przepływ oleju (swobodny spływ) czyli mam dwie opcje albo olej z pompy idzie na rozdzielacz lub bezpośrednio do skrzyni.

    Zamontowałem również filtr czyszczący.
    Pobór oleju zamontowałem w pokrywie od spodu są tam dwie wybrałem ta bliżej przodu. Troche się pobawiłem i zamontowałem rurkę około 5 cm aby do pompy nie dostały się grubsze zanieczyszczenia że skrzyni.

    Dodano po 1 [godziny] 15 [minuty]:

    A więc już wszystko zrobiłem, postawiłem na gotowy zestaw znanej firmy, a pompę która zamontowałem to nsz 32 ( wiem wiem trochę za duża)
    Ale turem pracuje na wolnych obrotach
    A trochę przemyślałem i wstawiłem zawór którym ustawiam sobie przepływ oleju (swobodny spływ) czyli mam dwie opcje albo olej z pompy idzie na rozdzielacz lub bezpośrednio do skrzyni.

    Zamontowałem również filtr czyszczący.
    Pobór oleju zamontowałem w pokrywie od spodu są tam dwie wybrałem ta bliżej przodu. Troche się pobawiłem i zamontowałem rurkę około 5 cm aby do pompy nie dostały się grubsze zanieczyszczenia że skrzyni.