Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Diagnoza klemy pirotechnicznej -

26 Sty 2020 16:16 747 23
  • Poziom 3  
    Witam czy pomiar rezystancji klemy w BMW potwierdzi jej prawidłowe działanie ?
    Chodzi oczywiście czy nie wywali błędu
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 34  
    Tak, około 2.2 oma.
  • Serwisant
    W 2018 dało się skasować.
  • Poziom 3  
    ladamaniac napisał:
    Chodzi Ci czy po założeniu rezystora można będzie skasować błąd i kontrolka zgaśnie? W starszych na pewno tak. W nowych nie sprawdzałem.

    Nie,Kupiłem kleme i chciałbym sprawdzić czy będzie działać bez testu na samochodzie.Wstępnie mierzyłem rezystancje i bardzo malutka 0.001 Om
  • Poziom 28  
    I nie odpaliles jej?

    Dodano po 12 [minuty]:

    Czy tam nie ma zarnika z chromonikieliny i azydku sodu?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 38  
    Wrzuć zdjęcie tej klemy, ta oporność to zdecydowanie za mało, tak jak pisał kolega coperfild powinno być w granicach 2-3 omy. Przy pomiarach pamiętaj, że przy wypiętej wtyczce piny są ze sobą zwarte blaszką- stykiem ochronnym.

    No i najważniejsze, w kierunku ładunku pirotechnicznego zasadniczo nie wykonujemy pomiarów. Jak nie masz pewności od czego błąd, czy klema czy wiązka, zamiast klemy piro załóż rezystor 2,2 oma i sprawdź.
  • Poziom 40  
    ladamaniac napisał:
    Wrzuć zdjęcie tej klemy, ta oporność to zdecydowanie za mało, tak jak pisał kolega coperfild powinno być w granicach 2-3 omy.

    Ale porady, to może jeszcze nie dno ale same g.wna i muł, od dna to się można chociaż odbić. Pytam się : przy 2-3 omach jaki można pobrać prąd. Od razu odpowiem bo i tak nikt tego nie jest wstanie obliczyć - około 4 amperów, czyli nie będzie świeciła nominalnie nawet H7. A gdzie rozrusznik (około 300 A), gdzie świece żarowe (80 A). Dno, dno, dno.
    Około 2,2 oma to ma rezystancja zapalnika a nie klemy.
  • Poziom 38  
    Aleksander_01 napisał:
    ladamaniac napisał:
    Wrzuć zdjęcie tej klemy, ta oporność to zdecydowanie za mało, tak jak pisał kolega coperfild powinno być w granicach 2-3 omy.

    Ale porady, to może jeszcze nie dno ale same g.wna i muł, od dna to się można chociaż odbić. Pytam się : przy 2-3 omach jaki można pobrać prąd. Od razu odpowiem bo i tak nikt tego nie jest wstanie obliczyć - około 4 amperów, czyli nie będzie świeciła nominalnie nawet H7. A gdzie rozrusznik (około 300 A), gdzie świece żarowe (80 A). Dno, dno, dno.
    Około 2,2 oma to ma rezystancja zapalnika a nie klemy.


    Tyle to umiem policzyć, fakt, autor nie sprecyzował o co mu chodzi. Zakładając temat o piroklemie i wspominając o błędzie zasugerował (przynajmniej mi ) że chodzi o element układu SRS. Jeśli miał czym pomierzyć oporność klemy i wyszło mu 0,001 oma, to albo ma pojęcie i sprzęt i nie zadaje tego typu pytań. Albo nie ma pojęcia a wynik jest z dupy. Ten pomiar mnie trochę zastanowił. Poczekajmy na autora, może wygrzebiemy się z gówna mułu i wodorostów.
  • Poziom 28  
    Wcześniej już powiedziane. Opornik od 1,8 ohm( bmw) do 2,2 ohm zamiast klemy i kasujemy bład. I podpinamy kleme i patrzymy w parametrach czy jest ok lub rezystancja za wysoka lub za niska. Przeciez to takie proste . A podpinanie miernika do klemy, poduch i innych pirotechnicznych spraw to zniszczenie .
  • Poziom 36  
    miroslaw wielki napisał:
    A podpinanie miernika do klemy, poduch i innych pirotechnicznych spraw to zniszczenie .


    Czego zniszczenie, bo chyba nie chodzi o wystrzał poduszki ?
  • Poziom 28  
    No coś w tym stylu.
  • Poziom 38  
    Eee poduszkami nie tak łatwo strzelić. Ale nie polecam sprawdzania w stronę ładunku. Niektórzy nawet właściwie położyć poduszki po demontażu nie potrafią.
  • Poziom 28  
    Przecież to fajnie sie testerem sprawdza. Pokazuje ktory styk i czy ok czy nie.
  • Poziom 13  
    chinski miernik z bateria 9v bez problemu odpala poduszke. sasiad testował.
  • Poziom 34  
    Do Bmw interfejs za 100 zł robi robotę, szkoda się męczyć z miernikami.
  • Poziom 3  
    Czyli co lepiej nie mierzyć tej rezystancji miernikiem tylko na samochodzie próbować ?
  • Poziom 28  
    Bez testera nie robi sie airbagow.
  • Poziom 34  
    Tutaj będzie śmietnik, nie wiadomo jakie to auto i co tam kombinujesz .
  • Poziom 38  
    Norek9 napisał:
    Czyli co lepiej nie mierzyć tej rezystancji miernikiem tylko na samochodzie próbować ?


    W czym masz problem? Zakładasz klemę, kasujesz błędy. Jak wraca odpinasz zapalnik klemy i zakładasz w jego miejsce rezystor 2,2 oma, kasujesz błędy. Jak dalej wraca, problem z wiązką, jak da się skasować, klema na szrot. Podgląd oporności w parametrach już pomijam. Wszystkie czynności wykonujesz starannie, przy wkładaniu opornika nie rozginaj styków we wtyczce, to też daje potem błędy.
  • Poziom 25  
    A mierzyłeś tą rezystancję na pinach klemy czy po podpięciu wtyczki (ma wypiętej wtyczce na pinach jest zwarcie ).....
  • Poziom 28  
    To zwarcie jest po to zeby ci z czeskiej bajki tzn sasiedzi nie mierzyli miernikami poduszek, klem, napinaczy i kurtyn miernikami. Temat swietny do kosza. Bo jeszcze rzeczywiscie komuś kark poduszka skreci przy takich pomiarach. W zyciu nie widziałem pomiarow multimetrem elementow srs. To sa systemy bardzo proste przy maniu sprzetu.A przy nie maniu to serwis.
  • Poziom 25  
    miroslaw wielki napisał:
    To zwarcie jest po to zeby ci z czeskiej bajki tzn sasiedzi nie mierzyli miernikami poduszek
    no i o tym dokładnie pisałem odnosząc się do postu #5 bo jak już kolega to pomierzył to wyszło prawidłowo (po to jest ta blaszka żeby poduchy w pape nie wystrzeliły ) zresztą nie ma po powtarzać - tester do ręki i podgląd parametrów listy danych ew. zamiast pirotechnicznej klemy opornik 2.2ohm i ponowna weryfikacja parametrów .... A jak ktoś nie posiada sprzętu to lepiej niech da spokój ...

    Dodano po 16 [minuty]:

    miroslaw wielki napisał:
    W zyciu nie widziałem pomiarow multimetrem elementow srs
    elementów wykonawczych to się nie mierzy ale złącza , wiązki (a to też elementy układu SRS ) to już jak najbardziej - podaję pierwszą z brzegu procedurę pomiaru z TISa Opla :

    Sprawdzanie obwodu/układu
     1. Wyłączyć zapłon, odłączyć tester diagnostyczny i odłączyć odpowiednie wymienione poniżej wtyki wiązek przewodów przy poduszce powietrznej w kierownicy F107.
    ◦DTC B0012 wtyk X1
    ◦DTC B0013 wtyk X2
     2. Sprawdzić czy rezystancja pomiędzy zaciskiem 1 obwodu sterującego oraz zaciskiem 2 przy złączu wiązki przewodów obwodu sterującego wynosi więcej niż 25 Ω.
    ⇒ Jeżeli 25 Ω lub mniej
    2.1. Odłączyć wtyk wiązki przewodów X1 przy module diagnostyczno-czujnikowym systemu pneumatycznego bezpieczeństwa biernego K36.
    Uwaga: Niektóre złącza mogą być wyposażone w zwory, jako podzespoły bezpieczeństwa zapobiegające przypadkowemu uruchomieniu. W trakcie wykonywania badania na złączu ze zworami, konieczne zdezaktywowanie zwor w celu zapewnienia dokładnych wyników badania. Wstawić odpowiedni manipulator z zestawu narzędziowego EL-38125-580 i wcisnąć zwory nad odpowiednimi zaciskami. Spowoduje to uniesienie zwory z zacisku, umożliwiając uzyskanie dokładnych wyników badania. Zachować ostrożność aby w trakcie wypychania zwory nie uszkodzić złącza, zwory, albo zacisku.

    2.2. Sprawdzić pod kątem nieskończonej rezystancji między dwoma obwodami sterującymi.
    ⇒ Jeżeli wartość jest niższa od nieskończonej rezystancji, naprawić zwarcie między dwoma obwodami.
    ⇒ Jeżeli wartość rezystancji jest równa nieskończoności, wymienić moduł diagnostyczno-czujnikowy pneumatycznego systemu bezpieczeństwa biernego K36.
    ⇓ Jeżeli wartość przekracza 25 Ω
     3. Zapłon włączony.
     4. Sprawdzić, czy napięcie między każdym poniżej wymienionym zaciskiem obwodu sterującego a masą jest mniejsze od 11 V:
    ◦Zacisk obwodu sterującego 1
    ◦Zacisk obwodu sterującego 2
    ⇒ Jeżeli wartość wynosi 11 V lub więcej
    4.1. Wyłączyć zapłon i odłączyć wtyk wiązki przewodów X1 przy module diagnostyczno-czujnikowym pneumatycznego systemu bezpieczeństwa biernego K36, po czym włączyć zapłon.
    4.2. Sprawdzić, czy napięcie między obwodem sterującym a masą jest mniejsze od 1 V.
    ⇒ Jeżeli wartość wynosi 1 V lub więcej, naprawić zwarcie do napięcia w obwodzie.
    ⇒ Jeżeli wartość napięcia jest niższa niż 1 V, wymienić moduł diagnostyczno-czujnikowy pneumatycznego systemu bezpieczeństwa biernego K36.
    ⇓ Jeżeli wartość jest mniejsza od 11 V
     5. Wyłączyć zapłon.
     6. Sprawdzić, czy między każdym podanym poniżej zaciskiem obwodu sterującego a masą występuje więcej niż 25 Ω:
    ◦Zacisk obwodu sterującego 1
    ◦Zacisk obwodu sterującego 2
    ⇒ Jeżeli 25 Ω lub mniej
    6.1. Odłączyć wtyk wiązki przewodów X1 przy module diagnostyczno-czujnikowym systemu pneumatycznego bezpieczeństwa biernego K36.
    Uwaga: Niektóre złącza mogą być wyposażone w zwory, jako podzespoły bezpieczeństwa zapobiegające przypadkowemu uruchomieniu. W trakcie wykonywania badania na złączu ze zworami, konieczne zdezaktywowanie zwor w celu zapewnienia dokładnych wyników badania. Wstawić odpowiedni manipulator z zestawu narzędziowego EL-38125-580 i wcisnąć zwory nad odpowiednimi zaciskami. Spowoduje to uniesienie zwory z zacisku, umożliwiając uzyskanie dokładnych wyników badania. Zachować ostrożność aby w trakcie wypychania zwory nie uszkodzić złącza, zwory, albo zacisku.

    6.2. Sprawdzić pod kątem występowania nieskończonej rezystancji między obwodem sterującym a masą.
    ⇒ Jeżeli wartość jest niższa od nieskończonej rezystancji, naprawić zwarcie do masy w obwodzie.
    ⇒ Jeżeli wartość rezystancji jest równa nieskończoności, wymienić moduł diagnostyczno-czujnikowy pneumatycznego systemu bezpieczeństwa biernego K36.
    ⇓ Jeżeli wartość przekracza 25 Ω
     7. Zainstalować zworkę z bezpiecznikiem 3 A między zaciskiem 1 obwodu sterującego i zaciskiem 2 obwodu sterującego, włączyć zapłon.
     8. Sprawdzić, czy odpowiedni parametr rezystancji pętli wyzwalania na testerze diagnostycznym utrzymuje się stale poniżej 2 Ω, podczas obracania koła kierownicy o 360 stopni w jednym kierunku, a następnie z powrotem o 360 stopni w drugim kierunku.
    ⇒ Jeżeli odczyt jest zmienny podczas obracania koła kierownicy
    Wymienić cewkę poduszki powietrznej w kierownicy X85.

    ⇒ Jeżeli 2 Ω lub więcej
    8.1. Wyłączyć zapłon i odłączyć wtyk wiązki przewodów X1 przy module diagnostyczno-czujnikowym pneumatycznego systemu bezpieczeństwa biernego K36.
    8.2. Sprawdzić pod kątem rezystancji poniżej 2 Ω w cewce poduszki powietrznej w kierownicy K85 i między końcówkami każdego obwodu sterującego.
    ⇒ Jeżeli wartość wynosi 2 Ω lub więcej, wymienić cewkę poduszki powietrznej kierownicy X85 lub naprawić przerwę/wysoką rezystancję w obwodzie.
    ⇒ Jeżeli wartość rezystancji jest mniejsza niż 2 Ω, wymienić moduł diagnostyczno-czujnikowy pneumatycznego systemu bezpieczeństwa biernego K36.
    ⇓ Jeżeli wartość jest mniejsza od 2 Ω
     9. Zapłon wyłączony, podłączyć wtyk wiązki przewodów przy poduszce powietrznej kierownicy F107, wcisnąć CPA (jeżeli jest), aż pojawi się słyszalne i/lub wyczuwalne kliknięcie.
    10. Zapłon WŁĄCZONY, skasować kody DTC. Prowadzić pojazd w warunkach powodujących ustawienie tego kodu DTC.
    11. Sprawdzić, czy nie został wygenerowany kod usterki DTC B0012 lub B0013.
    ⇒ Jeśli został wygenerowany kod usterki DTC B0012 lub B0013
    Wymienić poduszkę powietrzną kierownicy F107.

    ⇓ Jeśli nie został wygenerowany kod usterki DTC B0012 ani B0013
    12. Wszystkie OK.