Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zabezpieczenia w instalacji fotowoltaicznej zintegrowanej z karoserią autobusu

26 Sty 2020 20:53 126 2
  • Poziom 2  
    Cześć!
    W ramach pracy inżynierskiej projektuję instalację fotowoltaiczną zintegrowaną z dachem autobusu o łącznej mocy 5040 W. W celu ograniczenia wpływu zacienień podzieliłem instalację na 6 podsystemów o mocy 840 W złożonych z 4 spersonalizowanych modułów firmy Solbian.
    Napięcie znamionowe instalacji przed kontrolerem ładowania wynosi 97,6 V. Maksymalne napięcie jałowe instalacji w warunkach granicznych wynosi 141,4 V. Prąd znamionowy 8,6 A, prąd zwarcia 9 A.
    Zastosowałem kontroler ładowania Victron Energy SmartSolar MPPT 150 V/35 A. Bateria akumulatorów na napięcie 48 V.
    Ze względu na to, że instalacja jest zintegrowana z karoserią autobusu mam problem z doborem zabezpieczeń (nigdy nie było to moją mocną stroną). O ile kontroler posiada ochronę przed odwrotną polaryzacją modułów i akumulatora, a także zabezpieczenie przeciwzwarciowe po stronie wyjścia, to nie wiem, czy przed kontrolerem wystarczy zastosować tylko bezpiecznik (jeśli tak, to jaki).
    O ochronie odgromowej i uziemieniu w przypadku pojazdu raczej ciężko mówić, więc nie widzę możliwości zastosowania ograniczników przepięć. Mam nadzieję, że się nie mylę :P
    Liczę na wasze wskazówki :)
  • Poziom 2  
    Wiem o istnieniu takiego elementu. Jeśli się dostatecznie oczytałem to służy do odprowadzania ładunku z karoserii ale czy jest on w stanie odprowadzić wyładowanie piorunowe?
    Jeśli tak, to możliwe jest wykorzystanie ograniczników przepięć. Tylko w jaki sposób miałbym się podłączyć do uziemienia (paska antystatycznego), które przykręca się do karoserii?