Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Astra G 1.7CDTI zablokowany silnik

27 Sty 2020 09:29 492 21
  • Poziom 9  
    Witam. Potrzebuję pomocy bo nie mam pojęcia co mogłoby się stać, czyściłem egr w asterce po wyczyszczeniu i złożeniu wszystkiego do kupy auto kręciło nie chciało odpalić i po chwili stanął silnik tak jak by nagle coś go zablokowało, próbowałem kręcić silnikiem przez klucz na wale lecz silnik obraca się do pewnego momentu i coś go blokuje. Pasek rozrządu jest cały, po zdięciu paska rozrządu i obracaniem wałkami rozrządu nie mogę zrobić pełnego obrotu wałem.
  • Poziom 35  
    Możliwe, że coś wpadło, i wygięło zawór - dlatego blokuje.
  • Poziom 35  
    zibidrive napisał:
    Czy nagar z egr był by na tyle twardy żeby zablokować silnik.

    Wszystko możliwe.
  • Poziom 25  
    kamera endoskopowa np na portalu na A
  • Poziom 25  
    sa takie cienkie ze przez bagnet od oleju na pewno, przez wtryski to nie mam pojecia, bo nie jestem mechanikiem, ale wiem ze mój mechanik taka uzwa, bo mu kupowalem :)
  • Poziom 9  
    zibidrive napisał:
    [...] po wyczyszczeniu i złożeniu wszystkiego[...]

    Może opisz w takim razie co demontowałeś/jak zrobiłeś.
    Mam ten sam silnik i wykonywałem to u siebie i u kolegi z pozytywnymi skutkami. Odpowiadając na kwestię dojścia kamerą endoskopową przez wtrysk - będzie to w tym silniku trudne fizycznie do wykonania i bez sensu ze względu na konstrukcję. Prędzej zdemontowałbym kolektor dolotowy (tak, wykonywałem to w garażu na aucie).
  • Poziom 9  
    Witam po krótkiej przerwie, zdemontowałem kolektor ssący, wyczyściłem dokładnie cały kolektor kanały odlotowe w głowicy wyczyściłem specjalnym środkiem do czyszczenia egr, środek sporo rozpuścił nagaru który dostał się na tłoki, zaczoł em kręcić ręcznie wałem i sporo tego syfu uciekło przez otwór od świecy żarowe resztę wydmuchałem spręrzonym powietrzem i tak oto silnik zaczoł się obracać, lecz mam kolejny problem dość spory, klapy kolektora ciężko chodzą, czyściłem przeróżnymi środkami nawet gotowałem lecz klapy dalej ciężko się poruszają, mam pytanie do kolegów fachowców czy jest możliwość usunięcia tych klap bądź pozostawienia w pozycji otwartej i jakie są ewentualne skutki takiej modyfikacji, pytam ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć nowej części a serwis Opla nie sprzedaje klap oddzielnie tylko w całości z kolektor em lecz cena jest zaporowa 1600zł a części używane z aukcji internetowych są niewiadomego stanu. Może ktoś z kolegów ma takie klapy na zbyciu bądź wie gdzie taką cześć nową można kupić.

    Dodano po 35 [sekundy]:

    Witam po krótkiej przerwie, zdemontowałem kolektor ssący, wyczyściłem dokładnie cały kolektor kanały odlotowe w głowicy wyczyściłem specjalnym środkiem do czyszczenia egr, środek sporo rozpuścił nagaru który dostał się na tłoki, zaczoł em kręcić ręcznie wałem i sporo tego syfu uciekło przez otwór od świecy żarowe resztę wydmuchałem spręrzonym powietrzem i tak oto silnik zaczoł się obracać, lecz mam kolejny problem dość spory, klapy kolektora ciężko chodzą, czyściłem przeróżnymi środkami nawet gotowałem lecz klapy dalej ciężko się poruszają, mam pytanie do kolegów fachowców czy jest możliwość usunięcia tych klap bądź pozostawienia w pozycji otwartej i jakie są ewentualne skutki takiej modyfikacji, pytam ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć nowej części a serwis Opla nie sprzedaje klap oddzielnie tylko w całości z kolektor em lecz cena jest zaporowa 1600zł a części używane z aukcji internetowych są niewiadomego stanu. Może ktoś z kolegów ma takie klapy na zbyciu bądź wie gdzie taką cześć nową można kupić.
  • Poziom 28  
    Śmiało możesz zostawić otwarte. To są klapy wirowe,mają za zadanie wytważać zawirowania powietrza w cylindrze co ma poprawić spalanie.Podobno.Nie kombinuj z nimi zbytnio bo ci coś odleci podczas jazdy i kuku.
  • Poziom 9  
    zibidrive napisał:
    Jak zostawię klapy otwarte nie zwiększy się spalanie i czy nie będą wyskakiwały błędy.

    Ich brak na pewno będzie miał zły wpływ . Zamiast przekombinowywać kup używany kolektor z aukcji Al... kolega nabył śliczny za 40 zł i to właśnie z tego powodu go wymienialiśmy. Po całej operacji sprawdź działanie gruszki sterującej klapami i szczelność podciśnienia, które nią steruje.
  • Poziom 28  
    AUTOSAN napisał:

    Ich brak na pewno będzie miał zły wpływ

    Na co?. Ludzie to wywalają że względu na bezpieczeństwo silnika. Zarasta syfolem i się rozlatuje a co dalej to wiadomo. Dołącz to ale zostaw otwarte. Nic się nie stanie.
  • Poziom 38  
    Rozlatuje się w BMW i czasem w Audi, w Oplu nie słyszałem. Klapki zamknięte to lepszy moment obrotowy na niskich obrotach, klapki otwarte to lepsza góra. Sprawdzone na hamowni, różnica w 2,0HDI to około 20Nm na wyższych obrotach, na dole trochę mniej. Różnicy w mocy prawie nie ma.
  • Poziom 9  
    Dzięki panowie za różne sugestie, spróbuję poszukać tych klap w doprym stanie jeżeli nie znajde to zostawię klapy otwarte. Mam jeszcze jedno pytanko, jak powinny poruszać się klapy lekko czy z delikatnym oporem.
  • Poziom 28  
    Lekko,na tyle lekko aby grucha to ruszyła.
  • Poziom 9  
    Witam ponownie, klapy kolektora zostały wymienione na używane, klapy poruszają się leciutko, wszystko zostało złóżone, samochód odpala od pierwszego razu chodzi równo, tylko dalej jest problem auto wkręca się na obroty po odpaleniu i za chwilę nie może wkręcić się na maksymalne obroty tylko do 3500 obrotów i koło 130km/h i auto nie chce bardziej się rozpędzić, podpięte do komputera i zero błędów, nie mam już pomysłów co jest nie tak.
  • Poziom 28  
    Zawór jest na pompie przykręcony dwoma śrubami m5 na imbus.
  • Poziom 9  
    Witam, astra naprawiona przyczyną było zapieczone cięgno przy turbinie i pęknięty wężyk od podciśnienia przy gruszce od turbiny, cięgno zostało wyczyszczone wężyk delikatnie skrócony i auto odzyskało moc. Jeśli ktoś miał by podobny problem to warto sprawdzić te miejsca. Dzięki wszystkim za pomoc.