Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sony Xperia XA - Niemożność naładowania baterii i pytania przed oddaniem do serw

GrzybMaślak 27 Jan 2020 17:13 342 3
  • #1
    GrzybMaślak
    Level 8  
    Witam
    Mam problem z naładowaniem baterii w swoim telefonie.
    Ostatnimi czasy często telefon nie ładował się dobrze - nie do końca, wolno lub w ogóle. Teraz nie może się włączyć nawet na ładowaniu, a jeśli już, to bardzo rzadko - w tej chwili ekran gasnie zaraz niemalże po poruszaniu kablem.
    Gniazdo już czyściłem, telefon nie był chyba serwisowany, dostałem go w prezencie. Bateria niewymienialna, ładowarka marki Huawei od tabletu, zmienialem kabel i ładowarkę, i nic. Inne urządzenia normalnie ładują, tablet na używaniu trochę się rozładowywał, w jego przypadku raczej to normalne, zwłaszcza że wtedy miał wysoką jasność ekranu. Podejrzewam, że może być coś z gniazdem ładowania gdyż poruszanie czasem zapala ekran na chwilę, ale nie jestem specjalistą w telefonach - ocenę wam pozostawiam.
    Druga sprawa - ktoś, gdy telefon oddawal do serwisu, podobno mu zresetowali pamięć całą, łącznie z kontaktami na karcie SIM - niby drobny problem, a okazało się poważniejszy. Czy z powodu wymiany (chyba) gniazda ładowania reset będzie konieczny? Bardzo mi na tym zależy, gdyż zdjęć mam tam ogromną ilość, i są dla mnie bardzo ważne (co prawda to zrzuty ekranu pamiątkowe) oraz zapisy z gier, w których postęp jest duży i cenny, a trudność bardzo wysoka, a gra nie ma chyba zapisu w chmurze. Nie mam możliwości zrobienia kopii tego wszystkiego z powodu problemu.
    Jeśli ktoś jest serwisantem, wie może, dlaczego za wymianę gniazda mogę zapłacić resetem telefonu?



    Dziękuję, pozdrawiam.

    Sony Xperia XA
    Android 7.0
    Single SIM, pamięć 16 GB, bateria niewymienialna
  • #2
    nutergsm
    Moderator of GSM
    Zrób kopie do dysku Google. W serwisie nie powinni nic resetować jeśli maja tylko wymienić gniazdo ładowania.
  • #3
    tino2003
    Admin of GSM Group
    Jeżeli naprawa w autoryzowanym serwisie to zawsze robiony jest reset fabryczny, natomiast serwisy nieautoryzowane nie kasują żadnych danych przy tego typu naprawach.
  • #4
    Adrian4477
    Level 31  
    Jeśli to serwis nieautoryzowany to powiedz że oprogramowania mają nie ruszać i tyle ;)
    Co do gniazda, sprawdź sobie jeszcze samemu czy nie masz na tyle zaburzonego złącza w telefonie, że kabel nie chce dojść do końca (większość kabli ma taką budowę że "srebrny" koniec ma się schować w złączu). Jeśli kilka mm wystaje, to masz tam napchane brudu i wydłubanie go powinno pomóc.