Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Canon iPF750 - regeneracja/odratowanie głowicy samemu czy jest możliwa

28 Sty 2020 00:23 246 7
  • Poziom 15  
    Witam.

    Drukarka Canon iPF750.

    Drukarka dzisiaj podczas próby drukowania wyświetliła komunikat (przepraszam, ale nie zrobiłem zdjęcia) typu żeby wyczyścić głowice lub jeżeli to nie pomoże to należy ją wymienić. Chodziło o to żeby w drukarce ustawić tryb czyszczenia głowicy.
    Co uczyniłem jeden raz.
    Po tej czynności drukarka wyświetliła ponownie taki sam komunikat, ale w momencie próby wydrukowania.
    Głowica jakiś czas już ma i jest po gwarancji i możliwe że przyszedł już na nią czas.

    Wiem że najlepiej było by wymienić głowicę na nową, ale głowica jest bardzo droga.
    A w zaistniałej sytuacji wystarczyło by żeby drukarka drukowana na czarno biało bo kolor jak będzie to będzie, a jak nie to też się przeżyje (jeżeli robi to jakąś różnice w zaistniałej sytuacji).
    Teraz sobie uświadomiłem że drukarka pokazywała dwie opcje (na głównym panelu po kliknięciu ok). Pierwsza to nie pamiętam, a druga to było czyszczenie głowicy, ale nie pamiętam czy czyszczenie było na kolor czy na czarny. Czyściłem to co wskazała drukarka, ale nie pamiętam który dokładnie.

    Czy w tym modelu i z tą głowicą warto próbować samemu czyścić głowicę. Tzn. czy wyjmować ją z drukarki i czyścić głowicę preparatami do czyszczenia na zewnątrz głowicy lub preparatami do czyszczenia w środku głowicę?
    Mam małe doświadczenie z tym modelem i np. nie wiem czy drukarka nie ma wadliwie zaprojektowanej "karetki", która może się bardzo łatwo rozsypać. Lub czy głowica np. źle znosi czyszczenie zewnętrzne lub wewnętrzne. Ale też czy może samo czyszczenie głowicy nic nie da bo np. trzeba będzie resetować w drukarce licznik od głowicy (jeżeli takowy istnieje). Lub po czyszczeniu żeby działało będzie konieczne nowe zaprogramowanie elektryki na głowicy (jeżeli takie coś jest).

    Może ktoś już próbował lub jest na tyle za zeznany w temacie że np. takie zabawy nigdy nic nie dają lub prawie zawsze coś idzie nie tak jak trzeba.

    PS. Mam nadzieję że wszystko co istotne napisałem, ale jak coś trzeba uzupełnić to w miarę możliwości uzupełnię informację najszybciej jak mogę.

    Z góry dzięki za poświęcony mi czas i dziękuję za pomoc.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Witam. Czyszczenie samemu głowicy nic nie da. Musisz wymienić na nową. Wydasz 1400,00zł i po sprawie. Ale jedna ważna uwaga. Jeśli sam ją wymienisz i coś zawalisz to nie ma na nią gwarancji! Robisz to na własne ryzyko! Tylko wymiana przez autoryzowany serwis Canona daje gwarancję na wymianę głowicy. A już parę razy miałem problem z klientami, którzy sami wymienili głowicę, aby było taniej i spaprali robotę. Przed wymianą zdobądź SM i wymień głowicę kierując się wskazówkami krok po kroku. Pozdrowienia.
  • Poziom 15  
    Witam.

    Dzięki za poświęcony czas i informacje :).
    Ile teraz kosztuje usługa wymiany przez autoryzowany serwis Canona (orientacyjnie żeby nie zapłacić np. 3 razy więcej)?

    Jeżeli czyszczenie głowicy nic by nie dało to podejrzewam że głowica lub drukarka muszą posiadać jakiś licznik, który to obsługuje. Czy mój tok myślenia jest dobry bo jeżeli tak to reset oprogramowania lub tego licznika powinien pomóc? A może ktoś wie jak to rozwiązał ten producent.

    Z góry dziękuję za poświęcony mi czas.
  • Poziom 22  
    Nie wiem ile teraz sobie liczą w serwisie autoryzowanym. Ale jeśli zdobędziesz SM i zrobisz wszystko tak jak tam jest opisane to będzie wszystko OK. Najważniejsze, aby zrobić wszystko po kolei według opisu.
  • Poziom 15  
    Ciekawi mnie jak dało by się to odratować, ale może po prostu w tym przypadku się nie da.

    A wracając do głowicy to w razie reklamacji to skąd będą wiedzieć kto wymieniał? Chyba tylko będą mogli sprawdzić czy nie ma uszkodzeń mechanicznych taka głowica. Chodzi mi bardziej o to co w sytuacji jak wadliwa się trafi nowa głowica?

    Jeszcze raz dziękuję za poświęcony czas.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Sęk w tym, że gdy się kupi głowicę i wymieni samemu podczas reklamacji nie można przedstawić faktury za usługę wymiany głowicy przez autoryzowany serwis Canona. I po sprawie. Reklamacja nie będzie uwzględniona.
  • Poziom 15  
    Czyli nawet jeżeli trafi się wadliwa sztuka bo np. kolory źle miesza (nie wiem czy jest to możliwe, ale chodzi o przykład).
    I np. na drugi dzień od odebrania głowicy zgłaszam chęć reklamacji sztuki bo jest wadliwa. To nie ważne że głowica jest nie uszkodzona oraz że to wada fabryczna? Nie mając faktury na usługę wymiany nie mam co liczyć na ewentualną wymianę wadliwej głowicy na nową? Nie wspominając że np. padła by w okresie gwarancyjnym to tym bardziej nic nie zrobię.

    Trochę słaba perspektywa. Chodzi mi o to że chyba nie warto by było rezygnować żeby oszczędzić i samemu wymienić głowicę (co nie jest trudne).

    PS. Bardziej z ciekawości chyba. Co bym musiał zrobić jeszcze poza czyszczeniem głowicy żeby drukarka uznała że wszystko jest ok? Mam na myśli wyczyszczenie głowicy specjalnym preparatem od zewnątrz lub wewnątrz (odpowiednio inny zależnie od metody czyszczenia). Jakiś reset drukarki czy coś takiego?

    PS. 2 Dzisiaj sprawdziłem i drukarka chce żeby czyścić jej głowicę, ale dokładniej to chce czyścić moduł "A". Z tego co udało mi się ustalić to jest to kolor. Czy była by możliwość żeby drukarka "odczepiła" się od sprawdzania itp. tej części głowicy? Oczywiście w zamian żeby nie drukowała w kolorze, ale żeby pozostała opcja drukowania czarno białych rysunków. Bo teraz przez ten komunikat drukarka nie drukuje nawet na czarno biało.

    Z góry dziękuję za poświęcony mi czas i Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Jeśli chodzi o wadliwość nowej głowicy-jeszcze na taką nigdy nie trafiłem. Za to wiele razy miałem do czynienia z klientami, którzy sami próbowali swoich sił w wymianie głowicy i polegli. Jeśli nie ma się pewności, ze samemu wszystko dobrze się zrobi to lepiej wezwać serwis autoryzowany. Zawsze w razie problemów z głowicą muszą podjechać i w ramach gwarancji na wymianę sprawdzić co się stało. Nie da się obejść komunikatów i włączyć drukowania tylko w czerni. Jeśli jest problem z głowicą to trzeba go rozwiązać, inaczej nic nie pomoże. Żadne kombinacje i obejścia się jeszcze nie sprawdziły. Wiedział bym o tym. Pozdrawiam.