Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] citroen c5 mk2 2007 - awaria zawieszenia, czujnik położenia kierownicy pompa OK

picior 28 Jan 2020 19:01 1260 6
Texa Poland
  • #1
    picior
    Level 12  
    Auto po przejechaniu 40 km stało 8 godzin. podczas powrotu wyświetliło na ekranie mniej więcej :"awaria zawieszenia prędkość do 90 km/h", trzymał wysokość i można było jechać. Po przyjeździe dał się opuścić ale już nie podniósł się. Lexia ogłosiła" awaria czujnika wysokości tył" , po skasowaniu i przejechaniu paru metrów : " awaria czujnika wysokości przód" po skasowaniu i tego, pozostał na stałe błąd czujnika położenia kierownicy. Lexia pokazuje, w którą stronę kręci się kierownica lecz punt zero jest przy "dobrym" skręcie w prawo. znalazłem w Lexii opcje kalibracja. Po wykonaniu kąt skrętu pokazuje trzydzieści parę tysięcy stopni i na stałe włączył się błąd " awaria systemu hamowania. Auto reaguje na przycisk podnoszenie jedynie komunikatami o podnoszeniu lub opuszczaniu i nic więcej oprócz słyszalnej pracy pompy. W/g jednej z opinii pomogło na parę godzin odłączenie akumulatora. zrobię to dziś w nowy ale już teraz szukam pomocy. Na "alledrogo" są takie czujniki skrętu po 40zł więc to grosze, tylko nie widzę związku awarii tego czujnika z podnoszeniem hydro-zawieszenia
  • Texa Poland
  • #2
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Ostatnio miałem podobny przypadek to samo auto tylko do tego brakowało mu mocy. Okazało się że przewód podciśnienia ten zaraz co jest obok silniczka od klap wirowych jest uszkodzony/pęknięty
    Po wymianie przewodu podciśnienia auto odzyskało moc, błąd kąta skrętu kierownicy i zawieszenia nie pojawił się więcej. Nie wiem jaki ma związek czujnik kąta skrętu z podciśnieniem?😩 Chodzi mi o to że ma żaden związek ale po sprawdzeniu wszystkich podciśnień i wymianie wadliwego przewodu wszystko wróciło do normy, nie drazylem dalej tematu bo auto klienta, przyjechał z objawami zawieszenia,kąt skrętu i brak mocy, po podłączeniu 3 testerów każdy pokazywał to samo, zająłem się najpierw brakiem mocy bo do tamtych błędów brakowało mi już cierpliwości żeby je rozwiązać i po wymianie podciśnienia moc wróciła, 0 bledow. Jak wspomniałem nie miałem czasu na bliższe zbadanie sprawy bo jak tylko poinformowałem że auto gotowe klient był po 15min
  • Texa Poland
  • #3
    picior
    Level 12  
    kolego o jakie klapy wirowe chodzi? mam 2.0 hdi. Dasz dokładne namiary na ten wężyk?
  • #4
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Ja miałem 2.2hdi z tym problemem
    Klapy wirowe w kolektorze ssacym

    Dodano po 3 [minuty]:

    Aaa ty masz plastikowy kolektor?
  • #5
    picior
    Level 12  
    Chyba plastikowy. Auto postało 2 godziny po kalibracji i problem ustał. Tematu nie zamykam bo nie wiadomo co będzie jutro a i podam co teraz lexia mówi na temat kąta skrętu. U mnie ciągle pada, a auto na dworze stoi i w dodatku w kałuży. Alarm uszkodzonego abs/esp często się odzywa i stawiam na ten przeklęty czujnik położenia kierownicy. Jak nastanie wiosna i ciepło czyli pewnie za około miesiąc rozbiorę kierownice i przy okazji poprawię manetki kierunków bo nie odbija.

    ps spróbuję namierzyć ten wężyk

    ciąg dalszy... po kilku kilometrach to samo, awaria zawieszenia z ograniczeniem prędkości, Tym razem nie opuszczęgo w dół dopóki nie znajdę przyczyny.

    dzień następny. Auto opadło na sam dół, lexia: awarie czujników wysokości przod i tył. po skasowaniu nie reaguje na przycisk podnoszenia. Czujnik skrętu kierownicy pokazuje stopień skrętu z błędami tak jak kiedyś,

    co robić, gdzie szukać?


    okazuje sie ze po spuszczeniu ciśnienia lexią brak śladu płynu lds na dnie sitka. na forach piszą, że po maksymalnym opuszczeniu powinno być widać płyn na dnie sitka. Co o tym sądzicie?
  • #6
    picior
    Level 12  
    Sprawa sie wyjaśniła. Dolalem 3.5l LDS i auto wrocilo do życia. Winny był pęknięty wężyk powrotu LDS w lewym siłowniku z przodu. Przy kazdym opuszczeniu auta wypluwał porcje LDS. System wogule nie ostrzega przed niskim poziomem LDS.
  • #7
    picior
    Level 12  
    przy problemach z zawieszeniem hydro i błędach zgłaszanych przez komputer należy sprawdzić poziom LDS. Auto nie informuje o jego niewłaściwym poziomie. Tak było w moim przypadku.