Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Jak sterować ogrzewaniem podłogowym i grzejnikowym w jednym obiegu

Pish 28 Jan 2020 22:45 2682 9
    Pish
    Level 9  
    Cześć,

Zastanawiam się jak sensownie sterować temperaturą ogrzewania podłogowego i grzejnikowego w jednym obiegu. Zaznaczam, że jestem laikiem w tym temacie :| Moją instalację zasila pompa z pieca, gazowego dwufunkcyjnego (Ferroli Domiproject F24D). Do pieca podłączony jest rozdzielacz jak na zdjęciu:

Jak sterować ogrzewaniem podłogowym i grzejnikowym w jednym obiegu

Instalacja obsługuje parter domu w zabudowie szeregowej + łazienkę na piętrze. Pozostałe 3 pomieszczenia na piętrze mają grzejniki. Łączna powierzchnia domu 96m2.

Obecnie jestem na etapie poszukiwań bezpotencjałowego sterownika temperatury, który posiada:
    - Dwa czujniki: powietrza i podłogowy. Podłogowy miałby sprawdzać temperaturę w jednym punkcie podłogi i zabezpieczać przynajmniej częściowo przed przegrzaniem (to mój pomysł - nie jestem pewien, czy spełni swoje zadanie).
    - Wi-fi i możliwość zdalnego sterowania przez aplikację.
    - Może być zarówno bez- jak i przewodowy.

1. Czy możecie polecić jakieś urządzenie, które spełnia powyższe kryteria? Jak do tej pory nie znalazłem - najczęściej brakuje drugiego czujnika.

Deweloper twierdzi, że zwykły sterownik pokojowy powinien wystarczyć, a resztę później trzeba samemu przetestować i "doregulować manualnie" w rozdzielaczu osobno dla każdego pomieszczenia. Z tego co czytałem, generalnie ten cały system nie jest najbardziej optymalny (jeden obieg, pomiar temperatury z jednego pomieszczenia etc.). W takim wypadku:

2. Czy możecie ewentualnie doradzić, czy i jak można taką instalację bardziej efektywnie rozwinąć bez większych ingerencji hydraulicznych/wysokich kosztów (>1500PLN)?