Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus c360 - Jak podłączyć alternator ze zdjęcia do c360

bernijol 31 Sty 2020 18:35 1224 50
  • #31
    bernijol
    Poziom 9  
    Aha. Sprawdze czy zaświeci dotykając do masy. Jeśli nie zaświeci to będzie oznaczać że walnięty kabelek? Albo rezystory. A te rezystory to pewnie gdzieś przy zegarach?
    Tak se pomyślałem że może tu jest wzbudzenie po rozruszniku bo jak sprawdzalem to wydało mi się że ten niebieski od alternatora idzie w wiązce gdzieś do rozrusznika. Bo faktycznie o ile się nie myle przy rozruszniku jest jakiś niebieski, nawet go sprawdzałem multimetrem zamykając obwód przy altku i rozruszniku i nie przewodził. Myślałem że to jego sprawa. Przerwany obwód,a on pewnie idzie gdzieś indziej. Ginie mi w gonszczu kabli w wiązce. Skąd on dochodzi do alternatoraten niebieski? W którym miejscu można się do niego dobrać? Że tak się zapytam. Bo chyba to nie on przy rozrusznik?
  • #32
    ladamaniac
    Poziom 38  
    anchilos napisał:
    ladamaniac napisał:
    Kluczem pneumatycznym można zerwać uzwojenie wirnika, wiem, sprawdzałem ...

    Ciekawe.!
    Objaśnij proszę.

    Dodano po 40 [minuty]:

    ladamaniac napisał:
    Kluczem pneumatycznym można zerwać uzwojenie wirnika, wiem, sprawdzałem ...

    Ciekawe.!
    Objaśnij proszę.
    Czy,Kolega wie, jak wygląda uzwojenie wirnika (twornika) alternatora?

    To jest zwykła "szpulka"

    Jak to zerwać?

    Chyba, że wirnik "przyrdzewiał" do statora.


    Jak sam kolega zauważył jest tam szpulka. Ta szpulka ma dwa końce. Alternator był sprawny, tylko szumiały łożyska. Po wymianie nie ładuje. Sekcja wykazała przerwę w szpulce, dokładne oględziny wzkazały wyrwane przewody z pierścieni ślizgowych. Wiem, że to mało prawdopodobne, ale oba były lekko skręcone, a nie był to mój pierwszy alternator w życiu. Od tej pory zawsze dokręcam koło pasowe normalnym kluczem.
  • #33
    bernijol
    Poziom 9  
    Koledzy 😃uruchomiłem alternator!
    Dzięki waszej pomocy i wskazówek udało się.
    Jest sprawny.
    Zastosowałem sposób zasugerowany przez carrot.
    Alternator poszedł na stół pod akumulator (B+ i masa) IG Do plusa na aku i żarówka pomiędzy plus na aku a L.
    Kręciłem kluczem pneumatycznym i efekt taki że po chwili klucz zaczoł stawać żarówka gasnąć a multimetr pokazywać niewielki prąd ładowania. Niewielki bo klucz nie dał rady krècić jak alt.zaczynał ładować.
    No to chyba raczej jest wszystko ok. Teraz tylko montować do traktora😃.
    Nie obyło się bez drobnych ekscesów bo u mnie te piny IG i L byli w tej wtyczce nie w takiej kolejności jak na załączonym przez was wyżej schemacie.
    Gdy IG podłączałem tak jak na schemacie ładowania nie było. Znalazłem go metodą prób i był na miejscu N ze schematu. Żarówka L też była gdzie indziej. Jak podłączyłem żarówke zgodnie ze schematem to zamiast gasnąć rozpalała się😃. Dobrze że była to duża żarówka od kierunków bo taką tulko miałem, bo by się pewnie spaliła😂. Pod innym pinem zaczeła przygasać wraz z pojawieniem się ładowania. Tak że chyba wszystko jasne.
    Jeszcze raz WIELKIE dzięki za zainteresowanie i pomoc w sprawie.
  • #36
    bernijol
    Poziom 9  
    Koledzy podłączyłem alternator do traktora. Chciałem się jeszcze was dopytać w sprawie.
    Przy traktorze mam dwa akumulatory po 6v
    Jak silnik nie pracuje napięcie na akumulatorach wynosi niecałe 9v jakies 8.8-8.9v pytanie dlaczego nie 12v?
    Akumulatory są słabe to fakt bo muszę podładowywać co jakiś czas prostownikiem. Ale niecałe 9v?
    Jak odpale silnik z tym alternatorem od vectry pokazuje 10v tylko o 1v więcej tak powinno to wyglądać?
    Wszystko podłączyłem jak tezeba. Kontrolka gaśnie jak traktor odpala. Co o tym sądzicie?
  • #37
    hevet2
    Poziom 28  
    bernijol napisał:
    Koledzy podłączyłem alternator do traktora. Chciałem się jeszcze was dopytać w sprawie.
    Przy traktorze mam dwa akumulatory po 6v
    Jak silnik nie pracuje napięcie na akumulatorach wynosi niecałe 9v jakies 8.8-8.9v pytanie dlaczego nie 12v?
    Akumulatory są słabe to fakt bo muszę podładowywać co jakiś czas prostownikiem. Ale niecałe 9v?
    Jak odpale silnik z tym alternatorem od vectry pokazuje 10v tylko o 1v więcej tak powinno to wyglądać?
    Wszystko podłączyłem jak tezeba. Kontrolka gaśnie jak traktor odpala. Co o tym sądzicie?

    Zmień na początek miernik przy 9 V. marne szanse aby ten ciągnik odpalał na tych akumulatorach. Po odpalenia ma być w pobliżu 14,4 v.
  • #38
    bernijol
    Poziom 9  
    hevet2 napisał:
    bernijol napisał:
    Koledzy podłączyłem alternator do traktora. Chciałem się jeszcze was dopytać w sprawie.
    Przy traktorze mam dwa akumulatory po 6v
    Jak silnik nie pracuje napięcie na akumulatorach wynosi niecałe 9v jakies 8.8-8.9v pytanie dlaczego nie 12v?
    Akumulatory są słabe to fakt bo muszę podładowywać co jakiś czas prostownikiem. Ale niecałe 9v?
    Jak odpale silnik z tym alternatorem od vectry pokazuje 10v tylko o 1v więcej tak powinno to wyglądać?
    Wszystko podłączyłem jak tezeba. Kontrolka gaśnie jak traktor odpala. Co o tym sądzicie?

    Zmień na początek miernik przy 9 V. marne szanse aby ten ciągnik odpalał na tych akumulatorach. Po odpalenia ma być w pobliżu 14,4 v.
    No nie wiem czy miernik bo sprawdzałem go przed chwilą akumulator przy quadzie. Nie odpalony prawie 14v 13.87v po odpaleniu prawie 15v to chyba dobrze wskazuje.
    dlaczego tak przy ciągniku pokazuje że akumulatory 2x6v pokazuje niecałe 9v to kuźwa nie mam pojęcia. może faktycznie walnięty miernik ale w quadzie dobrze pokazuje.
  • #39
    hevet2
    Poziom 28  
    No nie do końca dobrze bo prawie 14 V. na zgaszonym to prawie niemożliwe (chyba, że zaraz po zgaszeniu. Normalnie jest około 12v.) Tym bardziej dziwne jego wskazania. Być może masz słaby "styk" przy pomiarach w ciągniku.
  • #40
    bernijol
    Poziom 9  
    No w sumie tak 14v przy aku12v to przesada. pewnie chińskie gó... no walneło, już chyba trzeci multimetr.
    Może pożyczę od kogoś i pomierzę to jeszcze raz zanim zakupie drugi multimetr. A z tym stykiem przy pomiarach to chyba było ok bo kilka razy sprawdzałem, klemy do białego zarysowałem i tak pokazywało niecałe 9v. Przecież to nie realne przy nawet słabych aku. które jednak kręcą silnikiem. Ale nawet na tym oszukanym multimetrze ładowanie pokazuje tyle że jakieś 1v :). Posprawdzam to jeszcze.
  • #44
    bernijol
    Poziom 9  
    Zaraz spale się ze wstydu ale nie miałem pojęcia co to oznacza😨. Już przeglądałem nowe multimetry na all.... fake.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeszcze w domu przed chwilą mierzyłem napiècie w gnieździe a tam 280v prawie😨 ha ha ha. Jak to mój teścio powiada"człowiek całe życie się uczy a i tak głupi umrze"😂😂😂😃
  • #46
    carrot
    Moderator Samochody
    Gdzie mierzyłeś, na klemach akumulatorów ?
    Drugie pytanie, gdzie podłączyłeś S (sense) alternatora ?
  • #47
    bernijol
    Poziom 9  
    Mierzyłem na plusie przy rozruszniku i na masie. Na akumulatorach jak mierze to mi ladowanie pokazuje 7z hakiem volta. Nie wiem dlaczego bo dwa mają po 6v więc powinno być 12v tak?
    S nie podłączyłem. Bo jak w postach wyżej koledzy mi pisali żebym z tym nie kombinował. Ale można go chyba podłączyć pod +gdzieś przy rozruszniku. Co o tym myślisz?
  • #48
    carrot
    Moderator Samochody
    Podłącz po prostu pod śrubę + alternatora.
    Bez podłączonego zacisku S masz trochę za wysokie ładowanie, a nie jest to korzystne zwłaszcza w traktorze, który z reguły pracuje przy wysokich temperaturach powietrza co dodatkowo zwiększa parowanie wody z elektrolitu w akumulatorach