Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Porada w sprawie anteny do skanera

30 Sty 2020 10:50 693 26
  • Poziom 8  
    Szukałem w internecie firm, które wykonują anteny na zamówienie. Potrzebowałbym anteny do skanera (dipol półfalowy, polaryzacja pionowa) na pasmo 150 MHz (kolejowe) do powieszenia na dachu budynku. Wtyk do skanera typu BNC. Nie znam się kompletnie na tych sprawach. Znalazłem w innych tematach tego forum różne schematy, jak taki dipol wykonać na konkretne pasmo, ale niewiele mi to mówi i nie bardzo rozumiem te zagadnienia. Dlatego chciałbym zlecić komuś wykonanie takiej anteny. Dostałem już jedną odpowiedź i prosiłbym osoby, które się na tym znają, czy warto dokonać takiego wyboru:

Mogłaby być to np.
    https://buro.pl/pl/searchquery/810/1/phot/5?url=810
    dookólna
    Lub kierunkowa 3 elementy.

Nie wiem też, czy piszę w odpowiednim temacie, jeśli zły,to prosiłbym o przeniesienie bądź informację, gdzie najlepiej to umieścić.

Może ktoś z tego forum wykonałby też mi taką antenę, wtedy byśmy uzgodnili prywatnie cenę i konkrety. Jeśli ktoś byłby chętny, to proszę o kontakt na sebalorek(malpa)interia.pl

Znalazłem na tym forum również schematy, jak taką antenę wykonać, ale niestety nie dam rady samemu tego zrobić. Pozwolę sobie je załączyć.
  • flexghzflexghz
  • Poziom 8  
    Mógłbym spróbować, ale np. z tych schematów, co przytoczyłem, a które są z różnych tematów tego forum, to w tym moim przypadku lepiej pasuje:

- kabel koncentryczny 50 om czy 75 om?
    - dł. aluminiowego pręta 48 cm czy 47,6 cm?
    - patrzyłem już na Allegro na kable, dostałbym taki już z końcówką BNC do skanera? Czy to trzeba samemu dorobić?
  • Pomocny post
    Moderator
    Dla skanera jest w zasadzie obojętne czy będzie 50 Ω czy 75 Ω.