Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Awaria routera/ Serwer DNS nie odpowiada.

30 Sty 2020 15:13 510 14
  • Poziom 4  
    Witam. Mam problem z routerem wifi. Sytuacja wygląda następująco. Mój router wifi tp link połączony jest z modemem cisco. Sygnał był odbierany przez laptopa w tym samym pokoju i telefon oraz komputer stacjonarny w drugim pokoju. Wszytko zaczęło się kiedy sygnał robił się coraz słabszy w drugim pokoju. Teraz wifi odbiera tylko laptop a reszta urządzeń wykazuje że serwer DNS nie odpowiada. Dioda "LINK" na modemie cisco miga na pomarańczowo a diody na routerze tp link "SYS" "WLAN" i "4" migają na zielono. Dodatkowo nazwa sieci zminila się na domyślną (wcześniej miałem swoją nazwę sieci). Proszę o poradę czy to awaria routera i trzeba wymienić na nowy, czy może da się to jeszcze naprawić by chodziło wszystko normalnie jak przedtem. Awaria routera/ Serwer DNS nie odpowiada. Awaria routera/ Serwer DNS nie odpowiada.
  • MetalworkMetalwork
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Wygląda na to że wrócił do fabryki ( piszesz że zniknęła Twoja nazwa sieci) pewnie pojawiła się nazwa tplink coś tam. Musisz się na niego zalogować po kablu i ustawić dns na sztywno i kto wie co jeszcze Twój isp wymaga.
  • Poziom 4  
    Machetereal napisał:
    Wygląda na to że wrócił do fabryki ( piszesz że zniknęła Twoja nazwa sieci) pewnie pojawiła się nazwa tplink coś tam. Musisz się na niego zalogować po kablu i ustawić dns na sztywno i kto wie co jeszcze Twój isp wymaga.
    jak ustawić ten DNS?
  • MetalworkMetalwork
  • Specjalista Sieci, Internet
    happylunatic napisał:
    Dioda "LINK" na modemie cisco miga na pomarańczowo

    Nic dziwnego - stary router ma port WAN/LAN 100Mb.
    happylunatic napisał:
    jak ustawić ten DNS?

    Skoro router wrócił do fabryki, trzeba na nowo ustanowić połączenie z siecią - dynamiczne IP, dymanic IP, auto IP - wszystko jest w opcjach WAN.
    Potem obydwa sprzęty zrestartować prądowo na 30 sekund.
  • Poziom 4  
    KOCUREK1970 napisał:
    happylunatic napisał:
    Dioda "LINK" na modemie cisco miga na pomarańczowo

    Nic dziwnego - stary router ma port WAN/LAN 100Mb.
    happylunatic napisał:
    jak ustawić ten DNS?

    Skoro router wrócił do fabryki, trzeba na nowo ustanowić połączenie z siecią - dynamiczne IP, dymanic IP, auto IP - wszystko jest w opcjach WAN.
    Potem obydwa sprzęty zrestartować prądowo na 30 sekund.
    właśnie u mnie jest czerwony komunikat "wan is disconnected" i dioda też się nie świeci.
  • Pomocny post
    Specjalista Sieci, Internet
    @happylunatic
    Warto też sprawdzić, czy jest w ogóle komunikacja z modemem - podłącz komputer bezpośrednio pod modem, wyłącz modem z prądu na 30s, podłącz prąd z powrotem i zobacz czy jest połączenie z siecią.
    Jeśli będzie komunikacja, to reset guzikowy TPLinka, podłącz TPLinka z powrotem pod modem, znowu reset prądowy TPLinka i modemu na 30s, poczekaj i zobacz co dostał TPLink i czy jest internet.
  • Poziom 4  
    KOCUREK1970 napisał:
    @happylunatic
    Warto też sprawdzić, czy jest w ogóle komunikacja z modemem - podłącz komputer bezpośrednio pod modem, wyłącz modem z prądu na 30s, podłącz prąd z powrotem i zobacz czy jest połączenie z siecią.
    Jeśli będzie komunikacja, to reset guzikowy TPLinka, podłącz TPLinka z powrotem pod modem, znowu reset prądowy TPLinka i modemu na 30s, poczekaj i zobacz co dostał TPLink i czy jest internet.
    komunikacja jest ale ten DNS nie wiem skąd wziąć czy to jest ten kod 192.168.1.1 to jest jak zaznaczam ethernet kiedy mam podłączony router do komputera a tu na zdjęciu są DNS z TP-Link wifi. Wpisałem te drugie i nie działa. Nie łączy też na laptopie. Nie wiem czy je dobrze wpisalem. Ten dłuższy kod dałem jako pierwszy dns. Awaria routera/ Serwer DNS nie odpowiada. jak to zrobić tak jak kolega napisał "na sztywno"?
  • Pomocny post
    Specjalista Sieci, Internet
    @happylunatic
    Piszesz tak chaotycznie, że nic kompletnie z tego nie rozumiem.
    Podajesz dane z TPLinka kiedy o to nie pytam, chcesz wpisywać gdzieś jakieś DNS choć one w połączeniu do modemu nie są w ogóle do niczego potrzebne...

    Zadałem proste pytanie - czy komputer, bezpośrednio podłączony do modemu daje internet?
  • Poziom 4  
    KOCUREK1970 napisał:
    @happylunatic
    Piszesz tak chaotycznie, że nic kompletnie z tego nie rozumiem.
    Podajesz dane z TPLinka kiedy o to nie pytam, chcesz wpisywać gdzieś jakieś DNS choć one w połączeniu do modemu nie są w ogóle do niczego potrzebne...

    Zadałem proste pytanie - czy komputer, bezpośrednio podłączony do modemu daje internet?
    Przepraszam. Nie, nie daje. W diagnostyce jest napisane że karta sieciowa "ethernet" nie ma poprawnej konfiguracji protokołu IP.

    Dodano po 13 [minuty]:

    KOCUREK1970 napisał:
    @happylunatic
    Warto też sprawdzić, czy jest w ogóle komunikacja z modemem - podłącz komputer bezpośrednio pod modem, wyłącz modem z prądu na 30s, podłącz prąd z powrotem i zobacz czy jest połączenie z siecią.
    Jeśli będzie komunikacja, to reset guzikowy TPLinka, podłącz TPLinka z powrotem pod modem, znowu reset prądowy TPLinka i modemu na 30s, poczekaj i zobacz co dostał TPLink i czy jest internet.
    jednak internet był kiedy komputer był podłączony do modemu. Zrobiłem też tak, jak jest tu opisane i nie ma internetu z powodu właśnie tego dns. Diagnostyka pisze że serwer DNS nie odpowiada
  • Specjalista Sieci, Internet
    @happylunatic
    Pokaż zakładkę WAN z tego TPLinka.
    Do jakiego portu w TPLinku masz podpięty przewód z modemu?
  • Poziom 4  
    KOCUREK1970 napisał:
    @happylunatic
    Pokaż zakładkę WAN z tego TPLinka.
    Do jakiego portu w TPLinku masz podpięty przewód z modemu?
    do wan kiedy wchodzę w panel, a tak normalnie to mam zawsze w porcie nr 1 Awaria routera/ Serwer DNS nie odpowiada.
  • Pomocny post
    Specjalista Sieci, Internet
    happylunatic napisał:
    do wan kiedy wchodzę w panel, a tak normalnie to mam zawsze w porcie nr 1

    Zawsze tylko i wyłącznie w porcie WAN musi być podpięty modem.

    Ustawienia WAN prawidłowe - teraz wyłącz i modem i router jednocześnie na minimum 30s, poczekaj te minimum 30s, podłącz prąd ponownie do obu urządzeń i poczekaj koło 5 minut. Pokaż zakładkę WAN ponownie.
  • Poziom 4  
    KOCUREK1970 napisał:
    happylunatic napisał:
    do wan kiedy wchodzę w panel, a tak normalnie to mam zawsze w porcie nr 1

    Zawsze tylko i wyłącznie w porcie WAN musi być podpięty modem.

    Ustawienia WAN prawidłowe - teraz wyłącz i modem i router jednocześnie na minimum 30s, poczekaj te minimum 30s, podłącz prąd ponownie do obu urządzeń i poczekaj koło 5 minut. Pokaż zakładkę WAN ponownie.
    teraz działa prawidłowo Awaria routera/ Serwer DNS nie odpowiada.
  • Specjalista Sieci, Internet
    happylunatic napisał:
    teraz działa prawidłowo

    Czyli wszystko jest teraz ok?
    Internet działa, nie ma problemów z DNS?

    A prosząc o ponowne pokazanie zakładki WAN, nie chodziło mi o starą fotkę a o pokazanie co teraz aktualnie ta zakładka pokazuje po nawiązaniu (lub nie) nowego połączenia - ale jak działa to już nie musisz tego pokazywać.
  • Poziom 4  
    KOCUREK1970 napisał:
    happylunatic napisał:
    teraz działa prawidłowo

    Czyli wszystko jest teraz ok?
    Internet działa, nie ma problemów z DNS?

    A prosząc o ponowne pokazanie zakładki WAN, nie chodziło mi o starą fotkę a o pokazanie co teraz aktualnie ta zakładka pokazuje po nawiązaniu (lub nie) nowego połączenia - ale jak działa to już nie musisz tego pokazywać.
    tak działa wszystko. Dziękuję bardzo za pomoc. :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Resety urządzeń podziałały