Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Deutz F6L912 - schemat smarowania silnika

30 Jan 2020 16:04 531 10
  • Level 19  
    witam , diagnozuje silnik f6l912 , problem jest w braku smarowania w głowicy 2 , i bardzo słabo smaruje głowicę 1 i 3 ,laski popychaczy drożne , zdemontowałem też wałek rozrządu , popychacze lasek też drożne

    nie mogę znaleźć schematu rozprowadzania oleju w tym silniku ale wydaje mi sie ze kolejność jest taka
    1- kanałem przy filtrze oleju
    2- do panewki głównej
    3- z panewki głównej do wałka rozrzadu
    4- z wałka kanałem na popychacz laski

    jeśli tak jest to brak smarowania głowicy można by wytłumaczyć wytartą panewką główną gdzieś na czopie pomiedzy 2 cyl
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 12  
    schemat smarowania jet taki jak napisałes sprawdz zawor przy obudowie kola zamachowego na wysokosci walka rozrzadu swego czasu zajmowalem sie silnikiem v8
  • Level 19  
    silnik jest w rozściełaczu do asfaltu , wiec zeby cokolwiek sprawdzić poniżej cylindrów będę musiał go wyjmować , nie bardzo widzę o jaki zawór Ci chodzi , on jest gdzieś po stronie filtra oleju ?
  • Level 12  
    jak dobrze pamietam to po lewej stronie silnika naciecie na srubie pod srubokret, a jakie miał cisnienie oleju silnik
  • Level 19  
    ogólnie to maszyna kupiona z niemiec , nie pracowała na jeden cylinder własnie ten 2 , pokrzywione zawory były , przytarty tłok , silnik napewno był już kiedyś robiony , brakowało paru osłon od chłodzenia wiec stwierdziłem ze to było przyczyną awari , zrobiłem ten cylinder , przepracowała cały sezon , ciśnienia nie mierzyłem bo nawet przy nagrzanym silniku kontrolka ciśnienia gasła dość szybko

    zagadką było dla mnie czemu połowa głowic niema smarowania , ale skoro system smarowania rozdziela sie już od głównych panewek to chyba już niema co liczyć na inną przyczynę tylko wyjmować silnik ,
  • Level 43  
    zbinek64 wrote:
    schemat smarowania jet taki jak napisałes sprawdz zawor przy obudowie kola zamachowego na wysokosci walka rozrzadu swego czasu zajmowalem sie silnikiem v8

    Pokaż palcem, czegoś czego nie ma w tym silniku w tym miejscu.
    Autorze silnik do wyjęcia masz przesunięte panewki walka rozrządu. A schemat smarowania jest troskę inny. Ale to akurat bez znaczenia. Koło na walki rozrząd też może być przesunięte.
  • Level 19  
    tak , żadnego zaworka niema , smarowanie nie przechodzi przez panewki a po prostu rozdziela sie w dół na panewki w górę do natrysków i na wprost do wałka.
    Silnik w większości rozkręciłem , w ramie został blok z miską i wał , ale tak jak mówisz do wyjęcia , nie znalazłem po drodze nic co powodowało by brak smarowania głowicy 2 , i znikome smarowanie głowicy 1 i 3

    Wyjmując wałek rozrządu , też byłem niemal pewny ze będą powycierane w bloku jego panewki , a że nie miałem wcześniej do czynienia z tymi silnikami , trochę sie zdziwiłem że wałek ma tylko jedną panewkę przy kole zębatym , na pozostałych czopach łożyskowany jest bez panewek , na czopach wałka nie widać było śladów zużycia , choć nie mogę wykluczyć bloku , od strony cylindrów nie byłem w stanie sprawdzić średnicy i owalizacji

    Brałem też pod uwagę luz wzdłużny lub przesunięcie wałka , ale jeszcze gdy był w silniku widać było na czopach ze jest ustawiony poprawnie , sprężyna kasująca luz też była ok i na swoim miejscu
  • Level 43  
    Tak 913 ma panewki w późnej serii w 912 nie było. Wykręć zaślepki z przodu i z tyłu silnika i obejrzyj kanału olejowe. Jak masz rozebrany to widzisz że szklanki teraz są drążone do połowy i to przez nie olej idzie do góry. Następnie laski popychaczy i śruby regulacyjne dźwigienek zawodowych też są drążone jak i dźwigienki zaworowe. Same dźwigienki też mają wymienne panewki.
  • Level 19  
    problem doczekał sie rozwiązania , rozściełacz kupiony z Niemczech , miał silnik z wałem po 2 szlifie ,przełożonym najprawdopodobniej z ciągnika rolniczego , napęd rozściełacza jest hydrauliczny a na obudowie koła zamachowego wyskrobałem chyba większość okładzin sprzęgła ciernego
    główną przyczyna problemu były wykończone panewki główne , i bardzo słabe korbowodowe , a przyczyniło sie do tego , to ze został obcięty smok pompy oleju , i goła rurka kończyła sie na 6cm od dna miski
    także "Helmut" też potrafi
  • Level 43  
    Wał to wał. Koło zamachowe to część wymienna. Do tego dla sprzęgła i napędu pompy hydraulicznej, jest inne. Okładzina sprzęgła też się nie przykleji do koła. Guma że sprzęgła nie hydrałliki tak.
    I nie Helmut tylko jakiś Yusuf, Eymen czy Hamza
  • Level 19  
    Tak koło zamachowe jest częścią wymienną , ale tu była centymetrowa warstwa z okładzin sprzęgłowych na dzwonie wokół koła zamachowego , nawet nikt nie pomyślał żeby to wyczyścić przy przekładce silnika , a "wisienką na torcie" jest ucięcie smoka pompy oleju 6cm nad dnem miski , tutaj niestety brakuje mi stereotypowych nazwisk specjalisty który mógł by wpaść na ten cudowny pomysł

    Ten silnik który remontuje , to chyba "studium najgorszej naprawy przy braku jakiejkolwiek wiedzy z zakresu mechaniki" , od latającego luzem korka śruby głowicy , przez spływ oleju turbiny z przewodu pcv , po ucięty smok pompy oleju , kończąc na zakręconym na stale korku spustowym oleju w misce , a wiec od czasu pierwszego szlifu w tym silniku olej nie był wymieniany nigdy