Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Deutz F6L912 - schemat smarowania silnika

30 Sty 2020 16:04 309 10
  • Poziom 19  
    witam , diagnozuje silnik f6l912 , problem jest w braku smarowania w głowicy 2 , i bardzo słabo smaruje głowicę 1 i 3 ,laski popychaczy drożne , zdemontowałem też wałek rozrządu , popychacze lasek też drożne

    nie mogę znaleźć schematu rozprowadzania oleju w tym silniku ale wydaje mi sie ze kolejność jest taka
    1- kanałem przy filtrze oleju
    2- do panewki głównej
    3- z panewki głównej do wałka rozrzadu
    4- z wałka kanałem na popychacz laski

    jeśli tak jest to brak smarowania głowicy można by wytłumaczyć wytartą panewką główną gdzieś na czopie pomiedzy 2 cyl
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 11  
    schemat smarowania jet taki jak napisałes sprawdz zawor przy obudowie kola zamachowego na wysokosci walka rozrzadu swego czasu zajmowalem sie silnikiem v8
  • Poziom 19  
    silnik jest w rozściełaczu do asfaltu , wiec zeby cokolwiek sprawdzić poniżej cylindrów będę musiał go wyjmować , nie bardzo widzę o jaki zawór Ci chodzi , on jest gdzieś po stronie filtra oleju ?
  • Poziom 11  
    jak dobrze pamietam to po lewej stronie silnika naciecie na srubie pod srubokret, a jakie miał cisnienie oleju silnik
  • Poziom 19  
    ogólnie to maszyna kupiona z niemiec , nie pracowała na jeden cylinder własnie ten 2 , pokrzywione zawory były , przytarty tłok , silnik napewno był już kiedyś robiony , brakowało paru osłon od chłodzenia wiec stwierdziłem ze to było przyczyną awari , zrobiłem ten cylinder , przepracowała cały sezon , ciśnienia nie mierzyłem bo nawet przy nagrzanym silniku kontrolka ciśnienia gasła dość szybko

    zagadką było dla mnie czemu połowa głowic niema smarowania , ale skoro system smarowania rozdziela sie już od głównych panewek to chyba już niema co liczyć na inną przyczynę tylko wyjmować silnik ,
  • Poziom 43  
    zbinek64 napisał:
    schemat smarowania jet taki jak napisałes sprawdz zawor przy obudowie kola zamachowego na wysokosci walka rozrzadu swego czasu zajmowalem sie silnikiem v8

    Pokaż palcem, czegoś czego nie ma w tym silniku w tym miejscu.
    Autorze silnik do wyjęcia masz przesunięte panewki walka rozrządu. A schemat smarowania jest troskę inny. Ale to akurat bez znaczenia. Koło na walki rozrząd też może być przesunięte.
  • Poziom 19  
    tak , żadnego zaworka niema , smarowanie nie przechodzi przez panewki a po prostu rozdziela sie w dół na panewki w górę do natrysków i na wprost do wałka.
    Silnik w większości rozkręciłem , w ramie został blok z miską i wał , ale tak jak mówisz do wyjęcia , nie znalazłem po drodze nic co powodowało by brak smarowania głowicy 2 , i znikome smarowanie głowicy 1 i 3

    Wyjmując wałek rozrządu , też byłem niemal pewny ze będą powycierane w bloku jego panewki , a że nie miałem wcześniej do czynienia z tymi silnikami , trochę sie zdziwiłem że wałek ma tylko jedną panewkę przy kole zębatym , na pozostałych czopach łożyskowany jest bez panewek , na czopach wałka nie widać było śladów zużycia , choć nie mogę wykluczyć bloku , od strony cylindrów nie byłem w stanie sprawdzić średnicy i owalizacji

    Brałem też pod uwagę luz wzdłużny lub przesunięcie wałka , ale jeszcze gdy był w silniku widać było na czopach ze jest ustawiony poprawnie , sprężyna kasująca luz też była ok i na swoim miejscu
  • Poziom 43  
    Tak 913 ma panewki w późnej serii w 912 nie było. Wykręć zaślepki z przodu i z tyłu silnika i obejrzyj kanału olejowe. Jak masz rozebrany to widzisz że szklanki teraz są drążone do połowy i to przez nie olej idzie do góry. Następnie laski popychaczy i śruby regulacyjne dźwigienek zawodowych też są drążone jak i dźwigienki zaworowe. Same dźwigienki też mają wymienne panewki.
  • Poziom 19  
    problem doczekał sie rozwiązania , rozściełacz kupiony z Niemczech , miał silnik z wałem po 2 szlifie ,przełożonym najprawdopodobniej z ciągnika rolniczego , napęd rozściełacza jest hydrauliczny a na obudowie koła zamachowego wyskrobałem chyba większość okładzin sprzęgła ciernego
    główną przyczyna problemu były wykończone panewki główne , i bardzo słabe korbowodowe , a przyczyniło sie do tego , to ze został obcięty smok pompy oleju , i goła rurka kończyła sie na 6cm od dna miski
    także "Helmut" też potrafi
  • Poziom 43  
    Wał to wał. Koło zamachowe to część wymienna. Do tego dla sprzęgła i napędu pompy hydraulicznej, jest inne. Okładzina sprzęgła też się nie przykleji do koła. Guma że sprzęgła nie hydrałliki tak.
    I nie Helmut tylko jakiś Yusuf, Eymen czy Hamza
  • Poziom 19  
    Tak koło zamachowe jest częścią wymienną , ale tu była centymetrowa warstwa z okładzin sprzęgłowych na dzwonie wokół koła zamachowego , nawet nikt nie pomyślał żeby to wyczyścić przy przekładce silnika , a "wisienką na torcie" jest ucięcie smoka pompy oleju 6cm nad dnem miski , tutaj niestety brakuje mi stereotypowych nazwisk specjalisty który mógł by wpaść na ten cudowny pomysł

    Ten silnik który remontuje , to chyba "studium najgorszej naprawy przy braku jakiejkolwiek wiedzy z zakresu mechaniki" , od latającego luzem korka śruby głowicy , przez spływ oleju turbiny z przewodu pcv , po ucięty smok pompy oleju , kończąc na zakręconym na stale korku spustowym oleju w misce , a wiec od czasu pierwszego szlifu w tym silniku olej nie był wymieniany nigdy