Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford mondeo 2.0 tdci 115 km - Problem z odpaleniem

Forddd 30 Jan 2020 16:41 1260 10
  • #1
    Forddd
    Level 4  
    Witam podczas jazdy zapaliła się spirala dodałem gazu zaczol szarpać klekotac i zgasł po ciężkich próbach zapali i jechałem kawałek zgasł już nie zapalił na kompie pokazało za wysokie ciśnienie w układzie paliwoym gdzie szukać rozwiązania??
  • #3
    Forddd
    Level 4  
    robokop wrote:
    A chociażby w zaworze regulacyjnym, czy samym czujniku ciśnienia.
    czujnik ciśnienia to ten przy pompie ?
  • #4
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Forddd wrote:
    na kompie pokazało za wysokie ciśnienie w układzie paliwowym gdzie szukać rozwiązania??
    Zakładam, że to Mk3 jest?
    Kontrolka świec świeci się stale po włączeniu stacyjki? Jaki błąd czyta lub jakie ciśnienie jest na listwie podczas kręcenia? Powinno być 350 barów +/-50 barów. Jeżeli tolerancja jest przekroczona - to nie zapali.
    Czujnik ciśnienia jest na listwie, w pompie jest zawór regulacyjny ciśnienia IMV.
  • #5
    Forddd
    Level 4  
    Kontrolka się nie swieci bledu czujnika nie ma żadnego to jest mk3 myślisz że mogły paść wtryski lub pompa ?
  • #6
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Skoro zapaliła się kontrolka świec podczas pracy silnika, musiały być jakieś błędy zapisane - jakie konkretnie?
    Sprawdź co się dzieje podczas kręcenia rozrusznikiem - jakie jest ciśnienie na listwie. Jeżeli jest nieprawidłowe - można podejrzewać awarię zaworu regulacyjnego IMV w pompie, kosztuje kilkaset zł i wymiana jest prosta. Jeżeli to by nie pomogło, to dopiero wtedy można podejrzewać samą pompę - tu zaczynają się schody i koszty. Z drugiej strony to może być błahostka, np uszkodzony przewód paliwowy zasysający powietrze do układu, może być uszkodzona (przetarta) wiązka elektryczna...

    Wtryskiwacze nagle wszystkie nie padną, zwykle zaczyna się od jednego i objawy wpierw pojawiają się na wolnych obrotach. Chyba że zatankowałeś jakiś zajzajer - czyli olej opałowy odbarwiany zazwyczaj kwasem siarkowym.

    Jest jeszcze jedna możliwość - awaria czujnika położenia wałka rozrządu. W układzie Delphi tdci jego błąd nie jest zapisywany w pamięci PCM (to wyjątek w tym systemie), pokazywany jest tylko wtedy, gdy czujnik aktualnie jest uszkodzony. Ale problem w tym, że często jego stan jest chwiejny (to struktura półprzewodnikowa).

    Ale wpierw - jak już pisałem - trzeba wiedzieć jakie konkretnie błędy pojawiły się w pamięci PCM. I czy podczas kręcenia nie ma błędu czujnika wałka rozrządu. Z fusów nie ma co wróżyć.
  • #7
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Forddd wrote:
    chce zapalić blad p2299 z niski ciśnienie w układzie i o co kaman teraz
    Ten błąd to błąd sugerujący działanie jednoczesne czujników hamulca i przyspieszenia - jeżeli dobrze to tłumaczę, bo nie spotkałem się w praktyce z tym błędem. Nie chcę tu się jednoznacznie wypowiadać...
    Sprawdź wiązki i wtyki przy pedałach, czystość gniazd.

    Jeżeli błąd się nie powtórzy, to spróbuj odpalić auto przy pomocy plaku lub płynu do czyszczenia hamulców.
    Ale z sensem - tylko w dwie osoby, jedna wpierw kręci rozrusznikiem, dopiero wtedy druga wtryskuje plak do rury wlotowej za filtrem (nie do filtra) małymi ale częstymi dawkami. Wtryśnięcie wpierw dużej dawki samostartu (plaku) do dolotu, a dopiero później kręcenie rozrusznikiem to prosta droga do rozwalenia rozrządu. Jak już złapie obroty na plaku to trzeba go podtrzymywać plakiem na obrotach nie większych jak 2.000, Czasami od razu zacznie sam pracować, czasami trzeba go trzymać na plaku z pół minuty. Zwykle po odpaleniu silnik podczas samodzielnej pracy skacze w komorze jakby chciał wyskoczyć, trzeba wpierw go potrzymać na wolnych obrotach ze 20 minut, potem na spokojną jazdę, czasami całkowicie poprawnie będzie chodził dopiero po kilkudziesięciu kilometrach - w ramach samoadaptacji PCM wprowadzi korekty.
    Kody wtryskiwaczy wpisałeś?
  • #8
    Forddd
    Level 4  
    [quote="wojciechjanusz"]
    Forddd wrote:
    chce zapalić blad p2299 z niski ciśnienie w układzie i o co kaman teraz
    Ten błąd to błąd sugerujący działanie jednoczesne czujników hamulca i przyspieszenia - jeżeli dobrze to tłumaczę, bo nie spotkałem się w praktyce z tym błędem. Nie chcę tu się jednoznacznie wypowiadać...
    Sprawdź wiązki i wtyki przy pedałach, czystość gniazd.

    Jeżeli błąd się nie powtórzy, to spróbuj odpalić auto przy pomocy plaku lub płynu do czyszczenia hamulców.
    Ale z sensem - tylko w dwie osoby, jedna wpierw kręci rozrusznikiem, dopiero wtedy druga wtryskuje plak do rury wlotowej za filtrem (nie do filtra) małymi ale częstymi dawkami. Wtryśnięcie wpierw dużej dawki samostartu (plaku) do dolotu, a dopiero później kręcenie rozrusznikiem to prosta droga do rozwalenia rozrządu. Jak już złapie obroty na plaku to trzeba go podtrzymywać plakiem na obrotach nie większych jak 2.000, Czasami od razu zacznie sam pracować, czasami trzeba go trzymać na plaku z pół minuty. Zwykle po odpaleniu silnik podczas samodzielnej pracy skacze w komorze jakby chciał wyskoczyć, trzeba wpierw go potrzymać na wolnych obrotach ze 20 minut, potem na spokojną jazdę, czasami całkowicie poprawnie będzie chodził dopiero po kilkudziesięciu kilometrach - w ramach samoadaptacji PCM wprowadzi korekty.
    Kody wtryskiwaczy wpisałeś?[/quote
    Tak również robiłem palilem na planu zapali i automatycznie jak odpuszczę plaka gaśnie kody wtryskow wpisałem i Ciągle ten sam błąd za niskie ciśnienie w układzie paliwowy

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tak również robiłem na plaku zapali odpuszczę plaka gaśnie kody wtryskow wpisałem i Ciągle ten sam błąd za niskie ciśnienie w układzie paliwowy

    Dodano po 1 [godziny]:

    [quote="Forddd"][quote="wojciechjanusz"]
    Forddd wrote:
    chce zapalić blad p2299 z niski ciśnienie w układzie i o co kaman teraz
    Ten błąd to błąd sugerujący działanie jednoczesne czujników hamulca i przyspieszenia - jeżeli dobrze to tłumaczę, bo nie spotkałem się w praktyce z tym błędem. Nie chcę tu się jednoznacznie wypowiadać...
    Sprawdź wiązki i wtyki przy pedałach, czystość gniazd.

    Jeżeli błąd się nie powtórzy, to spróbuj odpalić auto przy pomocy plaku lub płynu do czyszczenia hamulców.
    Ale z sensem - tylko w dwie osoby, jedna wpierw kręci rozrusznikiem, dopiero wtedy druga wtryskuje plak do rury wlotowej za filtrem (nie do filtra) małymi ale częstymi dawkami. Wtryśnięcie wpierw dużej dawki samostartu (plaku) do dolotu, a dopiero później kręcenie rozrusznikiem to prosta droga do rozwalenia rozrządu. Jak już złapie obroty na plaku to trzeba go podtrzymywać plakiem na obrotach nie większych jak 2.000, Czasami od razu zacznie sam pracować, czasami trzeba go trzymać na plaku z pół minuty. Zwykle po odpaleniu silnik podczas samodzielnej pracy skacze w komorze jakby chciał wyskoczyć, trzeba wpierw go potrzymać na wolnych obrotach ze 20 minut, potem na spokojną jazdę, czasami całkowicie poprawnie będzie chodził dopiero po kilkudziesięciu kilometrach - w ramach samoadaptacji PCM wprowadzi korekty.
    Kody wtryskiwaczy wpisałeś?[/quote
    Tak również robiłem palilem na planu zapali i automatycznie jak odpuszczę plaka gaśnie kody wtryskow wpisałem i Ciągle ten sam błąd za niskie ciśnienie w układzie paliwowy

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tak również robiłem na plaku zapali odpuszczę plaka gaśnie kody wtryskow wpisałem i Ciągle ten sam błąd za niskie ciśnienie w układzie paliwowy A błąd źle napisałem wyskakuje p2291
  • #9
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Znając życie zmieniałeś pompę i wtryski kupione na wiarę gdzieś w sieci, że regenerowany i sprawne. Tak myślę, bo ceny w autoryzowanych warsztatach są dwa razy wyższe niż te na Allegro. Regeneracja pompy w dobrym warsztacie to koszt 1.800-2.500, wtryskiwacza ok.500 zł. Czyli prawidłowa naprawa układu wtryskowego przekracza wartość auta...
    Z takiego warsztatu dostajesz wydruk testów pompy na czterech stronach A4, test przed naprawą i po naprawie, z numerem pompy, datą i godziną testów we wszystkich stanach pracy pompy. I wiesz co masz. A pompa kupiona w sieci - owszem - ładnie wygląda, ale czy jest zregenerowana na oryginalnych częściach i prawidłowo skontrolowana - to wątpię. Podobnie jest z wtryskiwaczami - pchają do nich jakieś nieoryginalne części z Włoch, Chin lub Turcji albo po prostu myją stare w myjce - i to ma regeneracja. Ile to już razy ja widziałem takie rzeczy...

    Teraz są trzy możliwości:
    - niesprawne wtryski z olbrzymimi przelewami (najbardziej prawdopodobne),
    - niesprawna pompa,
    - uszkodzony zawór IMV w pompie (najmniej prawdopodobne).

    Jest sporo innych możliwości związanych z blokowaniem przepływu paliwa do pompy, no ale grzebane było w pompie i w tryskach, więc tu trzeba szukać przyczyny.

    Spróbuj może sprawdzić przelewy podczas kręcenia rozrusznikiem lub podczas pracy na plaku. Nie chodzi tu o konkretne wartości (bo nie mają one znaczenia przy takim sprawdzaniu), ale o ich szacunkową ocenę: czy są wyrównane na wszystkich wtryskiwaczach i czy nie są po prostu olbrzymie.
    Od tego bym zaczął. Jeżeli wtryski nie byłyby podejrzane - zacząłbym dopiero wtedy myśleć o pompie.
  • #10
    Forddd
    Level 4  
    wojciechjanusz wrote:
    Znając życie zmieniałeś pompę i wtryski kupione na wiarę gdzieś w sieci, że regenerowany i sprawne. Tak myślę, bo ceny w autoryzowanych warsztatach są dwa razy wyższe niż te na Allegro. Regeneracja pompy w dobrym warsztacie to koszt 1.800-2.500, wtryskiwacza ok.500 zł. Czyli prawidłowa naprawa układu wtryskowego przekracza wartość auta...
    Z takiego warsztatu dostajesz wydruk testów pompy na czterech stronach A4, test przed naprawą i po naprawie, z numerem pompy, datą i godziną testów we wszystkich stanach pracy pompy. I wiesz co masz. A pompa kupiona w sieci - owszem - ładnie wygląda, ale czy jest zregenerowana na oryginalnych częściach i prawidłowo skontrolowana - to wątpię. Podobnie jest z wtryskiwaczami - pchają do nich jakieś nieoryginalne części z Włoch, Chin lub Turcji albo po prostu myją stare w myjce - i to ma regeneracja. Ile to już razy ja widziałem takie rzeczy...

    Teraz są trzy możliwości:
    - niesprawne wtryski z olbrzymimi przelewami (najbardziej prawdopodobne),
    - niesprawna pompa,
    - uszkodzony zawór IMV w pompie (najmniej prawdopodobne).

    Jest sporo innych możliwości związanych z blokowaniem przepływu paliwa do pompy, no ale grzebane było w pompie i w tryskach, więc tu trzeba szukać przyczyny.

    Spróbuj może sprawdzić przelewy podczas kręcenia rozrusznikiem lub podczas pracy na plaku. Nie chodzi tu o konkretne wartości (bo nie mają one znaczenia przy takim sprawdzaniu), ale o ich szacunkową ocenę: czy są wyrównane na wszystkich wtryskiwaczach i czy nie są po prostu olbrzymie.
    Od tego bym zaczął. Jeżeli wtryski nie byłyby podejrzane - zacząłbym dopiero wtedy myśleć o pompie.


    A powiec mi jesl8 pompą nie zgadzała się z moimi nr to ma jakieś znaczenie ? A widzę że jesteś w temacie można by było nr tel na priv
  • #11
    wojciechjanusz
    Level 27  
    W tym linku masz podane numery pomp Delphi CR do Mondeo Mk3. Oznaczone na rysunku numerem 1 i 1A.
    Generalnie są wszystkie zamienne, jedne mają zwykłe styki, inne złocone, lub inne czujniki.
    http://www.catcar.info/ford/?lang=en&l=bWFya2...DMDAyMzgxMzExfHxmMTI9PTE0NzYwNDY0KzI3Mg%3D%3D

    Ja już jestem na emeryturze i nie zajmuję się zawodowo naprawami, jeżeli masz jakieś pytania to może na priv?