Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nagrzewnica olejowa Master BV77E dymi i nie startuje. Podstawy sprawdzone

30 Sty 2020 21:19 285 6
  • Poziom 9  
    Witam.
    Ciężki orzech mam do zgryzienia i proszę o pomoc.
    Zbadałem już forum i podobne problemy i brak jakichkolwiek zmian.
    Do rzeczy, dostałem do naprawy nagrzewnicę olejową Master BV77E. Problem że nie może wystartować. Po podłączeniu do zasilania automatycznie włącza się wentylator i po około 10 sekundach widać że próbuje wytworzyć płomień (wydaje się mały i nieregularny), po następnych 3 sek włącza się czerwone światełko, płomień znika i z komina wylatuje masa dymu, wentylator dalej pracuje by po 10-15 sek też się wyłączyć i po 30 sek przerwy nieregularnie się załączać a to na 0,5 sek a to na 5 itp.
    Po kilku próbach resetowania w rynience pojawia się strumyk ropy.
    Rzeczy które zrobiłem i nie dały najmniejszych zmian:
    1. Wymiana dyszy na nową i oryginalną.
    2. Sprawdzenie fotorezystora (po oświetleniu latarką LED to rezystancja zmienia się o jakieś 2.5 ohma)
    3. Rozkręcenie układu paliwowego i przedmuchanie
    4. Rozkręcenie pompki paliwa i przedmuchanie, przemycie zmywaczem do tarcz hamulcowych (śruby po bokach pompki wszystkie skręcone mocno, nawet ta z oringiem)
    5. Zapłon wygląda na iskrowy, druty przeczyszczone i sprawdziłem różne rozstawy.
    6. Wszystkie styki przeczyszczone
    Pozbawiona jest filtra przy wlewie i pewnie dość dużo syfu tam jest ale po czyszczeniu nic. Chodziła zawsze na oleju napędowym.

    Bardzo proszę o pomoc, ponieważ pewnym ubogim sąsiadom zalało cały dom i trzeba jak najszybciej ogrzać i wysuszyć a to co mi się udało załatwić by pomóc to ta uszkodzona nagrzewnica.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Do prawidłowej pracy nagrzewnicy olejowej muszą być spełnione następujące warunki:
    - ciśnienie na pompie paliwa - BV 77E wynosi 12 bar,
    - sprawny sterownik,
    - odpowiednia sprawna dysza 0,40 gal/h 80 S,
    - sprawny fotorezystor,
    - sprawny układ WN - przeskok iskry na elektrodach,
    Moim zdaniem należy sprawdzić ciśnienie na pompie -z boku pompy jest wejście, gdzie można podłączyć manometr, patrząc na pompę paliwa od przodu jest śruba do regulacji ciśnienia. Bez manometru (na oko) można kręcić śrubą( lewy dolny róg) zgodnie ze wskazówkami zegara - ciśnienie rośnie.
    Jeżeli nie będzie odpowiedniego ciśnienia paliwa nagrzewnica będzie zachowywała tak jak w opisie.
    Pozostałe układy wyglądają na sprawne.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Wykręć rurkę od pompy do palnika. 1 Wymontuj z obudowy dmuchawy palnik. 2 rozkręć palnik dostając się do dyszy.3 przedmuchaj dokładnie filterek wkręcany w palnik 4 Sprawdz i przedmuchaj dysze palnika. Przyczyną może być również fotoopornik który nie widzi płomienia.Jak dmuchawa chodziła na oleju napędowym może wymaga korekty składu mieszanki powietrze olej grzewczy wówczas na obudowie palnika jest obejma zakończona śrubą na klucz imbusowy ,poluzować i przesuwać po obudowie palnika w trakcie regulacji.I teraz uwaga.Od góry gdzie jest na króciec nakręcana rurka wysokiego ciśnienia wykręcić ww rurkę oraz wykręcić pionowy króciec z pompy a to dlatego że wykręcając ten króciec widzimy w pompie filterek dokładnego oczyszczania paliwa który należy wyjąć i przedmuchać.Dokonując prób z uruchomieniem nagrzewnicy należy zawsze zamknąć nagrzewnicę górną pokrywą.Gdy nie zamkniemy obudowy przy otwartej obudowie nie ma właściwego składu mieszanki gdyż jest słaby dostęp powietrza z dmuchającego wentylatora.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Spróbuj podmień fotorezystor jak nie pracuje nagrzewnica to opór fotoopornika jest stosunkowo duży natomiast jak patrzy na płomień to jego wartość znacznie maleje.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Pojawienie się oleju w obudowie dmuchawy po kilkakrotnym uruchamianiu może sugerować na przytkaną dyszę palnika.Zadaj sobie trud i jeszcze ją wykręć.Samo przedmuchanie noże dać mierny wynik zawsze czyściłem cienkim drucikiem miedzianym żeby nie rozkalibrować otworu dyszy.
  • Poziom 9  
    Dziękuję za odpowiedzi, ponownie wymieniłem paliwo, przeczyściłem pompe i nagrzewnica zaczyna normalnie pracować ale grzeje słabo i całe słoneczko się nie rozświetla tylko swieci delikatnie na czerwono przy dole rury. Pompa ta jest starego typu i nie posiada tej srobki do regulacji ( chyba) posiada za to jedną śrubę z oringiem i dwie zwykłe. Mam wrażenie ze najlepiej " pracuje" gdy wszystko jest na maksa skręcone
  • Poziom 35  
    Widzę że kolega robi postępy. Diagnoza.Pompa ma za małą wydajność Szukaj na pompie wkręta z łbem imbusowym którym ustawia się dawkę paliwa.
  • Poziom 9  
    Nagrzewnica działa. Uważam że pomogło:
    1/ wymiana dyszy,
    2/ czyszczenie układu paliwowego,
    3/ wymiana czujnika chłodzenia ( te dziwne załanczania ustały),
    4/ ustawienie dopływu powietrza,
    5/ wstawienie 2 filtrów paliwa, pierwszy przy wlewie i dokładniejszy pomiedzy bakiem a pompą.

    Problem mam z regulacją dawki paliwa bo nagrzewnica nie ma kopa jakiego miała , pompa posiada 3 śruby imbusowe.
    Dwie naprzeciwko siebie bez jakichkolwiek uszczelek i ich odkrecanie czy dokręcanie nie wpływa na pracę.
    Trzecia posiada pod łbem oring i generalnie nie ma roznicy przy majstrowaniu z nią poza tym jak ją sporo wykręce to sprzęt wyrzuca błąd. Gdzieś przeczytałem ze tego modelu pompy się nie reguluje i chyba to jest racja.
    Generalnie dziękuję za pomoc, bez Was było by ciężko.