Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd bramy garażowej Schellenberg 6010 zamiennik.

01 Lut 2020 21:14 117 4
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam zamiar wymienić elektronikę z przekładni od bramy garazowej Schellenberg 6010, czy ktoś może podpowiedzieć jaki napęd będzie zamiennikiem. Samą szynę prowadzącą z łańcuchem chciałbym pozostawić.
    Dziękuję za sugestie.
  • Pomocny post
    specjalista -automatyka bramowa
    Napęd w necie nie istnieje - to chyba intensywny zabytek.
    Daj garść danych - fotkę wnętrza napędu, skan instrukcji (jesli masz) - ciut opisu - np czy napęd ma wyłączniki krańcowe (na szynie albo wbudowane w napęd, lub impulsator przy silniku, ale nie podejrzewam...) itp.

    Jesli silnik 12/24V DC i krańcówki - rzecz jest prosta - z tańszych np. Elmes STB24VM1, albo Eldrim ELB7 albo...

    Jesli silnik 230V - Elmes STP

    Jesli jest enkoder - pozostają eksperymenty z uniwersalnymi wypasionymi centralami - np Key 14A lub Eldrim ELB2, bez gwarancji zadziałania (są różne impulsatory) albo dobudowanie krańcówek magnetycznych i zastosowanie centralek j/w.
  • Poziom 9  
    Witam.
    Sprawdziłem napęd i problem jest z przekładnią mechaniczną. Więc chciałbym wymienić samą mechanikę ( zapewne trzeba wymienić silnik 24V DC z przekładnią) a resztę pozostawiając (szyne z łańcuchem i elektronike).
    Prawda neped wiekowy :-(
    Posttaram się zamieścić zdjecie .
    Dziękuję.
  • specjalista -automatyka bramowa
    Cytat:
    Mam zamiar wymienić elektronikę z przekładni od bramy garazowej

    Cytat:
    Sprawdziłem napęd i problem jest z przekładnią mechaniczną. Więc chciałbym wymienić samą mechanikę


    To nieco zmienia postać rzeczy, i komplikuje.
    Ogólnie dopasować silnik od innego napędu to mało opłacalna i trudnawa sprawa (chyba że masz na oku coś z odzysku, inaczej sam silnik z przekładnią będzie droższy od całego napędu), poza tym stare niemieckie napędy miały krańcówki mechaniczne sprzężone z silnikiem przekładnią, więc to jeszcze ciekawsze wyzwanie dla mechanika.

    Może będzie bardziej opłacalne dorobić u tokarza koło ślimacznicy lub inną uszkodzoną część.
  • Poziom 9  
    Dziekuje bardzo za odpowiedz.
    Zobacze co da sie zrobic .

    Pozdrawiam.