Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 407 coupe 2.0hdi 136km od łączą Turbine

Ritot 02 Feb 2020 10:19 621 8
  • #1
    Ritot
    Level 8  
    Peugeot 407 coupe 2.0hdi 136km.
    Wyruszyłem w trasę do naszej stolicy i w połowie drogi podczas wyprzedzania zapalił mi się check i od łączyło mi Turbine, po dłuższej jeździe rozpracowalem kiedy ona działa.
    Jak się zatrzymam np. Na światłach to po ruszeniu jakoś normalnir idzie aż do 3 biegu i około 2700 obrotów potem znów mi ją odetnie mogę kręcić nawet po 2300 obrotów na każdym biegu ale po 1 minucie jazdy po ruszeniu i tak się rozlacza. Myślę że to może być wina jakiegoś nie szczelnego przewodu albo czujnika.
  • #4
    Ritot
    Level 8  
    Podczas jazdy wyświetlił się check i samochód stracił moc, próbowałem go gasic w trakcie jazdy odpalam i jedzie normalnie po chwili znów brak mocy.
    Zatrzymalem się na światłach ruszam i samochód normalnie ma moc po czym na 3 biegu przy 2700obrotow traci moc i jedzie jak by bez turbiny i tak za każdym razem.
    Dodam że jak przejeżdża przez rondo zwolnie do 2 biegu wyjeżdżam z ronda to jest bez mocy a jak się zatrzymam całkowicie to móc wraca na jakąś chwilę.

    Dodano po 35 [sekundy]:

    Podczas jazdy wyświetlił się check i samochód stracił moc, próbowałem go gasic w trakcie jazdy odpalam i jedzie normalnie po chwili znów brak mocy.
    Zatrzymalem się na światłach ruszam i samochód normalnie ma moc po czym na 3 biegu przy 2700obrotow traci moc i jedzie jak by bez turbiny i tak za każdym razem.
    Dodam że jak przejeżdża przez rondo zwolnie do 2 biegu wyjeżdżam z ronda to jest bez mocy a jak się zatrzymam całkowicie to móc wraca na jakąś chwilę.
  • #6
    Ritot
    Level 8  
    Podjadę do mechanika w tygodniu zobaczymy co mu wyskoczy.
    Jak się sprawa nie wyjaśni będę pisał więcej szczegółów.
  • #8
    grala1
    VAG group specialist
    Czyżby to jakaś stacja diagnostyczna z ELM327?
    Masz 3 błędy - przepływomierz, świece, czujnik EGT.
    Nic nie wyszło z tej diagnozy że MAF jest uszkodzony. Napisane jest że jest usterka w obwodzie więc tutaj wymiana przepływomierz nic nie da. Trzeba sprawdzić instalacje przepływomierza - zasilania, sygnały do sterownika silnika.
    Proponuję odczytać błędy sprzętem dedykowanym - PP2000, Diagbox.
    Oprócz odczytania błędów warto wejść w pomiary i zobaczyć jakiego przepływu przez MAF oczekuje sterownik silnika a jaki jest aktualnie, to samo można sprawdzić z turbiną.

    Poszukaj lepszego mechanika bo jak sam widzisz niepotrzebnie wydajesz pieniądze na części.
    Tutaj jest potrzebna porządna diagnostyka przez kogoś kto wie co robi a nie odczyt błędów.
  • #9
    Ritot
    Level 8  
    Zdjęcie ekranu robiłem z kostki obd 2 na bluetooth wiem że słaby program, a u znajomego co ma program diagnostyczny wyszło że sam przepływomierz nic wieciej wiec wymieniłem i sprawdziłem jeszcze raz swoim tanim i to co wyszło. Ale jak mówisz na lepszym to pojadę do mechanika znajomego bo sam mówił że program programowi nie równy.