Witam.
Jestem w posiadaniu starszego Audi A3 2.0TDI z 2007r. Po kolei usuwam usterki bo poprzednik miał w poważaniu odpowiednie utrzymanie samochodu. Auto warte uwagi bo mocny silnik BMN i quatro więc poświęciłem mu trochę czasu. Stoję jednak z dwoma problemami. Coś tam o samochodach wiem, ale niestety CAN i bardziej zaawansowana elektronika programowalna mnie trochę blokuje, mam parę obaw.
Na desce mam cały czas przepaloną żarówkę przeciwmgielną - mimo że wymieniłem na nową. Mam dwa typy:
- przełącznik świateł, który wg. VIN (mam dostęp do programu serwisowego) powinien być modelem 8P1941531AK a jest założony 8P1941531Q. Różnica poniżej.
Auto jest oryginalnie na xenonach i ma światła do jazdy dziennej (LED w reflektorach)
Przeorałem internet i znalazłem schematy i trochę tematów. Temat był też na tym forum już ale dla wersji 5D (inne przewody)
O ile przycisk odprowadzenia do domu wydaje się banalnie prosty - ale podpowiedzcie czy dobrze rozumiem:
Mam wtyczkę T6j (wolną bo mój obecny przełącznik świateł nie ma przycisku) i pin 1 jest podłączony do masy i zwiernie przycisk przekazuje masę przez pin 3 do J519 czyli bordnetza wtyczka A (16pin) na pinie 12?
Wtedy w tej wtyczce T6j piny 4 i 2 to zasilanie diody podświetleniowej tego przycisku?
Idąc dalej sprawdzając przejścia przełącznika świateł który posiadam zwykłym miernikiem mam niezgodność ze schematem (na czerwono mój obrotowy przełącznik)
W praktyce pin 6 (czyli znów masa) po włączeniu świateł pozycyjnych zwiera sie z pinem 3. Po włączaniu świateł mijania - tylko z pinem 1. Po włączeniu świateł przeciwmgielnych tył na pinie 4 mam ~10kOhm. Po włączeniu przeciwmgielnych przód i tył na tym samym pinie jest ~20kOhm. Zakładając ten sam tok myślowy i schemat który znalazłem - mam dużą niezgodność. A światła przeciwmgielne przód działają prawidłowo i ten przełącznik je włącza.
Czy mogę na żywca bawić się tą masą i próbować pominąć włącznik? Boję się że coś dalej uwalę i więcej zepsuję niż dojdę.
Drugi typ na powód problemu to brak przejścia do lampy. Mam też jej schemat. Tutaj znów chyba ma być wypuszczony plus do lampy z bordnetza wtyczka D pin 11, kabel biało czarny? (tak by wypadało na logikę)
Jeszcze mam też pytanie o moduł komfortu. Były sugestie znajomego że mogę mieć odłączone przeciwmgielne systemowo przez "kostkę przyczepki" która to musi odłączyć przeciwmgielne systemowo a auto może myśleć że ma podłączoną przyczepkę. Sprawdziłem ten moduł i ma tylko dwie wtyczki podpięte. Nie ma trzeciej. Jak przeglądam internety to używane moduły komfortu z tego modelu miały jeszcze dodatkową wtyczkę (na czerwono poniżej - niebieskie mam) Co tam było wpinane ? Schematów do modułu już nie dorwałem... Jego numer to 8P0959433J.
Jestem w posiadaniu starszego Audi A3 2.0TDI z 2007r. Po kolei usuwam usterki bo poprzednik miał w poważaniu odpowiednie utrzymanie samochodu. Auto warte uwagi bo mocny silnik BMN i quatro więc poświęciłem mu trochę czasu. Stoję jednak z dwoma problemami. Coś tam o samochodach wiem, ale niestety CAN i bardziej zaawansowana elektronika programowalna mnie trochę blokuje, mam parę obaw.
Na desce mam cały czas przepaloną żarówkę przeciwmgielną - mimo że wymieniłem na nową. Mam dwa typy:
- przełącznik świateł, który wg. VIN (mam dostęp do programu serwisowego) powinien być modelem 8P1941531AK a jest założony 8P1941531Q. Różnica poniżej.
Auto jest oryginalnie na xenonach i ma światła do jazdy dziennej (LED w reflektorach)
Przeorałem internet i znalazłem schematy i trochę tematów. Temat był też na tym forum już ale dla wersji 5D (inne przewody)
O ile przycisk odprowadzenia do domu wydaje się banalnie prosty - ale podpowiedzcie czy dobrze rozumiem:
Mam wtyczkę T6j (wolną bo mój obecny przełącznik świateł nie ma przycisku) i pin 1 jest podłączony do masy i zwiernie przycisk przekazuje masę przez pin 3 do J519 czyli bordnetza wtyczka A (16pin) na pinie 12?
Wtedy w tej wtyczce T6j piny 4 i 2 to zasilanie diody podświetleniowej tego przycisku?
Idąc dalej sprawdzając przejścia przełącznika świateł który posiadam zwykłym miernikiem mam niezgodność ze schematem (na czerwono mój obrotowy przełącznik)
W praktyce pin 6 (czyli znów masa) po włączeniu świateł pozycyjnych zwiera sie z pinem 3. Po włączaniu świateł mijania - tylko z pinem 1. Po włączeniu świateł przeciwmgielnych tył na pinie 4 mam ~10kOhm. Po włączeniu przeciwmgielnych przód i tył na tym samym pinie jest ~20kOhm. Zakładając ten sam tok myślowy i schemat który znalazłem - mam dużą niezgodność. A światła przeciwmgielne przód działają prawidłowo i ten przełącznik je włącza.
Czy mogę na żywca bawić się tą masą i próbować pominąć włącznik? Boję się że coś dalej uwalę i więcej zepsuję niż dojdę.
Drugi typ na powód problemu to brak przejścia do lampy. Mam też jej schemat. Tutaj znów chyba ma być wypuszczony plus do lampy z bordnetza wtyczka D pin 11, kabel biało czarny? (tak by wypadało na logikę)
Jeszcze mam też pytanie o moduł komfortu. Były sugestie znajomego że mogę mieć odłączone przeciwmgielne systemowo przez "kostkę przyczepki" która to musi odłączyć przeciwmgielne systemowo a auto może myśleć że ma podłączoną przyczepkę. Sprawdziłem ten moduł i ma tylko dwie wtyczki podpięte. Nie ma trzeciej. Jak przeglądam internety to używane moduły komfortu z tego modelu miały jeszcze dodatkową wtyczkę (na czerwono poniżej - niebieskie mam) Co tam było wpinane ? Schematów do modułu już nie dorwałem... Jego numer to 8P0959433J.