Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Yaris II 1.3 benzyna - Yaris II 1.3 benzyna kręci nie pali

02 Lut 2020 16:37 363 10
  • Poziom 7  
    Witam
    Mam yariskę II 1.3 benzyna 101 km z 2010 roku. Auto ma około 150 tysięcy przebiegu. Kupiłem je 2 lata temu i od tego czasu nie było najmniejszych problemów.
    Zdarza się, że samochód nie chce zapalić. Raz była sytuacja, że przejechałem 20 km. Zgasiłem koło domu na dosłownie kilka sekund i już nie zapalił. Dziś pojechaliśmy sobie na basen. Auto z rana zaskoczyło od strzała, Jak postało półtora godzinki przy temperaturze około +10 stopni już nie chciało palić. Próbowałem zapalić może i z 15 razy, również na "pyta i nic". Teściu sholował mnie 20 km do domu i w domu odpalił od strzała. Generalnie nie pali raz na 20-30 razy. Nie ważne, czy auto jest podłączone pod prostownik czy nie i czy jest nagrzane czy nie. Próbuję kilkanaście razy. Po 20-30 minutach zaskakuje. Dziś sprawdziłem miernikiem napięcie przy pomnie paliwa i w momencie uruchamiania zapłonu pojawia się 12 V. Pompa po podłączeniu na "krótko" pod akumulator żelowy również pracuje i pobiera około 2,7A prądu. Mam jakiś interfejs OBD2 na bluetootha. Nic mi nie pokazuje :( Wczoraj z rana zostawiłem auto na 30-45 minut na długich światłach, z włączonym wentylatorem i ogrzewaniem. Odpaliło oczywiście od strzała. Potem na wszelki wypadek podłączyłem pod prostownik na około 7 godzin i wieczorem mi nie zapaliło, Dopoero po 30 minutach i może za tym 20-30 razem zaskoczyło. Macie jeszcze Panowie jakieś pomysły co może być nie tak. Raczej to nie akumulator i pompa.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 34  
    Kiedy ostatnio wymieniałeś świece. Sprawdź czego brakuje gdy nie chce zapalić (paliwa czy iskry).
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 22  
    Jeżeli iskra jest paliwo dochodzi z odpowiednim cisnieniem
    To zostaje czujnik wału i walka rozrządu do sprawdzenia
  • Poziom 34  
    Jeszcze wiele rzeczy zostało oprócz czujników np immobiliser, przekaźniki,zasilania i masy . Na początek odczyt błędów i parametrów porządnym testerem .
  • Poziom 7  
    Czy diagnosta jest w stanie wyłapać awarię czujnika wału lub rozrządu w momencie gdy samochód pali od strzała? Czy tylko wtedy, gry akurat jest problem z zapaleniem silnika? Wczoraj pojechałem na diagnostykę i niby wszystko OK. Generalnie trafiło mi się t0 5 raZy w ciągu ostatniego miesiąca. Wczoraj zmieniłem świecę, stare wyglądają dobrze. Za parę dni zmienię filtr powietrza na silniku. Obdzwoniłem kilku mechaników i generalnie nikt się nie chce za to brać, bo jak teraz działa, to oni sie są w stanie
  • Poziom 34  
    Takie usterki są nie do zdiagnozowania kiedy silnik pracuje poprawnie, a nie zostały zapisane żadne błędy w sterowniku silnika.
  • Poziom 36  
    150 tys. , rozrząd zmieniany?
  • Poziom 34  
    To nie nissan . W tym silniku przy uciągniętym łańcuchu zaświeca się błąd czujnika wałka rozrządu ale auto zapala i jeździ.
  • Poziom 36  
    Oscyloskop i sprawdzenie czujników obrotu.