Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Mercedes Actros 1851 MP4 2014r. - brak części oświetlenia zewnętrznego

Black7812 02 Feb 2020 23:13 5394 21
lampy.pl
  • #1
    Black7812
    Level 8  
    Witam wszystkich. Jestem tu po raz pierwszy więc proszę o wyrozumiałość. Usterka bardzo specyficzna. Ma brak lewego światła mijania prawego przedniego kierunkowskazu, lewego tylnego kierunkowskazu i prawego tylnego stopu. Moduł świateł a7 podmieniony dokładnie to samo, instalacja i żarówki posprawdzane jest ok. Ponadto wyrzuca błąd czujnika kondensacji, błąd retardera oraz przerwę na styku 15 modułu cpc a3 i a7. Proszę o pomoc najszybciej jak to możliwe.
  • lampy.pl
  • #2
    Chavez
    Level 25  
    Sprawdź bezpieczniki i pozamieniaj przekaźniki miejscami. CPC to główny moduł z bezpiecznikami i przekaźnikami. Może być uszkodzony któryś przekaźnik.
  • lampy.pl
  • #3
    Black7812
    Level 8  
    Jak pisałem przełożyłem cały moduł świateł ssam z bezpiecznikami i przekaźnikami w SD opisany jako a7 zdrugiego auta i dalej to samo
  • #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    Black7812 wrote:
    Jak pisałem przełożyłem cały moduł świateł ssam

    Jak rozumiem jest to wersja z jednym modułem SAM.
    Black7812 wrote:
    brak lewego światła mijania prawego przedniego kierunkowskazu

    MP4 z pierwszych roczników ma bardzo słabą instalację elektryczną. To powyżej możesz sprawdzić na przejściu z kabiny do przedniej części nadwozia (przednie lampy, żaluzje) - jest tam takie "pracujące kolano" i tam się łamią druty.
    Tak ogólnie - jeżeli usterki nie powstały w jednym momencie, to stawiam na korozję instalacji. Jeżeli masz dojście do schematów (np. w komputerze SD) to spróbuj po prostu wysterować niedziałające punkty świetlne przez podanie napięcia na wtyczkę przy SSAM-ie - będziesz miał pewność.
    Chavez wrote:
    CPC to główny moduł z bezpiecznikami i przekaźnikami

    Nieprawda. CPC (kiedyś nazywane FR, FMR) nie ma ani jednego bezpiecznika i ani jednego przekaźnika. Odpowiada za komunikację kierowcy z układem napędowym.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Black7812 wrote:
    Jak pisałem przełożyłem cały moduł świateł ssam

    Jak rozumiem jest to wersja z jednym modułem SAM.
    Black7812 wrote:
    brak lewego światła mijania prawego przedniego kierunkowskazu

    MP4 z pierwszych roczników ma bardzo słabą instalację elektryczną. To powyżej możesz sprawdzić na przejściu z kabiny do przedniej części nadwozia (przednie lampy, żaluzje) - jest tam takie "pracujące kolano" i tam się łamią druty.
    Tak ogólnie - jeżeli usterki nie powstały w jednym momencie, to stawiam na korozję instalacji. Jeżeli masz dojście do schematów (np. w komputerze SD) to spróbuj po prostu wysterować niedziałające punkty świetlne przez podanie napięcia na wtyczkę przy SSAM-ie - będziesz miał pewność.
    Chavez wrote:
    CPC to główny moduł z bezpiecznikami i przekaźnikami

    Nieprawda. CPC (kiedyś nazywane FR, FMR) nie ma ani jednego bezpiecznika i ani jednego przekaźnika. Odpowiada za komunikację kierowcy z układem napędowym.
    Black7812 wrote:
    Proszę o pomoc najszybciej jak to możliwe.

    Takich rzeczy to się nie pisze ;)
    Chyba każdemu na tym forum zależy na otrzymaniu odpowiedzi na zadane pytanie - nie trzeba tego specjalnie podkreślać.
  • #5
    Black7812
    Level 8  
    Dzięki kolego za zainteresowanie. Jednak problem jest bardziej złożony jeśli chodzi o lewe światło mijania i prawy kierunkowskaz przedni bo na nich na razie się skupiłem to sprawa jest o tyle dziwna że wieszając żarówkę bezpośrednio na module SAM i wyzwalając z SD dane punkty jest brak reakcji. Wygląda to tak jakby inny moduł lub jakieś spięcie z przed SAM blokowało zadziałanie tych punktów. Pytanie czy jest moduł przełącznik lub CAN który może mi robić takie kwiatki??
  • #6
    Gerri
    Mercedes specialist
    Black7812 wrote:
    sprawa jest o tyle dziwna że wieszając żarówkę bezpośrednio na module SAM i wyzwalając z SD dane punkty jest brak reakcji

    Wieszasz na wtyczce na module? A odpinasz na ten czas kabel z tego obwodu? Czy bierzesz pod uwagę, że to właśnie kabel prowadzący do lampy może dawać zwarcie? Tak się niestety zdarza, że kable przełamane w określonym miejscu w wiązce nie tylko mogą skutkować błędami jako przerwa, ale mogą również wywoływać zwarcie.
  • #7
    Black7812
    Level 8  
    Kolego odpiołem już wszystko kompletnie i po zasterowaniu lewego światła mijania lub prawego kieru kowskazu z moduły SAM nie wychodzi zasilanie a na prawe światło mijania i lewy kierunek wychodzi bez problemu. Notabene stary moduł wlożyłem do drugiego actrosa i tam działa bez problemu. Ponadto o czym jeszcze nie pisałem bo nie wiem czy to ma znaczenie jest jakis problem z szyną CAN pomiędzy Cpc a Sam ale to nie powinno mieć nic wspólnego. Pomocy bo ręce opadają. Może trzeba to wszystko jakoś do fabrycznych ustawień zresetowac. Podpowiedzcie coś proszę
  • #8
    Gerri
    Mercedes specialist
    Black7812 wrote:
    stary moduł wlożyłem do drugiego actrosa i tam działa bez problemu

    No to pierwszy wniosek jaki się nasuwa to popsute druty. Nie wydaje mi się, żeby jakiekolwiek sygnały CAN mogły wpłynąć na to, że z jednej strony światło mijania jest, a z drugiej go nie ma.
  • #9
    Black7812
    Level 8  
    Na zdrowy rozum tak ale powtórze raz jeszcze odpiąłem wszystkie kostki od modułu w stronę lamp i innych odbiorników i jak pisałem wcześniej sterując z SD i sprawdzając żaruweczką prawyego kierunku i lewego mijania brak a reszta z przodu jest. nie wspomnę o tylnym oświetleniu bo tym narazie się nie zajmuję
  • #10
    Gerri
    Mercedes specialist
    Black7812 wrote:
    odpiąłem wszystkie kostki od modułu w stronę lamp i innych odbiorników

    No to ja bym, tak nie robił. Ja bym odpiął z wtyczki tylko drut z obwodu który sprawdzam i w to miejsce podpiąłbym do modułu żarówkę.
  • #11
    Black7812
    Level 8  
    Myślisz że tak nie robiłem???
  • #12
    Gerri
    Mercedes specialist
    Napisałeś ze odpiąłeś wszystkie kostki - to co mam myśleć?
  • #13
    Black7812
    Level 8  
    Po prostu prubowałem wszystkiego i jestem pewien że to nie kable po stronie zewnętrznej. Szukam pomysłów co może knocić od strony wnętrza kabiny. Wymądrzanie się przez ciebie mi nie pomaga wręcz irytuje
  • #14
    Gerri
    Mercedes specialist
    OK. Miło było poznać. Kombinuj sobie sam skoro jesteś taki poirytowany. A „prubowalem” piszemy troszkę inaczej ;)
    Pzdr. G
  • #15
    Black7812
    Level 8  
    Bez urazy ale twoja pomoc była mizerna a ja aż taki głupi nie jestem jak Ci się wydaje. Potrzebuje konkretów a nie podśmiewania SIĘ pod nosem. Nara może znajdzie się ktoś z większą wiedzą.
  • #16
    Seether
    Level 15  
    Najlepiej jakby ludzie, którzy potrafią kierować kierowali pojazdem a ci, którzy potrafią naprawiać samochody - naprawiali samochody...
    Wracając do tematu to masz gdzieś przerwę między głównymi bezpiecznikami a kabiną. Musisz prześledzić wiązkę od skrzynki z bezpiecznikami za kabiną, po ramie, aż po złącza modułu SAM.
    Kolega Gerri na pewno ma wiedzę i
    doświadczenie (widać po tym co pisze w innych postach) - po prostu trudno tłumaczy się komuś kto nie kuma elektryki ;)
  • #17
    Black7812
    Level 8  
    No i tu powiedziałeś coś czego jeszcze nie sprawdzałem. Powiedz kolego o których bezpiecznikach mówisz i gdzie się znajdują. Mówisz o tych przy akumulatorach czy o innych
  • #19
    Black7812
    Level 8  
    Tam wszystko ok. Jakieś jeszcze inne pomysły
  • #21
    Black7812
    Level 8  
    Kolego tak i znalazłem zwarcie w gęsiej szyi dopiero co wróciłem z warsztatu wszystko działa dziękuję Ci bardzo za pomoc i naprowadzenie na trop. Pozdrawiam
  • #22
    Black7812
    Level 8  
    Kolego tak i znalazłem zwarcie w gęsiej szyi dopiero co wróciłem z warsztatu wszystko działa dziękuję Ci bardzo za pomoc i naprowadzenie na trop. Pozdrawiam

    Dodano po 11 [godziny] 28 [minuty]:

    Zwarcie w tzw gęsiej szyii.