Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

AUDI A3 2.0 fsi - Kolektor rozgrzewa się do czerwoności na wolnych obrotach

03 Feb 2020 12:40 846 10
  • Level 11  
    Witam, mam następujący problem - opiszę od początku : Audi 2.0 FSI które było przywiezione z zagranicy jako uszkodzone ( nie odpalał) - jeszcze za granicą były wymienione wałki , rozrząd , robiona była głowica i ktoś odpuścił - diagnoza uszkodzona pompa wtryskowa i wtryski - po wymianie pompy i regeneracji wtrysków auto odpaliło , chodzi poprawnie , żadnych błędów ale po dosłowni kilku minutach pracy na wolnych obrotach kolektor wydechowy robi się czerwony rozgrzewa się na maxa .... padło na zatkany katalizator ale po demontażu okazuje się , że jest wszystko z nim ok - już mi ręce opadają - może ktoś coś doradzi co to może być ?
  • Level 14  
    zle ustawiony rozrzad bedzie powodował grzanie kolektora i kata
  • Moderator of Car Maps
    polonez15 wrote:
    Pompa wtryskowa w FSI? WoW....
    Przecież to jest bezpośredni wtrysk, coś te paliwo tłoczy, prawda ?
    kamyczek wrote:
    ma problemu ze sterownikiem może on otwiera wtryski w trakcie 4 suwu (wydech ) i paliwo po prostu ląduje w kolektorze gdzie się spala .
    W praktyce nie możliwe.
  • Level 30  
    Rozciagniety lancuch lub przestawiony rozrzad na tyle ze nie generuje bledu .
    Niedawno malem tsi, nie przechodzil spalin i tez wydech topil wszystko do okola .
    Poprzedni warsztat zmienil pierscienie , uszczelniacze, turbo i katalizator.
    Nic nie znalazlem wyslalem do elektronika na wgranie softu i przeszlo spaliny bez problemu.
    Kiedys tez robilem Dacie 3cyl turbo benzyne, czujnik cisnienia kolektora dawal bledne dane i cat tez swiecil na czerewono.
    Masakra z tymi nowymi furami.
  • Moderator of Car Maps
    @diodabg masz rację, wystarczy że komuś padła sonda i została zgaszona w sofcie i już korekty mieszanki nie są wprowadzane.

    Robiłem takiego peżota 1.6 turbo benzyne. Chłopaki mechanicznie zrobili wszystko, nowy katalizator, czyszczenie kolektora dolotowego, cuda na kiju. Nadal 5x przekroczone co2 i z przeglądu wyganiali.

    Po wgraniu ORI pliku, co2 poniżej normy, wszystko gra.
    Co najlepsze, pomimo że auto z przeglądu wygonili, jeździło poprawnie, z tym że nie kojarzę aby ktoś obserwował kata czy się nie świeci.
    Tak czy inaczej, warto wrzuć lub chociaż porównać to co jest teraz czy to ORI. A jak tak to
    specjalistasamochody wrote:
    zle ustawiony rozrzad
    diodabg wrote:
    Rozciagniety lancuch lub przestawiony rozrzad
  • Level 11  
    Panowie rozrząd sprawdzony jak i łańcuch - wszystko jest ok ! a może po prostu tak ma być - jak czytam o FSI to pracują na zubożonej mieszance i temperatura spalin wynosi do 1800 stopni - ponadto może auto próbuje rozgrzać NOXA po usunięciu wszystkich błędów ? - cytat z wikipedi o FSI :
    " Mieszanka paliwowo-powietrzna w silnikach iskrowych – w przeciwieństwie do silników wysokoprężnych – nie może mieć zbyt dużego nadmiaru powietrza (tzw. mieszanka uboga). Mieszanka taka źle zapala się od świecy zapłonowej, proces spalania kończy się po minięciu tłoka GMP co sprawia, że mieszanki ubogie cechują się tzw. przewlekłym spalaniem i jest przyczyną nadmiernego wzrostu temperatury w obrębie gniazd zaworowych i nadmiernej emisji tlenków azotu. Spalanie mieszanek ubogich pozwala jednak na zaoszczędzenie w jednostkowym zużyciu paliwa. Aby pogodzić sprzeczne kwestie konstruktorzy opracowali udoskonaloną odmianę zasilania silnika iskrowego z bezpośrednim wtryskiem paliwa do cylindra pod nazwą FSI. Istotą rozwiązania jest taka technika wtrysku benzyny, aby w obszarze świecy zapłonowej mieszanka była bogata (łatwo się zapala od iskry ze świecy zapłonowej), natomiast w pozostałej objętości cylindra jest mieszanka uboga, która bez problemu zapala się od strefy płomienia z palącej się już mieszanki bogatej. Takie uwarstwienie mieszanki (bogata w okolicach świecy zapłonowej i uboga w pozostałej objętości cylindra) jest właśnie cechą koncepcji Fuel Stratified Injection (FSI) i jej wersji rozwojowych. układy redukcji emisji tlenków azotu. Problemem pozostaje natomiast podwyższona emisja tlenków azotu, NOx, powstających przy wysokich (1800 °C) temperaturach spalania ubogich mieszanek uwarstwionych przy częściowym obciążeniu silnika. By ją ograniczyć, stosuje się recyrkulację spalin, ale kosztem wzrostu zużycia paliwa dla obniżenia temperatury w komorze spalania. W silniku FSI recyrkulacja może wynosić nawet 25 procent objętości ładunku cylindra. Montowane są też obecnie dodatkowe konwertery katalityczne, tzw. zasobnikowe, gromadzące w postaci azotanów szkodliwe tlenki azotu, powstające podczas pracy na ubogiej mieszance i rozkładające je na azot i tlen w trybie regeneracji (oczyszczania). Polega on na włączaniu na krótko (co minutę na 2-3 s) trybu pracy na bogatej mieszance jednorodnej (λ = 0,8). Niezbędny jest wówczas montaż dodatkowych czujników temperatury i czujników tlenków azotu."
  • Level 17  
    A patrzyłeś na odczyt lambdy na wolnych obrotach?
    Ciśnienie paliwa, czas wtrysku?