Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW/Golf IV/1.6 74kW AKL - GOLF 4 1.6 SR AKL - ciężko odpala na zimnym silniku

04 Feb 2020 13:31 1665 36
  • Level 11  
    Witam,

    Mam problem z odpalaniem swojej maszyny. Od jakiegoś czasu sporadycznie nie odpalał. Teraz niemal codziennie na zimnym silniku odpali raczej dopiero za 2-3 razem. Bywa, że i pod odpaleniu zgaśnie. Niestety zgasł mi dzisiaj także podczas jazdy, co nigdy nie miało miejsca. Awaryjki i już myślałem, że będzie linka - ale odpalił za 3 razem. Dodam, że nie zauważyłem jakiegoś spadku mocy czy efektów nierównomiernej pracy silnika jak już odpali. Dziwna sprawa z tymi AKL-ami. Po przekręceniu zapłonu słychać ok 2 sekundowe "brzęczenie" - więc pompa paliwa chyba załącza się prawidłowo.

    Przeczytałem kilka tematów w tym zakresie. I zastanawiam się od czego zacząć poza wizytą u mechaniora. Na wymianę czego się nastawiać.

    Wymieniłem w zeszłym tygodniu świece oraz przewody WN (NGK). Miesiąc temu założyłem nowy AKU (70Ah EFB).

    Przy wizycie zlecę czyszczenie przepustnicy. Ponoć w silnikach 1.6 MPI należy je czyścić co ok. 40 tys km.

    Zastanawiam się nad wymianą w ciemno, tak czy inaczej:

    - czujnik temperatury
    - czujnik położenia wału korbowego (G 28)
    - czujnik położenia wałka rozrządu (Halla)
    - cewka zapłonowa

    Auto nie jest garażowane. Stoi cały czas na dworze. Pogoda jest jaka jest. Może jakaś "wilgoć" dopadła np cewkę.

    Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

    VW/Golf IV/1.6 74kW AKL - GOLF 4 1.6 SR AKL - ciężko odpala na zimnym silniku VW/Golf IV/1.6 74kW AKL - GOLF 4 1.6 SR AKL - ciężko odpala na zimnym silniku VW/Golf IV/1.6 74kW AKL - GOLF 4 1.6 SR AKL - ciężko odpala na zimnym silniku

    W weekend podpinałem auto pod VCDS i ja tam nic niepokojącego nie widzę. Poza tymi "krzaczkami" chyba od centralnego. Faktycznie czasami nie zamknie się z pilota/nie otworzą drzwi od kierowycy. Ale to raczej nie ma nic wspólnego z głównym problemem.
  • Level 41  
    Nie ma błędu czyli zostaje pompa paliwa w baku bo tej ECU nie kontroluje.
  • Level 32  
    Skoro masz Vag Com wejdź w silnik- kanał 1 i licznik-kanał 17 i sprawdź dane z czujników temperatury cieczy....są to dwa oddzielne czujniki w jednej obudowie-rozbieżności nie powinny być większe niż 3-4 stopnie
  • Level 10  
    Obstawiał bym immo, podobny problem przerabiałem immo wyłączyć lub wyrzucić na stałe. Mogę go wyłączyć z kad jesteś?
  • Level 11  
    Witam z rana,

    Panowie dziękuje za pierwsze podpowiedzi. Wczoraj wychodząc z pracy nie mogłem go odpalić. odpalił może za 8 razem. Już nie liczyłem. Musiałem jeszcze podjechać na stację zatankować, bo miałem rezerwę na jakieś 15km. Zatankowany do pełna. Oczywiście pod stacją akcja z odpalaniem jak nigdy. Dzisiaj rano powtórka. Nie do końca jestem przekonany czy za każdym razem słyszę załączenie pompy. Takie "buczenie" czy cykanie. Dziwna sprawa, bo jak załapał i chodził na wolnych obrotach - wyszedłem sprawdzić światła i zgasł w sumie po około minucie. Jakoś odpalił i do pracy dojechałem bez problemów. Nie ma żadnych objawów szarpania, nierównej pracy, braku mocy. Zaczynam powoli na pierwszy strzał obstawiać czujnik temp cieczy, pompa lub jej przekaźnik oraz cewka. Jutro mam dzwonić do mechaniora na umówienie terminu. Szkoda, że z tego wszystkiego nie wziąłem ze sobą kabla od VAGA, zaczytałbym błędy bezpośrednio po problemach z odpalaniem.

    Pytanko o działanie pompy już po odpaleniu. Czy ona potrzebuje do działania, do podawania paliwa podczas jazdy prądu z instalacji? Czy zasilana jest z np z paska?
  • Level 11  
    zagie9 wrote:
    Obstawiał bym immo, podobny problem przerabiałem immo wyłączyć lub wyrzucić na stałe. Mogę go wyłączyć z kad jesteś?


    Immo odcina nieco inaczej. Niemal zaraz po przekręceniu zapłonu auto gasnie. Chyba, że całkiem padł, to wiadomo. Ale zobacz na objaw, który napisałem wyżej. Zgasł po około minucie. Immo raczej to bym wcale nie odpalił lub zaraz by go zdusił.

    psilos1 wrote:
    Skoro masz Vag Com wejdź w silnik- kanał 1 i licznik-kanał 17 i sprawdź dane z czujników temperatury cieczy....są to dwa oddzielne czujniki w jednej obudowie-rozbieżności nie powinny być większe niż 3-4 stopnie


    Tak zrobię. Właśnie doczytałem, że tam jest czujnik zespolony. U mnie jest zdaje się z kwadratową wtyczką. Jeśli ten czujnik kosztuje relatywnie niewiele - może warto go prowizorycznie wymienić jak już auto powędruje do mechanika? Tylko do tej pory, najlepszy jaki znalazłem to Febi. Za ok 30 zł. Trochę tanio. Jestem zwolennikiem zdecydowanie markowych zamienników a nie wsadzania badziewia.

    Dodano po 47 [sekundy]:

    miroslaw wielki wrote:
    Jakiego paska?


    Nie wiem, już w desperacji widać wymyślam dziwne głupoty ;/

    Dodano po 3 [minuty]:

    decybel91 wrote:
    Nie ma błędu czyli zostaje pompa paliwa w baku bo tej ECU nie kontroluje.


    Mówisz, że nie ma żadnych znaczących błędów. Zrobię i wrzucę jeszcze odczyt bezpośrednio po heblowaniu jak mi nie odpali. Może wtedy cos więcej "wypłynie"
  • Level 10  
    Immo powinno się objawiać że samochód po odpaleniu zaraz gaśnie zgadza się , ale u mnie w aucie było podobnie jak u kolegi wymieniłem wszystkie możliwe czujniki i nic się nie zmieniło. Dopiero usunięcie immo podziałało.
  • Level 11  
    zagie9 wrote:
    wymieniłem wszystkie możliwe czujniki i nic się nie zmieniło.


    Które elementy wymieniłeś w swojej "walce"? Wolałbym chyba jednak iść tropem tych trzech elementów, które wymieniłem i póki co immo zostawić w spokoju. Narazie nie ma co gdybać, zrobię skan bezpośrednio po problemie z odpalaniem i tak czy siak auto do mechaniora.
  • Level 41  
    zagie9 wrote:
    Immo powinno się objawiać że samochód po odpaleniu zaraz gaśnie zgadza się , ale u mnie w aucie było podobnie jak u kolegi wymieniłem wszystkie możliwe czujniki i nic się nie zmieniło. Dopiero usunięcie immo podziałało.

    Błędna diagnoza panie "Januszu"...Nie wierzę że komp nie pokazywał problemów z immo a widział błędy lub złe parametry czujników i to wszystkich😀😀
  • Moderator of Cars
    zagie9 wrote:
    Immo powinno się objawiać że samochód po odpaleniu zaraz gaśnie zgadza się , ale u mnie w aucie było podobnie jak u kolegi wymieniłem wszystkie możliwe czujniki i nic się nie zmieniło. Dopiero usunięcie immo podziałało.
    Bzdura. Immo ani nie zgasi pracującego silnika, ani nie ma wpływu na jego osiągi. Bez sprawdzenia ciśnienia pompki paliwa nie ma o czym dalej gdybać.
  • Level 10  
    Tak jak napisałem taki przypadek miałem u siebie w golfie z tym samym silnikiem. I proszę o powstrzymywanie się od bzdurnych komentarzy typu Janusz .
  • Moderator of Cars
    miroslaw wielki wrote:
    W moim aucie po wymianie ecu zapala na sekunde i gasi. A jak wloze stare nie gasi

    No i co w związku z tym? Jak jest nie sparowane immo z ecu, to normalne. Ale jak jest wszystko dobrze, to po uruchomieniu silnika możesz wyjąć transponder z kluczyka i silnik dalej pracuje, do wyłączenia zapłonu. Tylko będzie migał żółty kluczyk na desce.
  • Level 11  
    miroslaw wielki wrote:
    Niech autor wyrzuci immo ze sterownika to będzie mial pewność.


    Panowie. Immo zostawmy w spokoju. Wolę zacząć od prostszych rzeczy.... tak jak napisał robokop - sprawdzenia pompy. Poza tym po skanowaniu nie widać żadnych błędów immo. Jak wspomniałem - zrobię jeszcze skan bezpośrednio po problemie z odpalaniem. Jak będa błędy immo to sie pojawia na skanie.

    miroslaw wielki wrote:
    A mierzyles cisnienie paliwa przy rozruchu?


    Raczej nie zmierzę, bo zwyczajnie nie wiem jak się do tego zabrać. Zostawię to mechanikowi :)
  • Level 32  
    Wymień /podmeń czujnik temperatury...najlepiej z ASO- zamienniki to nic nie warty szajs
  • Level 11  
    No więc autko jutro jedzie do mechanika. Napomniałem o objawach i podejrzeniu pompy. Potwierdził mi, że nie na vag-u nie będzie błędów od przekaźnika i pompy.
    Jakoś mam nadzieje, że wrócę do domu i rano odpali i się dotaśtam. :)

    psilos1 wrote:
    Wymień /podmeń czujnik temperatury...najlepiej z ASO- zamienniki to nic nie warty szajs


    Mówisz, żeby zlecić jego wymianę prowizorycznie? Chyba lepiej zacząć od tej pompy. Jak będzie walnięta lub przekaźnik to sprawa się wyjaśni. Ale fakt, czujnik też jest na mojej liście potencjalnie winnych.

    Prowizorycznie to chyba poproszę o czyszczenie przepustnicy. Ostatnio była czyszczona ok 20 tyś km temu. Jej "brudzenie" się to ponoć przypadłość silników 1.6 w grupie VW.
  • Moderator of Cars
    mayer25 wrote:
    Prowizorycznie to chyba poproszę o czyszczenie przepustnicy. Ostatnio była czyszczona ok 20 tyś km temu. Jej "brudzenie" się to ponoć przypadłość silników 1.6 w grupie VW.
    Od ponad 100 000 km mam nie czyszczoną....
  • Level 11  
    miroslaw wielki wrote:
    Od ponad 100 000 km mam nie czyszczoną....


    Ja czyściłem swoją 20 tyś km temu. Ale wtedy były ku temu powody, w postaci ciut za niskich albo za wysokich obrotów na wolnych. I zdaje się, że lekko falowały. Nie pamiętam już dokładnie. Chyba nie zaszkodzi przeczyścić? Latem mam dziwny objaw, jak auto stoi na słońcu. Nagrzeje się konkretnie to zaraz po odpaleniu na ssaniu utrzymywały się trochę za wysokie obroty -ok 1100. Po wyłączeniu ssania wracają do prawidłowej wartości.
    Jakichś niedogodności z tego tytułu nie ma ale to chyba nie jest normalne. Przepływki nigdy nie czyściłem.
  • Level 11  
    Witam,

    Auto zostaje u mojego mechanika. To raczej nie pompa paliwa. Raczej też żaden z czujników, o których wspominałem. Najprawdopodobniej to jakaś usterka w samym liczniku. Faktycznie jakiś czas temu (kilka miesięcy w dal) w tym liczniku poległy mi wskazówki od temp i paliwa. Było to podmieniane z innego licznika. Nie pamiętam czy jeszcze coś było podmieniane z jego elektroniki. Nie działało mi także samo podświetlenie od wskazań komputera (tam gdzie jest godzina itd). W tym liczniku od dawna świeci mi się inspekcja serwisowa. Procedura jej kasacji jest prosta. Ale nie da się jej wykasować - pewnie nie działa przycisk X. Dziwny objaw jest z zachowaniem kontrolek licznika. Gdy auto udaje się odpalić- nic się z nimi nie dzieje. Ale jak jest heblowanie - wtedy delikatnie pulsują, migoczą jak na choince.

    Jest więc plan podmiany licznika. Tylko tych liczników też było chyba kilka typów. Później trzeba będzie jeszcze (niech mnie ktoś poprawi) ze starego licznika przełożyć immo i go na nowo zainicjować z ECU oraz zakodować transponder w kluczyku.

    Jak załadują się filmiki - wrzucę linkos jak to wygląda z tymi kontrolkami. Także najwcześniej koło środy coś się dalej wyjaśni.

    https://www.dropbox.com/sh/rd12fya7f9jxlwk/AAAPXIlO2hXpz0e504r0q9tza?dl=0
  • Level 41  
    Licznik podmiana nic nie zmieni.Siedzi tam immo ale jak już KILKUKROTNIE napisane immo nie zgasi silnika.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Na próbę,bo jesteś ze swoim "mechanikiem"niedowiarki,odpal auto i wypnij licznik 😏
  • Level 11  
    Ireneo wrote:
    Licznik podmiana nic nie zmieni.Siedzi tam immo ale jak już KILKUKROTNIE napisane immo nie zgasi silnika.


    Problemem nie jest gaszenie silnika tylko jego odpalanie jak byś nie zauważył. Co do mechanika. Nic nie mówił o immo tylko o dziwnym zachowaniu samego licznika. Na pewno zna to auto lepiej niż Ty.
    Twój post kompletnie NIC NIE WNOSI do tematu. Zamiast drwić, podpowiedz, w którym kierunku iść w celu rozwiązania problemu.
  • Level 41  
    Kolego,w pierwszym poście piszesz że zgasł podczas jazdy...Akurat znam auto i mimo kilku postów to nie immo dalej twierdzę.Auto nie odpala na zimnym więc to też nie licznik bo immo w liczniku w tym aucie pozwoli odpalić ale zgaśnie.Zresztą jak podmienicie zegary to sami zobaczycie ze swoim mechanikem że nie tędy droga.Dałem podpowiedź jak to wyeliminować więc skoro twierdzisz że drwię i nic nie wnoszę do tematu to marme moje podpowiedzi...
  • Level 28  
    Masz tam gaz?
  • Level 11  
    robokop wrote:
    @Ireneo Daj spokój, kolega jak widać wie lepiej. Skoro chce licznik, niech ma licznik.


    To nie kolega chce licznik. Kolega chce tylko sprawne, działające auto. Naprawdę nic więcej.

    Ireneo wrote:
    Kolego,w pierwszym poście piszesz że zgasł podczas jazdy...Akurat znam auto i mimo kilku postów to nie immo dalej twierdzę.


    I jak przecież wielokrotnie było podkreślone - immo nie zgasi pracującego silnika. Nie ma wpływów na jego osiągi i pracę. Silnik wtedy odpali, wkręci się na ileś tam obrotów i niemal natychmiast zgaśnie. Zgadza się? Pod vagiem byłyby błędy odnośnie immo. Czy to zczytane przeze mnie czy mechanika. A tu nic. W zegarach było już coś naprawiane. Kontrolki dziwnie przygasają podczas próby zapłonu, stąd ten trop, zamiast wymienić po kolei czujniki temp, wału, halla itd.

    lukasz12345678910 wrote:
    Masz tam gaz?


    Nie, nie. Żadnego gazu. Napisałbym tak podstawowe info na wstępie :)