Witam,
Mam problem z odpalaniem swojej maszyny. Od jakiegoś czasu sporadycznie nie odpalał. Teraz niemal codziennie na zimnym silniku odpali raczej dopiero za 2-3 razem. Bywa, że i pod odpaleniu zgaśnie. Niestety zgasł mi dzisiaj także podczas jazdy, co nigdy nie miało miejsca. Awaryjki i już myślałem, że będzie linka - ale odpalił za 3 razem. Dodam, że nie zauważyłem jakiegoś spadku mocy czy efektów nierównomiernej pracy silnika jak już odpali. Dziwna sprawa z tymi AKL-ami. Po przekręceniu zapłonu słychać ok 2 sekundowe "brzęczenie" - więc pompa paliwa chyba załącza się prawidłowo.
Przeczytałem kilka tematów w tym zakresie. I zastanawiam się od czego zacząć poza wizytą u mechaniora. Na wymianę czego się nastawiać.
Wymieniłem w zeszłym tygodniu świece oraz przewody WN (NGK). Miesiąc temu założyłem nowy AKU (70Ah EFB).
Przy wizycie zlecę czyszczenie przepustnicy. Ponoć w silnikach 1.6 MPI należy je czyścić co ok. 40 tys km.
Zastanawiam się nad wymianą w ciemno, tak czy inaczej:
- czujnik temperatury
- czujnik położenia wału korbowego (G 28)
- czujnik położenia wałka rozrządu (Halla)
- cewka zapłonowa
Auto nie jest garażowane. Stoi cały czas na dworze. Pogoda jest jaka jest. Może jakaś "wilgoć" dopadła np cewkę.
Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:
W weekend podpinałem auto pod VCDS i ja tam nic niepokojącego nie widzę. Poza tymi "krzaczkami" chyba od centralnego. Faktycznie czasami nie zamknie się z pilota/nie otworzą drzwi od kierowycy. Ale to raczej nie ma nic wspólnego z głównym problemem.
Mam problem z odpalaniem swojej maszyny. Od jakiegoś czasu sporadycznie nie odpalał. Teraz niemal codziennie na zimnym silniku odpali raczej dopiero za 2-3 razem. Bywa, że i pod odpaleniu zgaśnie. Niestety zgasł mi dzisiaj także podczas jazdy, co nigdy nie miało miejsca. Awaryjki i już myślałem, że będzie linka - ale odpalił za 3 razem. Dodam, że nie zauważyłem jakiegoś spadku mocy czy efektów nierównomiernej pracy silnika jak już odpali. Dziwna sprawa z tymi AKL-ami. Po przekręceniu zapłonu słychać ok 2 sekundowe "brzęczenie" - więc pompa paliwa chyba załącza się prawidłowo.
Przeczytałem kilka tematów w tym zakresie. I zastanawiam się od czego zacząć poza wizytą u mechaniora. Na wymianę czego się nastawiać.
Wymieniłem w zeszłym tygodniu świece oraz przewody WN (NGK). Miesiąc temu założyłem nowy AKU (70Ah EFB).
Przy wizycie zlecę czyszczenie przepustnicy. Ponoć w silnikach 1.6 MPI należy je czyścić co ok. 40 tys km.
Zastanawiam się nad wymianą w ciemno, tak czy inaczej:
- czujnik temperatury
- czujnik położenia wału korbowego (G 28)
- czujnik położenia wałka rozrządu (Halla)
- cewka zapłonowa
Auto nie jest garażowane. Stoi cały czas na dworze. Pogoda jest jaka jest. Może jakaś "wilgoć" dopadła np cewkę.
Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:



W weekend podpinałem auto pod VCDS i ja tam nic niepokojącego nie widzę. Poza tymi "krzaczkami" chyba od centralnego. Faktycznie czasami nie zamknie się z pilota/nie otworzą drzwi od kierowycy. Ale to raczej nie ma nic wspólnego z głównym problemem.