Witam.
Do tej pory nie interesowałem się w ogóle elektroniką cyfrową. Dlatego w tym temacie jestem prawie zielony.
Szkolę się z podstaw programowania arduino.
Jednak mam ochotę na nauczenie się programowania pamięci eeprom.
Dla testów zakupiłem programator CH341A. Wszystko idzie ładnie. Programator zgrywa wsad.
Ale nie rozumiem o co chodzi z tym wsadem. Zauważyłem że ludzie na forum potrafią coś z tego odzytać ale nie programem tylko samemu coś obliczają. Chciałbym się dowiedzieć gdzie można się nauczyć takich rzeczy. Czy są jakieś kursy, szkolenia? Bo widziałem na przykład kalkulator do odkodowania radia na podstawie wsadu z eeprom z radia. Ale ja chciałbym się dowiedzieć jak to np. na piechotę obliczyć. Czy jest to możliwe? Czy wsad taki służy tylko do odczytania informacji w nim zawartych tylko za pomocą specjalnego programu? Każda opinia będzie pomocna.
Ahahaha długa droga Kolego przed Tobą, ale jak Cię to ciekawi to już dobrze.
Dane są czasem zapisane jawnie i w oknie edytora można obok w interpretacji ASCII odczytać to co chcesz. Często jednak dane są specjalnie zabezpieczone - czasem tylko ze względów technicznych - czyli przydają się sumy kontrolne itp.
Do radyjek musisz poszukać specjalnych kolekcji wsadów które są pogrupowane katalogami i w takim katalogu obok przykładowego pliku BIN/HEX ze znanym kodem często jest plik tekstowy opisujący w których komórkach jest kod.
Kiedyś do takich radyjek podchodziło się tak, że najpierw zgrywasz wsad a dopiero potem wbijasz jakiś kod... jak kod nie pasuje to radio w eeprom zmienia "licznik błędów". Kod często był obok licznika błedów. Wystarczyło wgrac wczesniej zgrany wsad i miałes znowu kolejną próbe.
To tak naprawdę w malutkim skrócie i najprostsza z opcji. Niektóre stare radia miały kod w procesorze takim jak Motorola HC05, HC09, HC11 itd..